Renault смята да обзаведе първия сериен спортен автомобил от възродената марка Alpine с 2.0 литров турбо-мотор с мощност от 285 к.с. Това съобщи шефът на марката Карлос Таварес пред изданието Autocar.
Renault Alpine A110-50 concept. Снимки: Renault
Французите обаче все още не са взели решение каква трансмисия ще използват за модела – кутия с двойно сцепление EDC от новото поколение на Clio RS, или традиционната механична скоростна кутия.
Моделът ще използва шаси, изградено от стомана, алуминий и композитни материали. Окачването ще бъде напълно независимо, а моторът - разположен напречно зад гърба на водача и пътника до него. Масата на автомобила ще е около 1 тон.
Таварес допълни, че дизайнът на Alpine е готов на 70%. Той ще се отличава с класическо излъчване, но същевременно ще бъде модерен и динамичен. Предната част ще бъде стреловидна, оборудвана с четири кръгли фара.
На пазара машината ще излезе след 3 години, като плановете на Renault са годишно в завода в Диеп да се произвеждат около 1000 бройки от модела.
Возилото е насочено към младите шофьори, цената му ще бъде около 60 000 евро, а за основен конкурент на пазара се сочи Alfa Romeo 4C, уточни Карлос Таварес.
Все още не е ясно как ще се казва колата, но от компанията-производител обявиха, че името ще бъде подобно на модел, който е част историята на Alpine.
Едновременно със спортната машина се работи и върху купе на Catheram, чиято конструкция ще повтори тази на Alpine. Любопитното е, че този модел ще получи двигател от Toyota, а не от Renault.
Снимки: Renault