И последният представител на спортната линия на Renault - Clio RS вече е на българска земя. Екипът на Аутомедия имаше възможност да изпробва автомобила заедно с други два екстремни модела на френския производител - Twingo RS и Megane RS Мястото за тест бе най-подходящото у нас - писта "Дракон" край Калояново.
Основните новости при Clio RS са две - 1.6-литровия турбомотор с мощност 200 к.с., разработен от Renault Sport, и трансмисията с двоен съединител EDC. Тази комбинация превръща машината в автомобил, подходящ за всякакви условия. С него можете да се забавлявате на писта, да се движите в градски условия или да предприемете по-сериозно пътуване. Скоростна кутия дава възможност за смяна на предавките със специални "пера", разположени на волана.
Новото Clio RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.5 секунди, но при използване на функцията Launch Control това време може да се свали до 6 секунди. Моделът се предлага с 2 варианта на шаси - Sport и Cup. При второто клирънсът е снижен с 5 мм, а твърдостта е с 15% по-голяма.
Машината разполага с превключвател RS Drive, като благодарение на него водачът може да избира между 3 настройки - Normal, Sport и Race. При всеки един режим се променят настройките на двигателя, на кормилната уредба и на педала на газта. А когато бъде избран режим Race, времето за смяна на предавките намалява до само 150 милисекунди.
Друга любопитна подробност е, че новото Clio RS се предлага единствено във версия с 4 врати, но от това външният вид на автомобила не страда изобщо. Причината е, че вратите са така проектирани, че почти не се виждат.
Най-малкият член на групата е новото Twingo RS, чийто външен вид е подчинен на стила на болидите от Формула 1. В предната част се набиват на очи кръгли фарове за мъгла, разположени над радиаторната решетка. Мъникът разполага и със специален спойлер на задницата, както и с нови 16-цолови джанти с надпис RS.
Twingo RS е с най-слабия двигател от трите спортни модела - 133 к.с., но при каране на писта предлага доста емоционално изживяване. Тази модификация може да бъде доста полезна в градски условия, където много от собствениците на мощни автомобили ще останат неприятно сюрпризирани при опитат да я "дръпнат" на светофар.
Колкото до Mеgane RS, за него всичко отдавна е ясно - това е най-бързият сериен автомобил с предно предаване на Нюрбургринг. Автомобилът съчетава впечатляващ външен вид, високи технологии и перфектно поведение на пътя.
Голямата сила на Mеgane RS е в двигателя - 2.0-литров турбо агрегат с мощност 265 к.с. и въртящ момент от 360 Нм, достъпен в диапазона от 3000 до 5000 об/мин. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.9 секунди, както и максимална скорост от 255 км/ч. Напълно достатъчно, за да ви гледат завистливо, където и да се появите.
Нашият тест на Mеgane RS вижте ТУК
Снимки: Аутомедия


0