IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

На лов за приключения

Лимитираната Dacia Duster Adventure AWD е създадена специално за любителите на офроуда

На лов за приключения

Може и да звучи изненадващо, но възродената от Renault-Nissan марка Dacia няма неуспешен модел в гамата си. За своите автомобили румънците използват възли и агрегати на компанията майка, което им позволява да предлагат на пазара доказани технологии на атрактивни цени. В най-голяма степен от това се възползва Duster - най-успешният модел на Dacia, който благодарение на оригиналните си форми, агрегатите на Renault и задвижването към четирите колела от Nissan, успя да пробие дори на пазари като Германия и Франция.

И като всеки успешен модел, флагманът на Dacia се сдоби с редица специални серии. Най-новата от тях се нарича Adventure (Приключение), налична е в ограничен тираж и е насочена към търсачите на приключения.
На лов за приключения
Не е тайна, че Duster стана популярен най-вече заради възможностите му извън асфалтираните пътища. А новата версия Adventure е създадена специално за движение по такива терени. Моделът се отличава с леки стилистични изменения и специфично оборудване. Промените спрямо стандартната версия не са големи, но определено личат и придават на румънската машина доста по-див вид.

Дизайн и оборудване

Dacia Duster Adventure разполага с всичко необходимо за приключения сред природата. В оборудването на модела са включени уникални екстри като монтирани на покрива офроуд фарове, навигация Garmin, защитни кори под двигателя и под задната броня, черни маски на фаровете, специални метални джанти и затъмнени задни стъкла. Добавени са и червени стрелки, обозначаващи местата за теглене или повдигане на автомобила, както и стикери с означението на модела, които трябва да напомнят за приключенския дух на Duster и състезанията, които е печелил.
На лов за приключения
Темата е продължена и в салона, където са поставени седалки, на които е бродирано означението на модела. Уникални при Dacia Duster Adventure са и боядисаните в бяло елементи по централната конзола, волна и вратите, както и навигацията от Garmin.

В стандартното оборудване на Duster Adventure присъстват още заздравено окачване, АBS (антиблокираща система на спирачките), AFU (електронна система за подпомагане при екстремно спиране), електрически стъкла, климатик и др. ESP (електронна система за динамичен контрол на траекторията) се предлага като опция.
 На лов за приключения
Задвижване и пътно поведение

Задвижването на Duster Adventure може да бъде само към предните или към четирите колела. Предлаганите двигатели са два - дизелов с 90 к.с. и бензинов със 105 к.с. Версиите с AWD се оборудват с ръчна предавателна кутия с 6 степени, а тези със задвижване към предния мост - с ръчна предавателна кутия с 5 степени.

На разположение за тест бе Dacia Duster Adventure с AWD трансмисия и атмосферен бензинов двигател с обем 1.6 литра. Той генерира 105 к.с. при 5750 об/мин и 148 Нм при 3750 Нм.
На лов за приключения
Възможностите на този бензинов агрегат не са големи, тъй като има сравнително малък обем и не разполага със система за принудително пълнене. Освен това, акцентирайки върху офроуд възможностите на Duster, инженерите на Dacia са оборудвали модела с трансмисия с доста къси скорости. Те помагат при движение по пресечен терен или при теглене на прикачен товар, но налагат честа смяна на предавките, което се отразява на динамиката. Дори 6-а скорост е къса - при 100 км/час оборотите са 3000, а това вдига потреблението на гориво.

Не трябва обаче да забравяме, че Duster е джип, при това истински, а не "паркетник". А извън пътя кусур на колата трудно може да бъде намерен.

Версията с AWD система, заета директно от Nissan, има три режима на работа - предно задвижване, автоматично 4WD или 4WD Lock, предназначен за тежки терени. Каросерията също е пригодена за офроуд, както и окачването. А то, вярвате или не, прави Duster един от най-приятните автомобили за шофиране по пресечен терен.
На лов за приключения
Всъщност в шасито на Duster няма нищо необикновено, но резултатът определено заслужава адмирации. По асфалтираните пътища колата вози много меко, като голямо Renault, но въпреки това накланянето в завои е напълно приемливо. Най-голям кеф обаче доставя шофирането по черен или лош път. Там Duster просто не усеща трудности. Окачването и високите гуми поемат всяка неравност, а в салона почти не се чуват скърцания или други шумове.

