IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога ще станат "легналите" полицаи?

Те са много и са навсякъде

Кога ще станат

Съществуват много начини за принуждаване на шофьорите да намалят скоростта. Основно те могат да бъдат групирани на цивилизовани и варварски. В първата категория влизат всички законови мерки, които модерното общество е измислило в полза на безопасността – ограничения, глоби, камери, пътен контрол и тн. Когато обаче нищо от тях не помага, насреща идват изкуствените неравности, по-известни у нас като „легнали полицаи“.
Кога ще станат
Не може да не сте забелязали, че в последно време в България се появиха стотици такива „съоръжения“. Проблемът е, че в графа „засегнати райони“ вече влизат не само улиците около училища, болнични заведения и паркове, където е нормално, но и големи булеварди и международни пътища. Какви са причините това да се случва, сами ли сме в мъката си, и кога шарнирите на колите ни ще спрат да умират без време, на тези въпроси се опитва да отговори Automedia.

Основният проблем на „легналите полицаи“ в България е липсата на какъвто и да е контрол при изграждането им. Те са буквално всякакви – полегати, стръмни, маркирани, необозначени, под ъгъл, частични, перпендикулярни, големи, малки, павирани, асфалтирани, бетонирани. Не е нужна официална статистика, за да се стигне до извода, че Ferrari, Lamborghini и останалите производители на суперавтомобили, все още не са измислили система за повдигане на предницата на колата, която да може да се справи с пъстрата палитра от гърбици. Същата, с която българските шофьори се справят ежедневно, обикновено псувайки. Абсолютно не е нормално шест-лентов булевард в столицата да бъде преграден, за да се обезпечи сигурността на пешеходците. Ако се върнем пак на модерното общество, трябва да отбележим, че именно то е отговорно за измислянето на пешеходни мостове и подлези, така че всички да са доволни.

И не, тук не става въпрос за превръщането на градските улици в писти, а чисто и просто в нормалното им използване от шофьорите, без постоянно спиране и тръгване, поклащайки се като на венецианска гондола.

Какъв е смисълът от ремонтирането на булевард, който в последствие се оказва обсипан с изкуствени неравности? Не е ли по-евтино просто да останат дупките?

От друга страна властите донякъде са безсилни, защото няма как на всеки рисков участък да стои униформен. Друг е въпросът дали въобще се прави опит това да се случи.

Оказва се, че не сме единствените шофьори с подобни проблеми. „Ако децата ви са отегчени, не е нужно да ги водите на увеселителен парк. Всичко, което трябва да направите е да ги качите в колата, да им сложите колани и да ги разходите из града,“ така започва една от статиите във вестник Yemen Times. От текста на журналистката Сара Ал-Заквари, става ясно, че в столицата на Йемен – Сана – проблемът с движението по пътищата е толкова голям, че хората са принудени сами да строят „легнали полицаи“, за да гарантират сигурността си. И без да ходим до Сана, подобна гледка можем да видим в доста от малките улички в България.

Познато звучи и изречението: „Представете си какво би могло да се случи ако карате бързо и не видите неравността. Просто ще полетите.“

Колкото и клиширано да звучи, до голяма степен удобството ни зависи от нас самите. Предполага се, че колкото по-цивилизовани са участниците в движението, толкова по-цивилизовани са методите за контролирането им. В противен случай ще продължим да се сравняваме с държави от Близкия изток, а не с тези от Европейския съюз. Където се намираме по документи.

