IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Класически разбойник

Мразим MINI Cooper S, просто защото го обичаме толкова много

Класически разбойник

Хубавите коли са прокоба. Мразим ги, защото за тях се пише много трудно. Обикновено всичко е казано през годините, трудно е да бъдеш оригинален, а ако изкажеш някое радикално мнение, съвсем спокойно може да те свалят от власт с протест пред офиса. А ги обичаме, понеже такива коли обикновено умеят да вдъхновяват, и то без да правят нищо особено. Достатъчно е само да се качите и да започнете да се усмихвате инфантилно. Сетихте се вече, нали? MINI Cooper е точно от тези автомобили.
Класически разбойник
Метнахме се на един класически разбойник –
MINI Cooper S, носещ допълнителното обозначение Bayswater Edition. И преди да започнете да роптаете, че това е поредното безсмислено специално изпълнение, което се състои от няколко стикера, малко лъскави лайсни, специален цвят и модерни джанти, трябва да се сетите, че именно MINI измисли тази стратегия за персонализация на моделите си. След това тя бързо бе осквернена от масовото автомобилостроене, което донякъде я обезцени, но както казахме, прощаваме на основателя.

MINI е от малкото марки, които дори след преминаването си под шапката на голям концерн (в повечето случаи германски) успя да съхрани характера си. Да, няма я вече онази симпатична буболечка от „Италианска афера“, която някои смело наричаха кола, но пък вече и изискванията за безопасност са други. Въпреки това купето е достатъчно просторно за четирима, но само ако те са с възпитано телосложение, разбирайте до 1.75 метра височина и тегло около 70 килограма. В противен случай някой от приятелите ви ще трябва да се вози другаде, за негово съжаление. Оказва се, че и багажникът не е толкова малък, освен ако не сте решили да ходите на къмпинг за няколко седмици. В товарното отделение се побират три едри, но не туристически раници, което е достатъчно за прекарването на весел и непретенциозен уикенд. А, имайки предвид, че изгонихме четвъртия пасажер, неговото парче от задната седалка също може да бъде натоварено.
Класически разбойник
Така или иначе, практичността не е сред силните страни на
Cooper S. Той обича завои, много завои. Като социопат, който има нужда единствено от любимата си книга и чаша малцово уиски. С него няма да изпитате нужда да се доказвате на някого в града, нито да се хвалите на приятели „колко върви“. Нещата излизат наяве, когато тръгнете към Боровец и поредния смелчага с по-мощна кола се задъхва зад вас и издържа само няколко завоя. А вие се возите спокойно, слушате лежерен чил аут с женски вокал и се чудите откъде да заобиколите, за да се позабавлявате още малко. Само малко.

Както всички знаем, 1.6-литровият мотор е съвместна разработка с Peugeot. Той има 184 к.с., които в такъв разбойник са достатъчно голяма тръпка, за да се съобразявате криво-ляво с ограниченията по пътя, без да губите усмивката си. Това е смисълът на MINI, в честото отсъствие на такъв. Например в бутоните за сваляне на прозорците, които са запазени от едно време на централната конзола, както и в гигантския километраж в средата на таблото, който и без статистически проучвания можем да кажем, че никой никога не гледа. Особено при наличието на електронен дисплей зад волана и навигационна система по средата. А да, и променящите се цветове на фоновото осветление в интериора.
Класически разбойник
Другият проблем на хубавите коли е, че са скъпи. Просто и ясно. За най-най-най базовото MINI ще трябва да платите 32 100 лв., а ако искате нещо по-пикантно, като „нашия“ Cooper S, цената нараства до 48 440 лв. И все пак колко са колите, които могат да ви накарат да си говорите с тях, да разказвате за тях като за човек, да ги кръщавате с имена...да ги обичате?

MINI Cooper S

4
-цилиндров турбобензинов двигател
1598 куб. см работен обем
6-степенна автоматична трансмисия
184 к. с. максимална мощност
240 Нм макс. въртящ момент
228 км/ч максимална скорост
7 секунди от 0 до 100 км/ч
5.8 литра среден разход на 100 км
136 г/км емисии СО2
48 440 лева базова цена


 

0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    fan ( преди 11 години )
    Да здрави са, и са добре направени. Аз тествах JCW Минито, страхотна кола е и на вид и на вървене и.т.н НО първо е ужасно безмислена, непрактична и като цяло трябва напълно да си загубил ума си да дадеш към 70 000 лева за такава кола.Може би ако си много млад и не ти пука си заслужава да си вземеш стария модел, обикновения.Притежателите на МИни нямат приятели :)
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Какви топ 5 по надеждност!?!?!Къде е прочете тази глупост или си е измисли?Трошат се и то много,харчат много и са грозни от където и да ги погледнеш.Единствените плюсове са че е много стабилна в завоите,бързо набира и е сравнително малка идеална за града.
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    eddie ( преди 11 години )
    Аз 6 години карам Стило ( сега ще ми се смеете), но хайвана си има име :)
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    никога не съм имал досег с мини купър, и ми е интересно да сподели някой, наистина ли с в топ 5 по ненадеждност?