IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци правят революция с нов боксер

Инвестицията в производството е на стойност $200 млн.

Китайци правят революция с нов боксер

Компанията за производството на автомобилни части - Zhongding Power (Кит), започва серийно производство на двигатели, създадени по новата технология OPOC. Вече е подписано споразумение с фирмата EcoMotors, според което китайците ще инвестират $200 млн. в производството на моторите. Тази сума ще бъде насочена към завода в провинция Анхой, чийто капацитет е 150 000 агрегата годишно.
Китайци правят революция с нов боксер
Новите двигатели трябва да предизвикат революция в автомобилната промишленост. Това са двутактови агрегати, тип боксер. Те имат модулна конструкция от два цилиндъра, чиито бутала се движат в срещуположна посока. Схемата прави ненужни главата на цилиндрите и клапаните, което означава по-ниска маса и повишаване на коефициента на полезно действие, както и по-ниско равнище на вредните емисии.

Технологията OPOC бе създадена през 2007 г. от Джон Колети и Петер Хофбауер. Инвестицията в начинанието е на създателите на Sun Microsystems Винод Косла и Бил Гейтс. Преди това Колети ръководи поделението на Ford за спортни модификации - SVT, а Хофбауер e разработвал двигатели за Volkswagen, Audi, Volvo и Mercedes-Benz.

Агрегатите OPOC превъзхождат традиционните двигатели с вътрешно горене по нивото на шума и вибрациите. Смята се, че могат да генерират аналогична мощност при двойно по-малки размери и 20-50% по-нисък разход на гориво. Модулната конструкция позволява обединяването на няколко блока в един.

По-рано сериозен интерес към технологията обяви един от водещите производители на камиони и бронирана техника - компанията Navistar International.

Снимка: Zhongding Power

Тагове: opoc zhongding power
0 от 500
  • #8
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Човек не може да не изпита горчив вкус в устата, като гледа колко време им отнема на такива технологии да стигнат до масово производство. Този двигател имаше готов прототип преди не знам колко години, но беше отдавна. И кой започва да го произвежда? Някой голям автомбилен концерн? Не - китайците! Добре че са те.
  • #7
    14 rate up comment 2 rate down comment
    187 ( преди 12 години )
    що ми се струва, че това е технология, която отдавна се ползва в танкови, локомотивни и корабни двигатели?
  • #6
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Сбогом на немските ментета,остават китайските оригинали.
  • #5
    20 rate up comment 1 rate down comment
    груди ( преди 12 години )
    до АнонименСамо 1 колянов вал е колега. "Външните" бутала имат рамо към коляновия вал, на картинката се вижда.
  • #4
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Изглежда изключително интересно - детонациите стават между две бутала от всяка страна, които се задвижват срещуположно. Само не виждам дали има един колянов вал, или два, които после някъде се зацепват с предавка. Ще е много интересен резултата!
  • #3
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Това не е ли двигателят, за който Бил Гейтс даде 200 милиона долара? И китайци ли трябва да го разработват? Баси ужаса :(
  • #2
    14 rate up comment 22 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    просто китайците са тези , които ще се набутат с разходи за производство - това е просто един олекотен двигател - понеже е двутактов - това няма как да доведе до 50% намаляване на разхода.
  • #1
    33 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Интересно китайците каква революция правят? Създателите се казват Джон Колети и Петер Хофбауер. Инвестицията е на чичко Бил. Китайчетата пак се явяват евтината работна ръка.