IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Maserati Ghibli вади нож на Audi, BMW и Mercedes

Според италианците германските конкуренти са скучни

Maserati Ghibli вади нож на Audi, BMW и Mercedes

Месеци ни делят от пазарния дебют на новото Maserati Ghibli, което ще се опита да отмъкне част от клиентите на BMW 5-Series, Mercedes E-Class и Audi A6, особено в Америка, пише Bloomberg.
Maserati Ghibli вади нож на Audi, BMW и Mercedes
Отвъд Атлантика базовият за марката модел ще разчита на своя италиански сексапил и двигателите си, произведени от братската компания Ferrari – все неща, с които германските опоненти не могат да се похвалят.

„Трябва да откраднем клиентите на германците,“ заяви Бенедето Орвиетани, шеф на продуктовата разработка на Maserati. “Целим се в най-капризните им почитатели – тези, които са отегчени от своето Audi A6 и искат да изпъкнат.“

Името Ghibli се появява за пръв път в гамата на Maserati през 60-те. То идва от арабски и в превод означава горещ вятър от пустинята Сахара. Новият модел е от изключителна важност за компанията, която работи трескаво за постигане на основната си цел – до 2015 г. да увеличи реализациите си до 50 000 броя годишно. Подобно число е детска играчка за трите германски компании, всяка от които пласира по над милион автомобила годишно. Трябва да се има предвид обаче, че Maserati е изцяло имиджова марка, която не разполага с по-масови и евтини модели.

„Няма да бъдем далеч от истината, ако наречем плана си „Революцията на Maserati,” коментира шефът на компанията Харалд Вестер – германски инженер, чиято кариера премина през Volkswagen и Audi, преди да поеме разработките на концерна Fiat през 2004 г. Според Вестер германските компании губят от ограничените си възможности да предложат нещо наистина различно на своите клиенти.

Освен на спортния си характер, Maserati Ghibli разчита много на авангардните си предни светлини, ниския профил на предницата си, както и мускулестите задни калници. Базовата версия на модела се задвижва от V6 двигател Ferrari с мощност 330 к.с. Луксът в интериора пък е гарантиран от висококачествени кожени тапицерии, акцентирани с детайли, произведени от италианския производител на мебели Poltrona Frau SpA., който наскоро отбеляза своя 101-и рожден ден.

Лошото в случая е, че в Америка Ghibli е с 20% по-скъп от колите, в които се цели. Цените започват от 65 600 долара, а върховата версия Ghibli S Q4 струва значителните 75 700 долара. За парите си клиентите получават мощност от 410 к.с., двойно задвижване на колелата и максимална скорост от 284 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 4.8 секунди. Резултатът е по-добър от този на Mercedes E550, който има 402 к.с., но струва доста по-скромните 61 400 долара.

„Вярвам в стратегията на Maserati,” коментира анализаторът Maкс Уорбъртън от Sanford C. Bernstein. “Планът им е много амбициозен, но на пазара има ниша за луксозен седан с различно излъчване. Ако поддържат високо качество и продължат да развиват дилърската си мрежа, Maserati със сигурност ще постигнат целите си в Америка,“ допълва още той.

Ghibli е част от общия план на Maserati за експанзия на чуждите пазари. Другите основни модели са флагманът Quattroporte, чиято нова версия излезе по-рано през годината, както и кросоувърът Levante, който очакваме през 2015 г. Fiat инвестира около 1.2 млрд. eвро в „революцията“ на Maserati. Като следствие на това бяха назначени 200 нови работници във фабриката на Ferrari в Маранело, които се грижат потокът на двигатели към Maserati да не спира.

Maserati е основана през 1914 г., а през 1993 г. става част от концерна Fiat. През миналата година компанията успя да пласира около 6000 автомобила, а през 2013 г. се надява да достигне 20 000 реализации. Според прогнозите през тази година компанията ще отбележи ръст на оперативния си приход от 12% до 47 млн. евро. Италианците се надяват да продават по 20 000 бройки от Ghibli годишно, което е 40% от общите им очаквания за 2015 г.

Снимки: Maserati

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Баровеца ( преди 12 години )
    Ейй бедните мишка започнаха. Немската тройка е най-доброто, най-доброто като прецизност, трансмисии и мощност. Вече става въпрос за нещо друго. НО е масова.. За съжаление поради своите качества е масова в средите на баровците. Затова хората като мен търсят индивидуалност. Мазератито е приятно, а и не е скъпо на фона на останалите модели мазерати. За мен обаче за момента най-добрия избор е infiniti fx (което карам) или jaguar xf.
  • #7
    36 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Мазерати си е Мазерати,а немските кошници са толкова банални,че просто няма на къде.Това е кола за естети и хора с въображение,а немската тройка е само за чалгари,дилърчета,новобогаташи,далавераджии,спекуланти,селяни и *** с няколко кг.златни ланци на вратовете.С немската кола навсякъде ще те сметнат за поредният *** с малко повече пари,а с Мазерати не само ще караш да се обръщат след теб,но и мнението на хората ще бъде позитивно и не на последно място ще си различен от скучните коли.
  • #6
    36 rate up comment 12 rate down comment
    Аз ( преди 12 години )
    Maserati е съвсем друга класа. Това е суперавтомобил, а не някаква си серийна консерва, пък била тя и германска.
  • #5
    16 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "Maserati Ghibli вади нож на Audi, BMW и Mercedes"Народа е казал, който нож вади...Относно Мазератито ми се струва мисия невъзможна. Да марката имаше име преди десетилетие, но в последните години много западна. Тромавите трансмисии убиха спортната насоченост на Мазерати. Всъщност колите са си спортни, но просно немските станаха по-спортни от Мазерати. Няма какво да се лъжем, дори най-мощната версия с 410к.с. е далеч от динамиката на М5,РС6 и Е63АМГ. А и не съм видял Ферари с такъв двигател!
  • #4
    5 rate up comment 14 rate down comment
    @ ( преди 12 години )
    ОТ пред много прилича на BMW- 3 сериа
  • #3
    22 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Чесън, умряло куче ще викаш тогава когато немските коли искат да отхапят от баницата на други производители, а не обратното. Щото всички им вадят ножове, ама ги детронират от върха само във фантазиите си. Номер 1 в света по лукс, качество и технологи са немското трио, набийте си го в празнте канчета. Само една немска кола, може да конкypира друга немска кола.
  • #2
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Харесвам Мазерати, но в случая се изхвърлят доста. Луксозни коли са безспорно, но имат много малък процент спрямо продажбите на коя да немска марка. Освен това на американците не им е омръзнало от немски, автомобили, те сега дори ги преоткриват.
  • #1
    10 rate up comment 10 rate down comment
    ico ( преди 12 години )
    tyk sam b canada imam bmw 535 x i v momenta kato cheta veche sam gotov da go smena naistina ot nemskite firmi mi omrazna