IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България

Доминира с интелигентно 4х4 задвижване, нов дизайн, по-богато серийно оборудване и по-ниски цени

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Показаното за първи път в края на 2012 година четвърто поколение на Toyota RAV4 пристигна в България. Скоро моделът ще попадне в ръцете ни за тест драйв, като за сега ще трябва да се задоволим със сухата статистика. А тя определено заслужава внимание, тъй като става дума за изцяло нов модел, който има какво да покаже.

Едно от най-любопитните му нововъведения е изцяло новата система за задвижване - Integrated Dynamic Drivе System (IDDS). Това е уникална за класа система, която интегрира и координира действието на общо 3 системи: тази за управление на динамичната устойчивост (VSC), електрическото сервоуправление на волана (EPS) и активната система за управление на задвижването 4х4 (Dynamic Torque Control AWD).

Особено внимание заслужава последната система - Dynamic Torque Control AWD. Тя работи със сензори, следящи за отклонение от избраната траектория на движение, ъгъла на завиване и скоростта, като проактивно и динамично разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение от 100:0 до 50:50 само за 0.1 секунди. А това предполага завидна 4х4 проходимост, както и активно подпомагане на водача при динамично управление в завои, върху суха или хлъзгава настилка.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Наличен и нов режим SPORT, при който AWD системата превантивно насочва 10% въртящ момент към задния мост при всяко завъртане на волана и автоматично, в реално време го увеличава до 50%, така че RAV4 да опише завоя в режим 50:50.

Казано иначе, RAV4 навлиза в завоя със задвижване 90:10, описва завоя в режим 50:50 и излиза от него отново в съотношение 90:10 между преден и заден мост. А това гарантира подобрено динамично поведение при всякакви условия на пътя. В режим SPORT, също така, електрическото сервоуправление на волана се "втвърдява" с 20%, за да осигури по-директно управление и по-информативна обратна връзка от пътя.

В новия RAV4 отново e на разположение режима AWD lock, който блокира разпределението на въртящия момент между преден и заден мост във фиксирано съотношение 50:50, което позволява уверено преодоляване на предизвикателства извън пътя при липса на добро сцепление.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Освен с функционалните си достойнства, новият RAV4 доминира и с революционно нов дизайн. Моделът залага на смели, но същевременно изчистени външни форми, създадени според новата дизайнерска линия на Toyota. А издълженият и елегантен профил, заедно с намалената с 25 мм височина на покрива и специално разработените аеродинамични елементи в предната и задната част, които отвеждат въздушния поток, допринася за подобрената стабилност и ниския коефициент на челно съпротивление от едва Cd 0.31.

Промени има в размерите на RAV4. Той е нараснал на дължина с 205 мм (до 4570 мм) и на ширина с 30 мм (до 1845 мм), а междуосието му е увеличено със 100 мм (до 2660 мм). Въпреки увеличените габарити обаче, радиусът на завой остава водещ в сегмента - едва 5.3 метра, а въпреки намалената с 25 мм височина на покрива, просветът е увеличен със 7 мм до 187 мм, което улеснява придвижването по тежки терени.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Моделът доминира и с най-голямото в класа си пространство между предни и задни седалки – 970 мм, което осигурява повече място както на предните, така и на задните седалки. Обемът на багажника също е нараснал - със 157 литра до 547 литра (до защитната кора в багажника). А при сгъването на задните седалки, при което се получава изцяло равен под, обемът на багажника се увеличава на 1746 литра. Товаренето и разтоварването също е значително по-лесно, благодарение на ниския ръб на багажника (само 65 см от земята), както и на електрическото отваряне/затваряне на вратата на багажника.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Интериорът на новата RAV4 пък залага на ергономичен дизайн и по-качествени материали, както и на многобройни места за съхранение на предмети. Централната конзола е повдигната и изнесена по-близо до водача, а мултимедийната система Toyota Touch, интегрирана в RAV4 още от средните нива на оборудване, разполага с  6.1” цветен, сензорен дисплей, пълна интеграция с iPod, вграден CD-плейър, Bluetooth свързаност за разговори със свободни ръце, възпроизвеждане на музика и сваляне на телефонния указател, пълна информация от борд компютъра и цветна картина от камерата за подпомагане на паркирането. Като опция тя може да се надгради с навигационен модул, който добавя навигационни карти за България и Европа с менюта и адреси на 14 основни европейски езика и множество допълнителни, мултимедийни функции на системата.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Новият RAV4 се предлага в България с избор от два дизелови и един бензинов двигатели. Новият двигател в гамата е 2.0 литров D-4D дизелов двигател със 124 к.с., Start-Stop система, механична 6-степенна трансмисия и комбиниран разход на гориво от само 4.9 л/100 км.

