IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Clio RS дебютира на българска писта

Тествахме и другите две спортни машини от серията - Megane RS и Twingo RS

Clio RS дебютира на българска писта

И последният представител на спортната линия на Renault - Clio RS вече е на българска земя. Екипът на Аутомедия имаше възможност да изпробва автомобила заедно с други два екстремни модела на френския производител - Twingo RS и Megane RS Мястото за тест бе най-подходящото у нас - писта "Дракон" край Калояново.
Clio R.S. дебютира на писта у нас
Основните новости при Clio RS са две - 1.6-литровия турбомотор с мощност 200 к.с., разработен от Renault Sport, и трансмисията с двоен съединител EDC. Тази комбинация превръща машината в автомобил, подходящ за всякакви условия. С него можете да се забавлявате на писта, да се движите в градски условия или да предприемете по-сериозно пътуване. Скоростна кутия дава възможност за смяна на предавките със специални "пера", разположени на волана.

Новото Clio RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.5 секунди, но при използване на функцията Launch Control това време може да се свали до 6 секунди. Моделът се предлага с 2 варианта на шаси - Sport и Cup. При второто клирънсът е снижен с 5 мм, а твърдостта е с 15% по-голяма.

Машината разполага с превключвател RS Drive, като благодарение на него водачът може да избира между 3 настройки - Normal, Sport и Race. При всеки един режим се променят настройките на двигателя, на кормилната уредба и на педала на газта. А когато бъде избран режим Race, времето за смяна на предавките намалява до само 150 милисекунди.

Друга любопитна подробност е, че новото Clio RS се предлага единствено във версия с 4 врати, но от това външният вид на автомобила не страда изобщо. Причината е, че вратите са така проектирани, че почти не се виждат.
Clio R.S. дебютира на писта у нас
Най-малкият член на групата е новото Twingo RS, чийто външен вид е подчинен на стила на болидите от Формула 1. В предната част се набиват на очи кръгли фарове за мъгла, разположени над радиаторната решетка. Мъникът разполага и със специален спойлер на задницата, както и с нови 16-цолови джанти с надпис RS.

Twingo RS е с най-слабия двигател от трите спортни модела - 133 к.с., но при каране на писта предлага доста емоционално изживяване. Тази модификация може да бъде доста полезна в градски условия, където много от собствениците на мощни автомобили ще останат неприятно сюрпризирани при опитат да я "дръпнат" на светофар.
Clio R.S. дебютира на писта у нас
Колкото до Mеgane RS, за него всичко отдавна е ясно - това е най-бързият сериен автомобил с предно предаване на Нюрбургринг. Автомобилът съчетава впечатляващ външен вид, високи технологии и перфектно поведение на пътя.

Голямата сила на Mеgane RS е в двигателя - 2.0-литров турбо агрегат с мощност 265 к.с. и въртящ момент от 360 Нм, достъпен в диапазона от 3000 до 5000 об/мин. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.9 секунди, както и максимална скорост от 255 км/ч. Напълно достатъчно, за да ви гледат завистливо, където и да се появите.

Нашият тест на Mеgane RS вижте ТУК

Снимки: Аутомедия
 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 6 rate down comment
    bmw e60 ( преди 12 години )
    Айде да видим кое се от долните БМВ-та е с турбо двигател и е произведено преди 1-2 години. И как така ще изключваме пилотските умения? За 8 мин обиколка дори пилоти от формула 1 могат да дадат 10-15 сек разлика.
  • #8
    0 rate up comment 5 rate down comment
    bmw e60 ( преди 12 години )
    Ами то ако аз я карам тази 3ка сигурно и голф ще ме изпревари. Там карат аматьори всякакви. То така тоя меган много лесно може да изпъкне.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Гледайте след втората минута.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Тройките са слаби на Нюрбургринг. Чисто и просто не вървят. Не само Megane RS ги минава по време, но в You Tube е документирано, как и Focus RS минава тройка на БМВ и то с много голяма лекота, смъквашки неофициалното време на 7.59 минути. Не знам, дали ще ми позволят да дам линк, към клипчето, но ще опитам, пък каквото стане. Ако не, здраве да е :)
  • #4
    2 rate up comment 11 rate down comment
    bmw e60 ( преди 12 години )
    Тези времена които си дал долу е за най-новия меган RS сравнен с БМВ-та на по 10-15 години. Предполагам нямаш времената на новата 3ка и 1ца. Няма и да ги намериш на сайта на Рено - ясно е защо.
  • #3
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Това време 8:07 трябва да си го отпечаташ на табелка и да го вдигаш на всички 335i които те задминават, за да ги осведомиш че си по-бърз от тях. Иначе за културата на каране съм склонен да се съглася но разбира се това е от шофьорите не от марката.
  • #2
    26 rate up comment 3 rate down comment
    .. ( преди 12 години )
    Виж времената на БМВ-та за който ти говориш какви времена дават:8:22BMW M Coupe E36/88:26BMW 335i E92 CoupeТова е времето на новият меган.8:07 Renault Megane Rs Какво срaвняваш twingo с 3та серия ? Б(ърка) М(асло) и В(ода)=комплексарски автомобил за хора с никаква култура на каране и никаква друга култура :Д
  • #1
    2 rate up comment 23 rate down comment
    bmw e60 ( преди 12 години )
    Да бе ще гледам завистливо някакво си Рено. Новите автомобили вече са много бързи дори и в най-ниските класове. Ограниченията вече не идват от мощността на двигателя ами от главата на шофьора. Голяма хвалба на това Рено. BMW 320i има същите характерстики и това е едно от най-непретенциозните 3ки. Всяка лелка с базова 3ка ще има на разположение по-бърза кола от това 'съзтезателно' рено.