IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Индивидуализъм в действие

Renault Captur преследва младежи, които искат да бъдат забелязани, но по един елегантен начин

Индивидуализъм в действие

Колкото и да е странно, постоянно увеличаващите се цени на горивата по никакъв начин не се отразяват на пазара на кросоувъри в света. Човечеството продължава да ги обича, а ясно доказателство за това е постоянният наплив от нови, все по-ефективни и компактни модели. Първи в младежкия отбор на сегмента се появи Nissan Juke. С излизането си на пазара той събра доста противоречиви мнения, повечето от които бяха свързани с меко казано странния му външен вид. Напук на всичко обаче, Juke се продава добре, което накара доста други производители да се замислят. В края на краищата колко трудно е да вземеш платформата, двигателите и цялото оборудване от най-продавания си модел, и просто да адаптираш окачването и купето, така че клиентите да повярват, че карат малък джип.
Индивидуализъм в действие
Така са постъпили и французите от Renault с техния нов Captur, който отскоро се предлага на българския пазар. В стремежа си да претворят добрата идея от братския Juke, но без да подкопават неговите продажби, инженерите на Renault са заложили някои основни разлики. На първо място Captur има доста по-култивиран дизайн, с който маркетинговият екип се надява да впечатли по-широк кръг от клиенти. Явният френски финес е комбиниран с рафинирани и високоефективни двигатели, взети директно от гамата на Clio. Бестселърът на французите е изиграл ролята на донор и по отношение на платформата и окачването, като изключение прави само клиренсът на последното.

Основната разлика между Captur и Juke се крие в малко разочароващия факт, че моделът на Renault не се предлага със задвижване на четирите колела.
Индивидуализъм в действие
Какво от това, обаче? Едва ли има човек, който да иска да види кален този екстериор. Изглеждащ като мутирало Clio, Renault Captur предлага цяла серия от възможности за персонализация, авангардни странични лайсни в долната част на вратите, строго излъчване и веселяшки характер, който се осигурява от пъргавите бензинови и дизелови двигатели с мощност от 90 до 120 к.с. В гамата присъства и новият трицилиндров бензинов двигател на Renault, който произвежда 90 к.с. и 136 Нм от едва 0.9 литра работен обем. Хубавото в случая е, че няма как да сбъркате, независимо на кой от двигателите се спрете. Лошото е, че ако искате нещо по-агресивно като динамика ще трябва да се обърнете към Juke.

След като така или иначе стана ясно, че Captur няма никакво намерение да се занимава с плебейски занимания като офроуд, съвсем логично идва въпросът с какво моделът е по-добър от Clio? По-голям е, по-удобен е, побира повече и е по-гъвкав. С Renault Captur никога няма да ви пука колко е висок поредния „легнал полицай“, появил се за една нощ на околовръстното. Дори онова тайно паркомясто пред офиса, което всички избягват заради големия бордюр, ще бъде запазено само за вас.
Индивидуализъм в действие
Колкото до интериора, той също носи класическите за Renault черти – удобни седалки, ергономично разположени контролери, както и богато оборудване. Интересно хрумване е конструирането на т.нар. магическа жабка“, която се изтегля като чекмедже и може да побере цял инвентар от щуротии, за които дори дамските чанти не са си мечтали. Не в това число влиза лаптопът, който също се побира вътре. Хубаво би било от Renault да обърнат повече внимание на превключвателите на електрическите стъкла и мигачите, които са по-шумни от необходимото.

Имайки предвид споделените части по шасито, никак не е чудно, че Captur се усеща на пътя точно като Renault Clio IV. И това говори само добре за него. Въпреки по-високата си стойка, кросоувърът стои спокоен и непоклатим на пътя, като същевременно не представлява опасност за току що пломбирания ви зъб. Французите знаят как да балансират продуктите си. Успели са да го направят не само с окачването, а с цялата кола, която е нещо средно между Clio и Juke. Звучи странно, но в противен случай би ли било интересно?

Renault Captur

3-цилиндров турбобензинов двигател
0.899 куб. см работен обем
5-степенна ръчна трансмисия
90 к. с. максимална мощност
135 Нм макс. въртящ момент
171 км/ч максимална скорост
13 секунди от 0 до 100 км/ч
5 литра среден разход на 100 км
113 г/км емисии СО2
25 990 лева базова цена

Тагове: Renault Captur
0 от 500
  • #26
    33 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "Renault Captur преследва младежи, които искат да бъдат забелязани" haha da gi znaqt vsi4ki 4e sa meki kitki :P
  • #25
    38 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    За кое европейско пишеш?За онези немски сайванти,произведени в Китай ли,пълни с асфалт,спортно ремъчно окачване на които СК,турбото,главата на двигателя и окачването са консуматив?Ако е за тях съм напълно съгласен,че са като комунистите,защото са произведени в комунистически Китай и няма начин феновете им да не са прости БеСеПари.Все едно да убедиш някой пенсионер да не гласува за комунистите е същото да убедиш фен на немските вурстове,че е фен на най-големите трошки и ***.
  • #24
    35 rate up comment 15 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Забелязал съм че бедняшките фенове на японски трошляци са точно като комунистите - не се опитват да те убедят защо са прави, а просто плюят по конглокенцията без аргументи. То и за най-големия *** е ясно, че европейското е стотици пъти по-добро от грозната тенджера джук или някоя трошьота... ама както изкуфелите пенсионери не могат да си отварят очите каква *** са бсп, по същия начин бедните фенове на японски подобия на коли не могат да видят истината кои са истинските коли в 21 век..
  • #23
    38 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Тоя дето пише, че Голф няма подлакътник е за съжаление. Смятайте в каква смотана паланака живее и не е виждал кола на живо.
  • #22
    41 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Важното е че Рено правят по добри коли от ВАГенКАСКЕН.Това на снимките е много по добра машина от Тигана а за Нисан Жук можете само да си мечтаете.Факт е че ВАГонетките нямат такъв модел в гамата си и се сцепват от яд заради високите продажби на самурая.Те и хибриди и електромобили нямат де но си тракат и пуфтят с допотопните дизелчета
  • #21
    41 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Що бе ти у ГоуфУ имаш ли подлакътник че искаш другите да имат?
  • #20
    38 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Пичове, това рено няма дори подлакътник...?! То и Juke няма.
  • #19
    37 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Умишлено са пропуснали цената. Моделът на Мицубиши в този клас ASX беше на промоция, базов модел, забележете за 36 бона, с мега стар мотор 1.6 и 5-степенна кутия. Алоооо, за тези пари ще си купя Голф, например, по-широк, по-комфортен, съвременна техника и със сигурност много повече кола от тези дръгелчета.
  • #18
    38 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    На мен не ми харесва тази концепция-кола в Б-сегмента, вдигната по-високо, с по-меко окачване, по-големи гуми и... нищо повече, освен двойната цена. Да се качваш по бордюрите в градовете. Само, че в белите страни коли по бордюрите няма. Освен това Juke е отвратителна на дълъг път. Освен, че е тясна и от люлеене ще хванеш морска болест, е с влошена аеродинамика, заради височината и повишен разход. За това в статията пише, че се чудят, че някой я купува. Прави са, кола за прости селяни.
  • #17
    38 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Отделен клас SUV с размера на поло? Тия от нисан са направо гениални, дай награда да им дадем. Колата им е грозна. Дали върши работа - ами никаква. Който взима SUV отива на ски, на лов, някъде в планината. Как ще събереш 4ма скиора в този мъник. Juke е за някакви млади съпруги в града, по-малък наследник на мурано. Той беше прекалено голям за жените и го намалиха, но го и загрозиха!