Познатите вече 2.0 литров Valvematic бензинов двигател със 151 к.с. и 2.2 литров D-4D/D-CAT дизелови двигатели със 150 к.с. се предлагат както с механични, така и с автоматични трансмисии. Те са оптимизирани и преработени, като предоставят повече динамика при по-ниски нива на разход на гориво и СО2 емисии. Нивата на СО2 емисии и разходът на гориво са намалени с от 3% до 8%, а в същото време ускорението при цялата гама двигатели е подобрено с от 3% до 8% (новият RAV4 ускорява от 0.3 до 0.8 секунди по-бързо до 100 км/ч).
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Моделът се предлага в три нива на оборудване - Comfort, Executive и Luxury, като дебют прави новият базов модел 2.0 D-4D със задвижване на предните колела и стандартна Start-Stop система.

Всички нива на оборудване предлагат стандартно 7 въздушни възглавници, LED дневни светлини, антиблокираща спирачна система с електронно разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент (ABS + EBD + BA), интегрирана активна система за контрол на управлението (IDDS - за версиите AWD), система за управление на динамичната устойчивост на автомобила (VSC), електрическо сервоуправление на волана с променливо усилие (EPS), система за контрол на сцеплението (TRC), система за подпомагане на потеглянето по наклон (HAC), предупреждаваща система за налягането в гумите и климатична система.

Въпреки по-богатото серийно оборудване, новото поколение RAV4 има по-ниски цени. Например най-търсената в България версия 2.2 D-CAT 6A/T e понижила цената си с 1400 лв до 2800 лв спрямо предишното поколение на модела. Цените на новото поколение на модела в България стартират от 49 950 лв с ДДС за версиите 2.0 Valvematic 6M/T AWD и 2.0 D-4D  M/T 2WD.

Тагове: toyota rav4
0 от 500
  • #61
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти си баровец....а аз работник, нали някой трябва и да работи в тази държава!!!
  • #60
    3 rate up comment 1 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    Нещо за противоречието не се доизказа.Какво е то?Аз пък стари автомобили не карам.Подръжката ми е сервизна на оределено време и км.Като ми изтече гаранцията или малко преди да ми свърши продавам и купувам друг.Как аз пък да разбера твоята гледна точка,като караш стари корита?
  • #59
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Точно с примера HONDA, влезе в противоречие със себе си! И мога да ти кажа, че всеки авт. който съм карал, си го пазя много, подгряване, редовно смяна на масла и консумативи(качествени), но след 70-80 хиляди километра ми омръзва(а и е остарял) и го сменям с друг.Как да разбера твоята гледна точка?
  • #58
    3 rate up comment 1 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    Всеки сам да си направи изводите от линка,който съм дал по-долу:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/18564-honda-pravi-nai-nadejdnite-dvigateli/
  • #57
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до: до знаещ ( преди 11 години )
    Вземането на един единствен дизел от БМВ е 2.0 и май все още не са почнали да слагат такъв.Правят го,за да задоволят глупостта и слабоумието на европееца,който ще се кефи,че двигателя му е на БМВ.Аз примерно,никога не бих взел Тойота с такъв мотор.Имам познат в БМВ,който ми каза,че този мотор има проблем.Веригата на ангренажа се разтяга и прескача.Клапаните не се удрят в буталото,защото има защита,но работата на мотора и газоразпределението тотално се объркват.Всеизвестен проблем е това.
  • #56
    8 rate up comment 1 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    И нека някой хора не си мислят,че Тойота не може да им предложи изпилен дизел с много коне.Едва ли има нещо в автомобилостроенето,което не го могат,но те не са фирма за 1 ден и държат на клиентите.Пилнатия дизел ще върви много,но малко време.Ще харчи много и ще вкарва собственика в преразход.Ако някой забелязва и Хонда са на същия принцип да не изкарва много коне от дизелите си. Защо ли?Ето и отговора:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/18564-honda-pravi-nai-nadejdnite-dvigateli/
  • #55
    1 rate up comment 8 rate down comment
    до знаещ ( преди 11 години )
    За това ли, ще вземат двигатели от BMW ????
  • #54
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до знаещ ( преди 11 години )
    Авт. компании знаят това, и избират най-доброто!
  • #53
    8 rate up comment 1 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    ...слагат им чип тунинги и се правят на големите състезатели,докато моторчетата им изпушат.Тойота имат грижата за клиента и не му предлагат стока,която няма да издържи много години.Факта,че правят рекали на 9-10 г. автомобили за съмнения,че нещо може да се разхлаби,спука или развали го доказва,че са отговорна фирма,мислеща за клиента.Другото доказателство са тестовете за надеждност,а най-голямото е че продажбите и удовлетвореността на клиентите на фирмата се покачват.
  • #52
    8 rate up comment 2 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    Умният човек първо преценява не конете,а това,дали колата ще го закара там за където е тръгнал.Тойота прави автомобили за хора с мозък,а други разчитат на останалите.Аз лично предпочитам сигурността пред многото коне,но явно има и хора,които предпочитат да киснат по сервизите и да викат репатраци,но да са първи на светофарите.Самата идея на дизела е не да бъде състезателен,а да бъде най-вече икономичен,надежден и с високо КПД.Някой хора не го осъзнават това,купуват дизели с много магарета...