IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридите на Lexus с 400% ръст в България

При Toyota Auris HSD увеличението достига 450%

Хибридите на Lexus с 400% ръст в България

Хибридите на Lexus с 400% ръст в България
Най-успешният модел на Lexus за първите три месеца в Европа - CT 200h. Снимка: Toyota

Българското представителство на Toyota разпространи резултатите за продажбите си през първото тримесечие на годината. Най-впечатляващи са цифрите при луксозната марка Lexus, чиито хибриди бележат възход от 400% спрямо година по-рано. 100% от продадените през периода автомобили Lexus в България са хибриди.

При марката Toyota увеличението спрямо същия период на миналата година е 16%, като голяма част от него се дължи на хибридите, които нарастват с 39%. Рекорден е ръстът при новия Auris HSD, поръчките за който са се увеличили с цели 450% за първите три месеца на годината.

Не се съобщава броят на продажбите, но все пак увеличението е впечатляващо.

"В България липсва CO2 автомобилно законодателство и държавни преференции за хибридни автомобили, каквито функционират в останалите страни, членки на Европейския Съюз. Във Франция, например, всеки хибриден автомобил с CO2 емисии под 110 г/км получава държавна помощ в размер на 10% от цената на автомобила (от 2000 Евро до 4000 Евро), поясняват от представителството на марката в България. - Въпреки липсата на държавни преференции, ние следваме глобалната мисия на Toyota & Lexus в продажбите на екологични автомобили, като финансираме и предоставяме стимули и преференции за закупуване на хибриден автомобил. И резултатите не закъсняват".
Хибридите на Lexus с 400% ръст в България
Най-успешният модел на Toyota за първите три месеца в Европа - Yaris. Снимка: Toyota

Продажбите на Toyota и Lexus в Европа също бележат възход. За първите три месеца от годината на пазара са реализирани 197 309 автомобила. Пълните хибриди на Toyota и Lexus достигат 38 673 продажби, което е с 82.3% повече от същия период от миналата година и представлява около 20% от всички продажби на континента. Toyota Motor Europe отбелязва приблизителен пазарен дял от 4.5% в Европа между януари и март с продадени 188 053 автомобили Toyota и 9 256 автомобили Lexus.

Най-успешен за Toyota е новият Yaris, от който през първите три месеца в Европа са реализирани 44 551 екземпляра. На второ място е Auris, който записва ръст от 41% и 32 625 продажби за периода януари-март. При хибридната версия на този модел продажбите са 12 736, а увеличението 69.2%. Трети по продажби е RAV4 със 17 122 екземпляра, четвърти е Aygo (16 592 бройки), а челната петица затваря Avensis с 11 123 сделки.

При Lexus най-добре се представя разработеният специално за Европа CT 200h, от който за първите три месеца са продадени 3004 екземпляра. Малко след него се нарежда RX / RX hybrid с 2992 продажби, а трети е GS / GS hybrid с 1084.

Информация и снимки: Toyota

0 от 500
  • #38
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Докато едни продават хибриди, други говорят само за тях и бълват гадни дизели. Тойота си траят без изказвания за ултра модерни произвеждащи бензин автомобили и пишат история. Браво
  • #37
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не знам колко мисли японеца, щом като не е обърнал внимание на предупрежденията от евентуална опасност от цунами във Фукушима. Явно и там паричките са над безопасността. И това го констатират самите японци, а не някой страничен наблюдател като мен и теб. А хибридите отдавна вече се насочиха и към зареждане от контактната мрежа, за да ги поставяш в отделна група от електромобилите. Колкото по-сложно е едно производство, толкова повече енергия се изразходва. Не знам с какво се занимаваш, ама аз от 15 години съм в производството. Включително това за автомобилната промишленост. Знам каква мизерия е, колко енергия се изразходва за на пръв поглед *** продукт и колко се замърсява околната среда, включително близките оранжерии за домати, които ти и аз консумираме като екологично чисти. Тук се заобикалят всякакви екологични закони. Естествено се бута по някой лев на тия, които трябва да ти дадат някой сертификат. И ето ти, правим автомобили. А всички производители масово се насочиха към страни от третия свят, където на никой не му пука за екологията. После се бият в гърдите, колко екологичен продукт са произвели. Няма такова нещо. Има си закони на физиката и живота за да получиш, трябва да дадеш. Хибрида и електромобила може да бъде алтернатива, евентуално при изчерпване на ресурсите. Но стане ли това, никаква електроенергия няма да помогне, защото живота ни на 90 % зависи от нефта и това не може да се промени. От нефт се прави абсолютно всичко. И само гледай, как японците са се прехласнали да правят нефт от водорасли. Те и сега го правят, което само доказва едно без нефт не може. Кофтито е, че тая технология все още е прекалено скъпа, за да се използва масово.
  • #36
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъчвар,чета и се дивя колко си ***.Ама толкова,че чак не можеш да си представиш.Ако беше ходил във Франция или поне се беше заинтересувал малко щеше да знаеш, че там служебни автомобили Тойота няма,а още по-малко хибриди.Всички служебни са Рено,Пежо и рядко Ситроен.Шовинисти са и си държат на марките.Ти обаче от твоето село тези неща няма как да ги знаеш.
  • #35
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Доши,майката на Дошо ( преди 12 години )
    Дошо,стига писа глупости мама,легай си вече!Ако не слушаш ще те накажа да измиеш на татко си Голф-а.
  • #34
    6 rate up comment 4 rate down comment
    БТК ( преди 12 години )
    Така писаха и за Дачия преди време.Три месеца след като подновиха производството й,писаха: "2400% скок в продажбите на Дачия в БГ в сравнение с миналата година".
  • #33
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Служител ( преди 12 години )
    Миналата година продадохме 3 хибрида, тази 15. Затова шефовете не дават да казваме официално цифри понеже звучи малко смешно..
  • #32
    4 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Е, колко са успешни тия хибриди, като електроенергията се произвежда главно от ТЕЦ? То ако искаме да не се разболяваме, доста по-добър вариант от хибрида е велосипеда. Ако трявба да се мисли в тая насока, то велсипеда е решението, а не електромобила и още по-малко хибрида. За да се произведат тия возила, знаеш ли колко енергия се изразходва? Само в българия има поне 40 автомобилни завода за части. И познай какви миризми и каква мизерия там! Не, благодаря, аз да поемам негативите на други!
  • #31
    10 rate up comment 2 rate down comment
    hypocritical bastard ( преди 12 години )
    вместо 10 са продали 40 . То и инженер от NASA не може да си позволи Ферари , но със сигурност разбира повече от технологии от Кристияно Ронално , който кара такова. А от човек който не може да си кирилизира клавиатурата акъли не искам
  • #30
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 12 години )
    Бъчвар, със сигурност смисъл да се купува хибрид има. Ако всички караха хибриди вместо дизели, заболяваният от рак на населението щяха да са много по-малко. Това е по официални данни на СЗО. Ясно е че на българина му е все едно за тези "незасягащи го лично" проблеми, но това е само защото не му достига умствен капацитет да го проумее. Хибридите са успешни там където има висока потребителска куптура и политика толерираща екологията. В България, знаем, това не е така и скоро няма да бъде.
  • #29
    5 rate up comment 9 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Istinata e slednata: bg gavro6ite ne mogat da si pozvoliat dori parvo pokolenie prius,ama ina4e mnogo razbirat ot novi tehnologii,nai-ve4e nemo6tnite hybridi