Първа официална снимка на новото поколение Audi TT бе публикувана от изданието Auto Express. От информацията става ясно, че автомобилът е станал по-лек, по-мощен и по-забавен за управление, а инженерите, работещи върху него, са се постарали да съкратят максимално разликата с намиращия се по-високо в йерархията Boxster.
За да се справят с всичко това, специалистите от Audi отново залагат на трите основни принципа на компанията – репутация, стил и премиум-качество. Първото, което е трябвало да направят, е да намалят теглото на машината, за да се окаже положително въздействие върху динамиката, разхода на гориво и мощността.
За платформа на новото TT е използвана новата разработка на Volkswagen – MQB. Каросерията на автомобила е от алуминий, което ще позволи сваляне на 60 кг от теглото. Очаква се Audi TT да тежи около 1200 кг, което е само с 35 кг повече от дребосъка А1 с 1.6-литров TDI мотор.
Едно от основните предимства на платформата MQB, че предната ос е изместена още по-напред в сравнение с предишния модел. Двигателят остава на същото място, като така инженерите постигат по-добро разпределение на тежестта и подобрено пътно поведение.
Дизайнът на ТТ e заимстван от модела Audi e-tron и неговата версия Spyder, които бяха показани на изложенията в Детройт и Париж през 2010. Стеснените фарове и новата решетка на радиатора придават по-агресивна визия на предницата, а LED светлините подчертават мускулестия вид на автомобила. Въпреки че на снимката е TT във версия купе, от Audi признават, че ще има и роудстър с мек покрив.
Под капака на модела ще се окажат 4-цилиндрови мотори с обем 1.8 и 2.0 литра, чиято мощност ще бъде съответно 180 и 220 к.с. Ще има и дизелова версия с 2.0-литров TDI агрегат, чиято мощност засега не се разкрива.
Германците няма да пропуснат и спортните версии. Audi TT-S ще получи 2.0-литров турбо мотор, развиващ 275 к.с. и 380 Нм. топ модификацията – TT-RS, ще разчита на напълно преработен 2.5-литров, 5-цилиндров двигател, предлагащ 375 к.с.
Снимка: Auto Express


10