Снимка: Интернет


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    ...пътя и няма да видиш с периферното пресичащото в 2 през ноща пиянде.същото важи и за пътните потоци.през 20 метра-светофар. еми времето на мототехника мина.има повече от 10 коли едновременно на пътя.щом едните вървят-другите сторват опашка и напират на червено.и накрая какофония.новите условия искат нови решения.хората са ги решили отдавна-разделяне на потоците-не спиране.щото няма време и място.*** струва пари.е да де обаче данъка на 120 к.с е 200 лв.плюс винетка.е какво сипват купчини асфалт
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    пътя на хората и колите не трябва да се пресича-там където има и наи малка възмажност.иначе е за сметка на първите.просто идете и огледаите някоя бариера с билети.ожулена ли е да.даже изкривена.що щото мариика си лафеше по телефона и не спря.90 процента не могат да карат направо,камо ли при съчетание от фактори.и проблем.вечер из непознато място-само дебнене.един с китаиски ксенони на стари фарове срещу тебе и модерна неосветена пътека и си пътник.да *** след 20 км с откачил да се взираш...в
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 12 години )
    Не разбирам... Искате около всяко училище да има на 20 метра светофар ли? И по ГМ-то пак на 50 метра светофар? Тогава пък ще мрънкате, че има много задръствания и светофари, не може ли без? Научете се да карате като човешки същества, накарайте роднините и близките си и те да се очовечат и няма да има нужда от подобни мерки.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Най-голямата малоумщина са тея легнали полицаи. През 20 метра са сложили и всеки си пресича където иска. Трябва да има светофари, подлези или надлези.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Пич няма пешеходна пътека в София, която да е сложена просто, за да е там още по-малко повдигната. Всички повдигнати пешеходни пътеки са по желание на граждани и/или организации. Тези граждани и организации са толкова малумни, че дори искат на светофар да слагат повдигната пешеходна пътека, къде по закон го има това и светофар и легнал полицай? Да не говорим, че всеки мързеливец иска на всяка пряка пеш. пътека щото му било по удобно. Ми да отиде до подлеза бе или светофара на 100 метра. Мързели
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Добре, че има такава статия ! ДАНО ТОЗИ ВЪПРОС получи по голяма популярност защото ми ПИСНА ! много от новите пътеки казвам им ФАНДЪЦИ ! от Фандъкова, не са дори и осветени освен, че са без смислени и нощем дори с 30-40км/ч може да излетиш най малко удара и преживяването е неприятно
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 12 години )
    За съжаление, полицая само това ще може да направи. Отговорността е в общината. Преди няколко години така ударих огромна немаркирана гърбица до 6-то районно, а отивах именно в него. Като им се оплаках и те казаха, че редовно имат проблеми, но общината не й се занимава.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    патил ( преди 12 години )
    Исках да извикам полиция, но единия от пасажерите ме спря, защото ми каза, че ще ми напишат акт за несъобразена скорост. Легналият полицай беше доста висок, направен от асфалт, немаркиран, без знак за такъв, небоядисан, на абсолютно тъмен участък и от другата страна големи ями в асфалта. Абсолютна изродщина и идиотщина цари по пътищата ни. Не само голяма част от шофьорите са такива, но и тези, които отговарят за пътната мрежа.
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    патил ( преди 12 години )
    Твърдо ЗА съм за легналите полицаи, поне докато ****лите спрат да се правят на състезатели в населените места. ОБАЧЕ, трябва да са законно направени, маркирани, обозначени и да има знаци. Преди няколко години в Плевен, парк Кайлъка отивах на сраща на класа. Беше вечер, тъмно и бе валял дъжд. Карам с 50 км/ч, колкото беше ограничението. В колата 5 възрасни човека. В един момент колата полетя във въздуха. Резултата 3 изкривени джанти и сцепена гума.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Sashe за съжаление не си много прав. 4-6 лентова градска магистрала да сложиш пешеходна пътека на всеки 20 метра обезсмисля цялата мобилност на града. Стамболииски в софия има през 20 метра пешеходни пътеки и не се кара изобщо. Отделно хората пресичат НАВСЯКЪДЕ. Отделно пресича човек в 2та края чакат още 2ма когато пресече ходещия тръгват те. Нямат никаква култура нито водачите нито пешеходците. Това е проблема, в Япония докато не се съберат 3ма поне не пресича никой. А и се пресича само на пеш.