Alfa Romeo 4C ще излезе на европейския пазар през есента на тази година, съобщиха от централата на италианската компания. Дотогава ще трябва да се задоволим с малко допълнителна информация, която инженерите на Alfa Romeo бяха така добри да предоставят.
Колата ще тежи точно 895 кг, което я прави по-лека от стандартен градски хечбек, както и една от най-леките серийни коли в света. Главната цел е била да се постигне съотношение килограм/конска сила четири към едно. Впечатляващият резултат е постигнат с използването на алуминий, стомана, различни композитни материали и класически карбон, от който са изградени цели 25% от колата.
От преплетени въглеродни нишки е построена монокок конструкцията, която понася голямо натоварване и се грижи за сигурността на пътниците. Ето защо е почти плашещо, че самата тя тежи само 65 кг. Голямото постижение на Alfa Romeo се крие във факта, че италианците са успели да оптимизират процеса по производството на детайлите, като в момента могат да произвеждат по 1000 монокока годишно.
Структурните елементи на шасито и покрива са изработени от алуминий, който е влязъл в употреба и при някои от по-малко натоварените части на спирачната система. Само от там италианците са успели да смъкнат 2 килограма на колело.
Панелите на купето са от издръжлив композитен материал, наречен SMC (Sheet Moulding Compound), а броните и калниците са полиуретанови. Материалът е с 20% по-лек от стоманата и е особено подходящ за изработката на елементи с много детайли и чупки. Стъклата на Alfa Romeo 4C пък са с 20% по-тънки от нормалното.
От компанията уверяват, че всяка кола ще бъде изпробвана от тест пилот в продължение на 40 км, като едва тогава ще бъде връчена на собственика си. Максималният производствен капацитет е 3500 коли годишно, като само 1000 от тях ще се продават в Европа. Припомняме, че с 4C Alfa Romeo се завръща на американския пазар, който напусна преди близо 20 години.
Производството ще бъде съсредоточено във фабриката на Maserati в Модена, Италия.
Снимки: Alfa Romeo