Peugeot разкри официално напълно новото поколение на хечбека 308, с който ще се опита да отмъкне клиенти от конкурентите си на пазара като Ford Focus и Volkswagen Golf.
Новият 308 е построен на модулната платформа EMP2, която вече познаваме от компактния ван Citroen C4 Picasso. Габаритите на модела са 4250 мм дължина и 1460 мм височина. По този начин хечбекът е с 266 мм по-къс и с 388 мм по-нисък от своя предшественик. При новата генерация обаче има сериозно увеличение на багажника - с 40 л, като обемът му вече достига 470 л.
Благодарение на използването на новата платформа, инженерите на Peugeot са успели да намалят теглото на модела със 140 кг в сравнение с предшественика му. Версията с 1.6 литров бензинов мотор и 6-степенна механична скоростна кутия при предишното 308 има маса от 1287 кг.
Засега от Peugeot не разкриват каквато и да е информация за гамата двигатели, които ще използва новият 308. Знае се само, че намаляването на масата е позволило моделът да бъде по-екологичен. Една от новите модификации на хечбека ще отделя в атмосферата едва 85 гр/км вредни емисии СО2.
Основният елемент в интериора на новото поколение на Peugeot 308 е 9.7-инчов дисплей, с чиято помощ се управляват по-голяма част от системите в автомобила, в това число и климатикът. Предният панел пък е получил минимално количество копчета, като там са разположени само бутонът за включване на аварийните светлини, както и копчето за намаляване и увеличаване на звука от аудиосистемата.
Новото Peugeot 308 също така разполага със светодиодни фарове на челните светлини, като тази екстра е достъпна само за автомобилите с най-високо ниво на оборудване. Французите отбелязват, че подобна опция се появява за пръв път при модели от С-сегмента.
Официалният дебют на модела ще бъде на автосалона във Франкфурт през септември, като продажбите стартират веднага след него.
Снимки: Peugeot