IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota пуска 4-цилиндров турбо мотор

Агрегатът ще се поставя на Lexus IS, като ще генерира около 210 к.с.

Toyota пуска 4-цилиндров турбо мотор

Японската автомобилна компания Toyota бе дълго време дистанцирана от малките турбо-мотори, но явно ще приеме общата тенденция за налагането на подобни агрегати. Изданието Automotive News съобщава, че настоящото поколение на Lexus IS ще бъде оборудвано с нов 4-цилиндров бензинов турбо-двигател.
Toyota пуска турбо-мотор през 2014 г.
Двигателят трябва да се появи след най-много две години, като ще се поставя и на компактния кросовър Lexus NX, който трябва да бъде показан на изложението в Токио през ноември тази година. Със същият мотор ще се обзаведе и кросовърът Toyota RAV4.

Новият турбо-двигател ще замени настоящия 2.5-литров V6, като ще може да осигури сходна мощност - около 210 к.с. и 275 Нм. Същевременно обаче той ще намали теглото и ще повиши ефективността на автомобила. По този начин Toyota ще последва производители като Audi, BMW и Mercedes, които вече предлагат 2.0-литров турбо-мотор в по-ниските нива на оборудване на своите автомобили.

Още по темата:
Toyota се връща към бензиновите турбо-мотори

Снимка: Toyota

Тагове: Lexus IS Lexus NX
0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Пръднянка Фъстъкова ( преди 12 години )
    Нямам време за сервизни акции всяка седмица, нито да инвестирам в производител за да догонва конглокенцията ай нема нужда !
  • #11
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Тойота пак догонва както винаги
  • #10
    3 rate up comment 9 rate down comment
    до долния ( преди 12 години )
    Да, малко като GT-R на Nurburgring - тези времена само от Nissan си ги постигат и сами си ги засичат. И шофьорите на Porsche го пробваха и кой ли не още, е няма и няма такива времена. :)
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Интересно, наистина, поставят рекорд с Фолксваген Пасат, но забележете, рекорда го поставя самата фирма Фолксваген. Излиза, че не е било състезание с други марки, а само тяхната кола с техен човек. За мен положението е ясно. Предполагам и за всеки поне средно интелигентен.
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Roadrunner ( преди 12 години )
    не съм казал японците, а именно лексус исмазда 3 - същия размер - 1340 кгхонда акорд - 1450 кг мисля бешето примерно мазда СХ-5 е колкото лексуса бе човек на кг.
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Жалко, заради конглокенцията в ускорението за 1-2 секунди се отказват от атмосферния "шестак" в малкия Лексус.Без турбо удоволствието е, че натискаш пряко двигателя, а с турбо-сякаш него го натискаш та да започне да юрка двигателя.А си е и една грижа в повече.
  • #6
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Лютни Бостан ( преди 12 години )
    най накрая след 6-7 години почват тепърва да навлизат в крак с времето, след 5г може и директно впръскване да направят
  • #5
    6 rate up comment 15 rate down comment
    И какво от това!? ( преди 12 години )
    Volkswagen за пореден път доказа, че прави едни от най-икономичните дизелови двигатели в света, след като един Passat TDI постави рекорд на Гинес за най-ниска консумация на гориво. По време 17-дневно пътешествие в САЩ Уейн Гердс и Боб Уинглър са изминали 13 071 км, преминавайки през 48 щата. Накрая средният разход на гориво е бил едва 3 л/100 км резултат, който надминава предишния рекорд за нехибриден автомобил (3.6 л/100 км)
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Roadrunner ( преди 12 години )
    А да вземат и да направят колата около 1400 кг макс, а не 1550. Повечето коли в тоя клас като размер са поне 100 кг по-леки, та и повече
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Focus 0.9 EcoBoost 125 hp. харчеше 0.2/100 под киата, но пък имаше същите динамични показатели. Остава съмението колко са издържливи тези турбо-бензини. При продължителния тест на Пежо 5008 с 1.6 турбо от БМВ, след 100 000 км. мотора беше за шлайф, да не говорим за течовете на масло, пъкнати колектори и турбо.