IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В отчаяно търсене на купувачи на коли

Германският автомобилен пазар продължава да пада, но с по-бавни темпове, а кризата на европейския пазар не стихва

В отчаяно търсене на купувачи на коли

Поредният слаб месец: германският автомобилен пазар продължава спада си и през юни. През миналия месец по улиците на Германия са започнали да се движат с около 5% по-малко нови коли, твърди пред Ройтерс източник, запознат с настоящите данни за продажбите. "Това не е добър показател, но положението не толкова зле, колкото в предишните месеци", добави браншовият експерт.

Още през май надеждите за бързо възстановяване на най-големия европейски автомобилен пазар бяха разбити. Според федералната статистическа служба в Германия продажбите се свили през май с 9,9 на сто до само 261 316 коли. Само през април броят на регистрираните превозни средства отчете лек ръст, но това се дължеше и на факта, че месецът имаше още няколко допълнителни работни дни.

Браншовата германска Асоциация на автомобилните производители VDA ще оповести до часове данните за търсенето на нови автомобили. При това може да се представи наскоро понижената прогнозата, според която през тази година се очаква да бъдат продадени между 2,9 и 3 млн. автомобили. Досега Асоциацията на автомобилната индустрия предполагаше, че през тази година повече от 3 млн. превозни средства ще намерят нови купувачи, след като през 2012 г. бяха продадени близо 3,1 милиона коли. 

Официални данни за регистрираните коли бяха обявени и от базираната във Фленсбург Федерална служба за моторните превозни средства. Според нея месец юни приключва с 282 913 нови регистрации, с 4,7% по-слаб резултат спрямо май 2013 г. За първите шест месеца на тази година само през април имаше ръст – с 3,8% повече регистрации спрямо предходната година. Делът на бизнес придобивките първата половина на годината е в размер на 61,7 на сто – със 7,4% под нивото от 2012 г., а делът на частните регистрации спадна с 9%.
В отчаяно търсене на купувачи на коли
VW с 21,6% пазарен дял е най-продаваната марка нови автомобили за Германия за първите шест месеца. Снимка: Ройтерс

Въпреки това някои марки изпращат положителни сигнали. Единствената германска марка, която регистрира ръст е Porsche - 3%. При вносните марки двуцифрени темпове на растеж записват Jaguar (35%), Seat (30,4%) и Land Rover (21,1%). За първите шест месеца VW със своите 21,6% от пазара държи най-високия дял от новите регистрации. Най-продавана чужда марка в Германия остава Skoda с дял от 5,1%.

Търсенето в цяла Западна Европа отчита спад. В засегнатата от кризата Италия регистрациите са се свили с 5,5% през юни, докато във Франция спадът е от почти 9 процента. Все пак има надежди, че дъното скоро ще бъде достигнато. Специалистите обясняват това с факта, че последните спадове са с по-ниски темпове, отколкото в предходните месеци.

Докогато обаче отново се стигне до нарастване на търсенето в Европа, вероятно ще отмине известно време. Бизнес консултантите посочват, че много европейци отлагат купуването на нова кола заради дълговата криза, но по някое време ще се върнат към дилърите на автомобили. Кога обаче това ще се случи, продължава да не е ясно. Средната възраст на автомобилите по германските пътища е 8,7 години. В допълнение икономическата ситуация в европейските страни продължава да бъде слаба, а безработицата - висока.

2012 г. бе най-слабата година от 1995 г. насам за европейския пазар с 12 милиона продадени превозни средства. За 2013 г. експертите очакват шести пореден годишен спад в Западна Европа. Продължаващото забавяне на регистрациите изправя масови производители като Peugeot, Fiat и Opel пред трудности. От друга страна производителите на премиум автомобили като BMW, Audi и Daimler с дъщерното си дружество Mercedes-Benz компенсират слабостта на Стария континент чрез износ за Северна Америка и Китай.

В следобедните часове се очакват данните за продажбите на коли в САЩ. Експертите смятат, че възходящата тенденция от последните месеци ще бъде продължена.

Както съобщава и германската асоциация на вносителите VDIK, нейният пазарен дял от 35,5% е приблизително на миналогодишното ниво. През юни 2013 г. е отчетен спад от 4,6% спрямо същия месец на миналата година до 283 000 регистрации на вносни марки автомобили.

