IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци правят революция с нов боксер

Инвестицията в производството е на стойност $200 млн.

Китайци правят революция с нов боксер

Компанията за производството на автомобилни части - Zhongding Power (Кит), започва серийно производство на двигатели, създадени по новата технология OPOC. Вече е подписано споразумение с фирмата EcoMotors, според което китайците ще инвестират $200 млн. в производството на моторите. Тази сума ще бъде насочена към завода в провинция Анхой, чийто капацитет е 150 000 агрегата годишно.
Китайци правят революция с нов боксер
Новите двигатели трябва да предизвикат революция в автомобилната промишленост. Това са двутактови агрегати, тип боксер. Те имат модулна конструкция от два цилиндъра, чиито бутала се движат в срещуположна посока. Схемата прави ненужни главата на цилиндрите и клапаните, което означава по-ниска маса и повишаване на коефициента на полезно действие, както и по-ниско равнище на вредните емисии.

Технологията OPOC бе създадена през 2007 г. от Джон Колети и Петер Хофбауер. Инвестицията в начинанието е на създателите на Sun Microsystems Винод Косла и Бил Гейтс. Преди това Колети ръководи поделението на Ford за спортни модификации - SVT, а Хофбауер e разработвал двигатели за Volkswagen, Audi, Volvo и Mercedes-Benz.

Агрегатите OPOC превъзхождат традиционните двигатели с вътрешно горене по нивото на шума и вибрациите. Смята се, че могат да генерират аналогична мощност при двойно по-малки размери и 20-50% по-нисък разход на гориво. Модулната конструкция позволява обединяването на няколко блока в един.

По-рано сериозен интерес към технологията обяви един от водещите производители на камиони и бронирана техника - компанията Navistar International.

Снимка: Zhongding Power

Тагове: opoc zhongding power
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    а патента на Сааб за променливата компресия одавна изтече - самите те не го вкараха в производство. хонда също имат такъв патент - даже по гениален, но и те не го вкараха. нещата хич не са толкова лесни , колкото изглеждат на някой лаици...
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    двигателите за самолети и танкове , за които говорят по-долу са съвсем различни - те са с два колянови вала, а това тук съчетава противоположно движещи се бутала с един колянов вал. доста гениално е но както казах - нормите за изгорели газове... ще видим.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Учен ( преди 12 години )
    Прочем Бил Гейс е Умния !@Той нали прави WINDOWS и продава масово!@Само да не стане с оня ВИЦ - ако ти блокира компа, излез от колата, хвани се за антената, натисни съединителя и се пробвай да запалиш като натискаш бутона ентър....хахаха
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Учен ( преди 12 години )
    Не се правете на умни ! Всички уреду у вас са китайски! Като се има предвид че стандартна кола се ползва 10год., в Европа на всеки 2-4 години ги подменят, означава че масовката е ясна -КИТАЙ !Купуваш си кола с двигател- евтинджос, караш за без пари 3-4год. и ПОДМЕНЯШ УМНЪО !
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    PRIEMCHIKA ( преди 12 години )
    DVG e izcherpan ot pone 50 godini.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ! ( преди 12 години )
    При Юмо-то е с два колянови вала!
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 12 години )
    еее голямо благодарско. *** не съм чак толко в час с технологиите, просто се интересувам... примерно 90 % от хората дето пишат тук, сигурно не са чували за разработките на сааб на двигател с променлива степен на сгъстяване (тук, както една позната би казала, следва да се надуя като пуяк :), и ще го направя с най голям кеф!)
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    доста прилича на развитие на идеите в руските и украински двутактови дизелови танкови двигатели 5ТДФ и 6ТДФ , които пък са развитие на немският самолетен Юнкерс Юмо 205 . Както се казва - нищо ново под слънцето
  • #10
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Масльонката ( преди 12 години )
    До !87: Много си прав колега - технологията е над 60 годишна. Личи си кой е в час за разлика от лаиците, които дават мило и драго да пълнят форумите с простотиите си
  • #9
    8 rate up comment 7 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    в най добрия случай ще се окаже, че е по-икономичен, но гори масло - няма как да не гори предвид че няма клапани. няма да покрива и евро4 - за китай става - да се тровят. за европа НЕ.