.jpg)
Най-успешният модел на Lexus за първите три месеца в Европа - CT 200h. Снимка: Toyota
Българското представителство на Toyota разпространи резултатите за продажбите си през първото тримесечие на годината. Най-впечатляващи са цифрите при луксозната марка Lexus, чиито хибриди бележат възход от 400% спрямо година по-рано. 100% от продадените през периода автомобили Lexus в България са хибриди.
При марката Toyota увеличението спрямо същия период на миналата година е 16%, като голяма част от него се дължи на хибридите, които нарастват с 39%. Рекорден е ръстът при новия Auris HSD, поръчките за който са се увеличили с цели 450% за първите три месеца на годината.
Не се съобщава броят на продажбите, но все пак увеличението е впечатляващо.
"В България липсва CO2 автомобилно законодателство и държавни преференции за хибридни автомобили, каквито функционират в останалите страни, членки на Европейския Съюз. Във Франция, например, всеки хибриден автомобил с CO2 емисии под 110 г/км получава държавна помощ в размер на 10% от цената на автомобила (от 2000 Евро до 4000 Евро), поясняват от представителството на марката в България. - Въпреки липсата на държавни преференции, ние следваме глобалната мисия на Toyota & Lexus в продажбите на екологични автомобили, като финансираме и предоставяме стимули и преференции за закупуване на хибриден автомобил. И резултатите не закъсняват".

Най-успешният модел на Toyota за първите три месеца в Европа - Yaris. Снимка: Toyota
Продажбите на Toyota и Lexus в Европа също бележат възход. За първите три месеца от годината на пазара са реализирани 197 309 автомобила. Пълните хибриди на Toyota и Lexus достигат 38 673 продажби, което е с 82.3% повече от същия период от миналата година и представлява около 20% от всички продажби на континента. Toyota Motor Europe отбелязва приблизителен пазарен дял от 4.5% в Европа между януари и март с продадени 188 053 автомобили Toyota и 9 256 автомобили Lexus.
Най-успешен за Toyota е новият Yaris, от който през първите три месеца в Европа са реализирани 44 551 екземпляра. На второ място е Auris, който записва ръст от 41% и 32 625 продажби за периода януари-март. При хибридната версия на този модел продажбите са 12 736, а увеличението 69.2%. Трети по продажби е RAV4 със 17 122 екземпляра, четвърти е Aygo (16 592 бройки), а челната петица затваря Avensis с 11 123 сделки.
При Lexus най-добре се представя разработеният специално за Европа CT 200h, от който за първите три месеца са продадени 3004 екземпляра. Малко след него се нарежда RX / RX hybrid с 2992 продажби, а трети е GS / GS hybrid с 1084.
Информация и снимки: Toyota


20