Комфортът по асфалтираните пътища е на средно ниво, тъй като обезшумяването на салона не е особено добро. Аеродинамични шумове обаче се долавят едва след 100 км/час. Седалките са удобни, но са с една идея по-меки, което при дълъг път изморява шофьора. Видимостта е отлична, а уредите са ясни и лесни за използване. Някои от тях обаче, като поставеното на централната конзола управление на електрическите стъкла, изискват свикване. 
На лов за приключения
Струва ли си?

Dacia Duster е сред автомобилите на пазара, които заслужават най-голямо внимание. Румънската машина може да предложи много, срещу не толкова много пари, ако търсите автомобил, с който да ходите навсякъде. Най-големите му предимства са проходимостта, дизеловите двигатели, возията и цената. Като минус можем да определим липсата на автоматична трансмисия.

Препоръчваме ви дизеловата версия. Тя се представя значително по-добре по асфалтираните пътища и магистралите. С този двигател Duster е много по-динамичен и осезаемо по-икономичен, а разликата с бензиновата версия е малко над 2 000 лв.

Цените също са конкурентни - 24 290 лв. с ДДС за версията Adventure с предно предаване и бензинов двигател. Топ моделът Duster Adventure dCi 90 к.с. FAP 4x4, който заслужава най-голямо внимание, струва 30 890 лв.
На лов за приключения
Технически характеристики Dacia Duster Adventure AWD 1.6 16V

Двигател: 1.6 атмосферен
Мощност: 105 к.с. при 5750 об/мин
Въртящ момент: 148 Нм при 3750 об/мин
Задвижване: AWD
Ускорение 0-100 км/час: 12.8 секунди
Максимална скорост: 160 км/час
Разход на гориво по време на теста (комбиниран): 9.1 л/100 км

0 от 500
  • #15
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Супер.Количката е готина както всички нови.Струва 30 бона.Депутатите в БГ които минават за добре платени зимат към 2500 месечно.Останалите простосмъртни- между 600 и 1500 лева.Тва са заплатите в България на повечето хора.Та кога викате ще си я купите с тия кинти? След колко 10-20 години?Изобщо ревютата на некви нови автомобили са доста безмислено нещо.При цена от 15 000 за най-евтиният екземпляр на фона на 500 евро средна заплата.. хаха Е тва не важи за богаташите де.
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Благо ( преди 12 години )
    Само да отбележа, че ксерокс не е машина, а марка, както и джип(или по-точно джийп)...
  • #13
    6 rate up comment 11 rate down comment
    до ravazonid ( преди 12 години )
    Споко, качвали сме се на заДръстер и сме му сърбали попарата и тропането по паважа (за нов става въпрос - 4000 км). Така, че не се прави на писател и ти!
  • #12
    21 rate up comment 5 rate down comment
    ravazonid ( преди 12 години )
    Качетесе , покарайте я и след това си напишете мнението . Прочетохте една статия , вядяхте две снимки и понеже всички БЪЛГАРИ сме специалисти във всичко , си отприщихте писателските заложби .
  • #11
    18 rate up comment 1 rate down comment
    до тнт ( преди 12 години )
    Ако имаше елементаран прадстава от автомобили, щеше да знаеш, че за джипа е важен въртящия момент, не мощността.
  • #10
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Ъ ( преди 12 години )
    Преди 25 години си миех джогана в подобна локва, дойде време от тази статия да разбера, че съм бил притежател на "истински" джип :)) По-дяволите...аз исках паркетник!!! :))п.п. Напоследък неква нова вълна от интерес се зададе спрямо 70-ките, някои хора си накупиха и вече им се радват.
  • #9
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    за 25-30 000 лева не може да се намери по-добър нов джип!
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    ТЛК ( преди 12 години )
    И от Холандия може да се купи нов, също така и от Германия и Унгария, но е едни пари....
  • #7
    6 rate up comment 11 rate down comment
    m ( преди 12 години )
    Корекция! mercedes g 300 professional а не 350land cruiser 70 в момента се продава официално само в Африка и Австралия понеже не покрива "еко" нормите на ЕС, обаче имат представител в Белгия който ги внася по поръчка.
  • #6
    11 rate up comment 16 rate down comment
    M ( преди 12 години )
    Ще ме уморите от смях! Това било истински джип!? Вие определено нищо не разбирате от офроуд! Това рено е всичко друго но не и офроудър. В момента най добрите ИСТИНСКИ джипове за офроуд които могат да се купят нови са:За който има париmercedes g 350 professionalJeep wrangler land cruiser 70 DefenderЗа по бедните Нов UAZ Hunter или някой от горните но втора употреба!