IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Maserati Ghibli вади нож на Audi, BMW и Mercedes

Според италианците германските конкуренти са скучни

Maserati Ghibli вади нож на Audi, BMW и Mercedes

Месеци ни делят от пазарния дебют на новото Maserati Ghibli, което ще се опита да отмъкне част от клиентите на BMW 5-Series, Mercedes E-Class и Audi A6, особено в Америка, пише Bloomberg.
Maserati Ghibli вади нож на Audi, BMW и Mercedes
Отвъд Атлантика базовият за марката модел ще разчита на своя италиански сексапил и двигателите си, произведени от братската компания Ferrari – все неща, с които германските опоненти не могат да се похвалят.

„Трябва да откраднем клиентите на германците,“ заяви Бенедето Орвиетани, шеф на продуктовата разработка на Maserati. “Целим се в най-капризните им почитатели – тези, които са отегчени от своето Audi A6 и искат да изпъкнат.“

Името Ghibli се появява за пръв път в гамата на Maserati през 60-те. То идва от арабски и в превод означава горещ вятър от пустинята Сахара. Новият модел е от изключителна важност за компанията, която работи трескаво за постигане на основната си цел – до 2015 г. да увеличи реализациите си до 50 000 броя годишно. Подобно число е детска играчка за трите германски компании, всяка от които пласира по над милион автомобила годишно. Трябва да се има предвид обаче, че Maserati е изцяло имиджова марка, която не разполага с по-масови и евтини модели.

„Няма да бъдем далеч от истината, ако наречем плана си „Революцията на Maserati,” коментира шефът на компанията Харалд Вестер – германски инженер, чиято кариера премина през Volkswagen и Audi, преди да поеме разработките на концерна Fiat през 2004 г. Според Вестер германските компании губят от ограничените си възможности да предложат нещо наистина различно на своите клиенти.

Освен на спортния си характер, Maserati Ghibli разчита много на авангардните си предни светлини, ниския профил на предницата си, както и мускулестите задни калници. Базовата версия на модела се задвижва от V6 двигател Ferrari с мощност 330 к.с. Луксът в интериора пък е гарантиран от висококачествени кожени тапицерии, акцентирани с детайли, произведени от италианския производител на мебели Poltrona Frau SpA., който наскоро отбеляза своя 101-и рожден ден.

Лошото в случая е, че в Америка Ghibli е с 20% по-скъп от колите, в които се цели. Цените започват от 65 600 долара, а върховата версия Ghibli S Q4 струва значителните 75 700 долара. За парите си клиентите получават мощност от 410 к.с., двойно задвижване на колелата и максимална скорост от 284 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 4.8 секунди. Резултатът е по-добър от този на Mercedes E550, който има 402 к.с., но струва доста по-скромните 61 400 долара.

„Вярвам в стратегията на Maserati,” коментира анализаторът Maкс Уорбъртън от Sanford C. Bernstein. “Планът им е много амбициозен, но на пазара има ниша за луксозен седан с различно излъчване. Ако поддържат високо качество и продължат да развиват дилърската си мрежа, Maserati със сигурност ще постигнат целите си в Америка,“ допълва още той.

Ghibli е част от общия план на Maserati за експанзия на чуждите пазари. Другите основни модели са флагманът Quattroporte, чиято нова версия излезе по-рано през годината, както и кросоувърът Levante, който очакваме през 2015 г. Fiat инвестира около 1.2 млрд. eвро в „революцията“ на Maserati. Като следствие на това бяха назначени 200 нови работници във фабриката на Ferrari в Маранело, които се грижат потокът на двигатели към Maserati да не спира.

Maserati е основана през 1914 г., а през 1993 г. става част от концерна Fiat. През миналата година компанията успя да пласира около 6000 автомобила, а през 2013 г. се надява да достигне 20 000 реализации. Според прогнозите през тази година компанията ще отбележи ръст на оперативния си приход от 12% до 47 млн. евро. Италианците се надяват да продават по 20 000 бройки от Ghibli годишно, което е 40% от общите им очаквания за 2015 г.

Снимки: Maserati

0 от 500
  • #18
    9 rate up comment 0 rate down comment
    оптимист ( преди 12 години )
    Като човек със вкус,бих избрал Maserati без съмнениеНикога не мога да го сравня с другите изброени автомобили.MaseratI е много по-вече от тях.
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 12 години )
    Със сигурност тази кола те прави различен!:))) Тук никой не оспорва качествата на немците даже не става въпрос за динамични показатели, тук става въпрос за лайфстайл :))А това мазерати ти дава всичко Мощност в изобилие,изискан лукс,завладяващ дъхът дизайн и душа, нещо което немците уви не ти дават...така че и парите си заслужават :)) с такъв автомобил в портфолиото си, няма как мазерати да не постигнат целта си ! :)))има достатъчно клиенти които се нуждаят от нещо ексклузивно а Джибили е такъв !
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Предницата и прилича на детска количка , на рисувана играчка.
  • #15
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Блести,блести !
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Мазерати според мен е с най-хубавата емблема, с най-звучното име, жалкото е само, че не е вече автентична, оригинална марка. Но такава е съдбата на всички малки спортни производители-ако не фалират, да ги погълне някой голям.
  • #13
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Da ne gi zakolqt samo,za vinagi haha
  • #12
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Който вади нож от нож умира, това е стара българска поговорка!
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако искат да ти мислят хубави неща...Голф. Всеки втори ще ти мисли хубавото на ***.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Mi vzemi si pasat 4 tgava be ,neorentiran
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    ПП ( преди 12 години )
    Каква кола да си взема, та хората да си мислят само хубави неща за мен, много ми е важно общественото мнение при избора на кола, помогнете ми!