Audi планира да обнови гамата двигатели за новото поколение на спортното R8. Според изданието AutoExpress, моделът ще получи преработени атмосферни V8 и V10 агрегати вместо очакваните турбо-мотори. Всички двигатели ще получат система за деактивация на цилиндрите.
Освен това инженерите на компанията работят активно по снижаване масата на автомобила. В зависимост от версията, теглото на новото R8 ще бъде с между 150 и 200 кг. по-ниско от това на сегашното поколение.
В същото време друго издание – Car and Driver, обяви, че Audi спира проекта си за създаване на дизелов хибрид, който досега бе известен под кодовото име Scorpion. Тази суперкола трябваше да бъде на базата на R18 e-tron, който спечели „24 часа на Льо Ман”. И да се конкурира с McLaren P1, Ferrari LaFerrari и Porsche 918 Spyder.
Планираше се купето да получи карбонов монокок, алуминиево шаси и маховик, който да събира кинетичната енергия и да я предава на силовия агрегат.
В състава на хибрида се очакваше да влязат 6-цилиндров дизелов двигател с обем 3.7 литра и мощност около 600 к.с., електромотор, даващ още 100 к.с. и 7-степенна роботизирана скоростна кутия с двойно сцепление. Дизеловият агрегат трябваше да задвижва задната ос, а електромоторът – предната.
Предвижданията бяха хибридът да излезе на пазара през 2016-2017 г., като цената му да бъде около $1 млн.
Изображения: Car and Driver


0