Като тенденция от VDIK очертават спадането на интереса към дизеловите коли. Новите регистрации на автомобили с дизелови двигатели са отчели значително по-висок спад през първото шестмесечие на 2013 г., отколкото средностатистическия спад. Спрямо първото полугодие на 2012 г. спадът е в размер на 9%, като продадени са били 710 000 нови дизелови автомобили. Делът им в общите продажби спада до 47 на сто.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    RRE - виждам, че си някакъв емигрант или нещо от сорта. Радвам се за теб, че си се изтеглил, ама аз оставам да се мъча тука, защото се опитвам да спася семейния бизнес. Може ли да те помоля да не обиждаш кирилицата, понеже на тая тема съм доста раздразнителен? Като не ти харесва нещо, не пиши тук и не обиждай малкото, които останахме грамотни и пишем на кирилица! Можем всеки ден да се караме на тема автомобили 7-8 човека, но сме ГРАМОТНИ!Нещо, което може би ти не си...
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Аз нямам нищо против да помогна на европейският пазар. Да ми отпуснат безлихвен лизинг директно от тях за 5 години и ще се яхна на един Mercedes E250 CDI, 4matic. Така банките ще духат супата, те ще продадат още един автомобил и аз ще карам нов такъв. Ама надценките големи, лихвите големи...То не става така!
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 12 години )
    Немските кошници с тез високи цени какви купувачи искат.
  • #11
    1 rate up comment 12 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    V balgaria balgari ve4e niama samo 4algari,cingis mangis i bedni toyotodjii.Za vas kirilica ama na onia sviat
  • #10
    0 rate up comment 5 rate down comment
    @ ( преди 12 години )
    По-скоро ще четем - трошьота падна от трона, защото главния пазар за групата ФВ е китай и близкия изток. Така ще бъде следващите 10 години. Към днешна дата вече продажбите ЕС-останал свят са 50-50, което продължава обръщащата се тенденция. Преди 20 години съотношението беше 80-20 в полза на западна европа. Така че не ги мисли немците, техните коли са желани от елита на целия свят. Докато самите немци вече цепят всяка стотинка и се обръщат към по-евтините корейски и японски предложения..
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    нЕма се пуашите!Немците са свикнали на такива спадове.Ще си продадат междуфирмено няколко млн. коли и ще оправят положението с продажбите и ще излъжат инвеститорите.Пък притежателите на акции на съответните компании ще има да чакат за дивиденти,ама някоя друга година.Добре,че за сега са китайците,че поне малко от малко да крепят положението на немците.До кога ли обаче...Скоро време очаквам статия със заглавие:ВАГ отлагат да станат производител 1,поради кризата в Европа
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до: тва ( преди 12 години )
    Отдавна съм го казал и пак ще го кажа,че като видя мнение на маймуница,знази *** го е писал.Ако тръгнеш да го четеш се превръщаш в по-голяма *** от ***,която го е писала.Поради тези причини,аз лично хаквам един минус без да взема под внимание написаното.То и какво ли може умно да е написано,щом съществото не може една кирилица да употреби.Не е трудно да се разбере,че подобни писаници са дело на някой,който няма никой между ушите.
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    груди ( преди 12 години )
    RRE - ама ти освен, че си признаваш че си с нестандартна ориентация, явно и си влюбен в мен?! Упорито ми се катериш по *** и търсиш контакт с мен във всяка статия, в която съм си написал мнението! Не ме занимавай повече, панелний плъх!
  • #6
    14 rate up comment 9 rate down comment
    До номер 5 ( преди 12 години )
    Баща ми има Авенсис. За 7 години само консумативи е сменял. Толкова за Тойота.
  • #5
    10 rate up comment 10 rate down comment
    До груди ( преди 12 години )
    Дошо мисля, че немското може и да не бива ама е за предпочитане от японското. Само като видиш ,колко милиона клиенти на Тойота я съдят, такова чудо аз не съм виждал с никоя друга марка. Ти смятай колко им е преляла чашата и не става въпрос за 100-2000 души миналата година я съдиха няколко милиона клиенти, тази година пак 2-3 милиона клиенти я съдят.