IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Clio RS дебютира на българска писта

Тествахме и другите две спортни машини от серията - Megane RS и Twingo RS

Clio RS дебютира на българска писта

И последният представител на спортната линия на Renault - Clio RS вече е на българска земя. Екипът на Аутомедия имаше възможност да изпробва автомобила заедно с други два екстремни модела на френския производител - Twingo RS и Megane RS Мястото за тест бе най-подходящото у нас - писта "Дракон" край Калояново.
Clio R.S. дебютира на писта у нас
Основните новости при Clio RS са две - 1.6-литровия турбомотор с мощност 200 к.с., разработен от Renault Sport, и трансмисията с двоен съединител EDC. Тази комбинация превръща машината в автомобил, подходящ за всякакви условия. С него можете да се забавлявате на писта, да се движите в градски условия или да предприемете по-сериозно пътуване. Скоростна кутия дава възможност за смяна на предавките със специални "пера", разположени на волана.

Новото Clio RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.5 секунди, но при използване на функцията Launch Control това време може да се свали до 6 секунди. Моделът се предлага с 2 варианта на шаси - Sport и Cup. При второто клирънсът е снижен с 5 мм, а твърдостта е с 15% по-голяма.

Машината разполага с превключвател RS Drive, като благодарение на него водачът може да избира между 3 настройки - Normal, Sport и Race. При всеки един режим се променят настройките на двигателя, на кормилната уредба и на педала на газта. А когато бъде избран режим Race, времето за смяна на предавките намалява до само 150 милисекунди.

Друга любопитна подробност е, че новото Clio RS се предлага единствено във версия с 4 врати, но от това външният вид на автомобила не страда изобщо. Причината е, че вратите са така проектирани, че почти не се виждат.
Clio R.S. дебютира на писта у нас
Най-малкият член на групата е новото Twingo RS, чийто външен вид е подчинен на стила на болидите от Формула 1. В предната част се набиват на очи кръгли фарове за мъгла, разположени над радиаторната решетка. Мъникът разполага и със специален спойлер на задницата, както и с нови 16-цолови джанти с надпис RS.

Twingo RS е с най-слабия двигател от трите спортни модела - 133 к.с., но при каране на писта предлага доста емоционално изживяване. Тази модификация може да бъде доста полезна в градски условия, където много от собствениците на мощни автомобили ще останат неприятно сюрпризирани при опитат да я "дръпнат" на светофар.
Clio R.S. дебютира на писта у нас
Колкото до Mеgane RS, за него всичко отдавна е ясно - това е най-бързият сериен автомобил с предно предаване на Нюрбургринг. Автомобилът съчетава впечатляващ външен вид, високи технологии и перфектно поведение на пътя.

Голямата сила на Mеgane RS е в двигателя - 2.0-литров турбо агрегат с мощност 265 к.с. и въртящ момент от 360 Нм, достъпен в диапазона от 3000 до 5000 об/мин. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.9 секунди, както и максимална скорост от 255 км/ч. Напълно достатъчно, за да ви гледат завистливо, където и да се появите.

Нашият тест на Mеgane RS вижте ТУК

Снимки: Аутомедия
 

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До GMC ( преди 12 години )
    "Сравнението" започна от първия коментар. "Коренно различни автомобили"... ??! "... дето сА е запънал":D. Хаха, знаеш ли що е то "пунктуация"? И знаеш ли какво означава "безхаберник"? Не пишеш по темата, а пък и имаш изказ на мегдански BMW плямпач.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 12 години )
    Модераторе, защо триеш нормалните коментари, а не ненормалните :)
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    GMC ( преди 12 години )
    Умните фенове на BMW тактично си мълчат защото знаят че няма как да сравняваш два коренно различни автомобила,па тоя изтърсак тука дето са е запънал сигурно сън не е спал да ръси мозък - супер безхаберник ама както са казали хората във всяко стадо си има *** !!!
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    дае ( преди 12 години )
    Всички тука, които сравняване времена на разни модели, искам да ви попитам нещо. Ако имате такива коли колко пъти годишно ще ги закарате на писта, там където тези времена имат значение ? Силно се съмнявам, че ще е повече от 2-3 пъти. През останалото време вали е БМВ или Рено важното е да доставя удолвоствие и да е функционална. И това ще дадена кола е по-бавна от друга не значи, че е по-лоша, защото това не са съзтезателни бегачки, а просто спортни версии на семейни автомобили
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Тук не е място да давaм линкове, но се сещам за няколко теста в Ауто Билд, където се сравняваха различни автомобили на пистата Contidrom. Та там дори една Fiesta ST даде време колкото единичката на БМВ с 80 коня повече. Точните времена са 1.41.90 минути за БМВ 130i със 265 к.с и 1.42.69 минути за Fiesta ST със 182 к.с. Откъдето и да го погледнеш, 8 десети загуба за два пъти и половина по-евтин автомобил са си жива печалба. А един Focus RS даде с близо 2 секунди по-добро време на обиколка 1.40.15 мин. и въпреки с 40 к.с. по-голямата си мощност върху предните колела, си заслужава всяка стотинка. Същото бих казал и за Megane RS. БМВ ОК, но за други неща, различни от бързи обиколки. Там има по-големи майстори, които на всичко отгоре са с предно предаване и многократно по-евтини понякога.
  • #14
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Рено направили специален модел за Нюрбургринг с единствената цел да направи най-бърза обиколка и вече всеки селски собственик на меган лети в небесата. Това че този изкуствено създаден модел за нюрбургринг прави добро време на писта в никакъв случай не прави Рено добър автомобил. Сигурен съм че ако имате парите да си купите тоя меган дори феновете на Рено биха си купили БМВ за тези пари :)
  • #13
    10 rate up comment 1 rate down comment
    RB26-DETT ( преди 12 години )
    Еййй - сетиха се фенчетата на БМВ да си го сравняват с рено - точно на едно ниво са!!!Виж ГТР-а си е друга работа! Само с 1 минута по-бързо пристига на финала от дърварска Алпина БИТУРБО хахахахахаххаха :):):):)Japan Power!!!!!!!!!!!!!!!
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Изперкалите са с беемвенца, а не с Рено. И bmw 1m coupe е модел 2011 година, не се оплаквай, че е старо :) Също така,товаBMW Alpina B3 Biturbo пак е било "пипнато", и управлявано от човек с доста опит на Нюрбургринг. Хайде приятен ден :)
  • #11
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Няма как кола с близо 60коня по-малко да е с 20 сек по-бърза ако няма някой неща като специални гуми, пилот и т.н. Много им се иска на феновете на Рено но просто няма начин. Съжалявам ако съм ви разбил мечтите.
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    А изненада - Реното имало специална настройка на окачването, сликове и професионален пилот докато 1м било управлявано от журналист на списание и фабрични настройки на автомобила. Очаквано разбира се от всеки мислещ човек.