IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Райконен бе безапелационен в Мелбърн

Финландецът стартира сезона във Формула 1 с победа

Райконен бе безапелационен в Мелбърн

Кими Райконен спечели първото състезание от световния шампионат във Формула 1 за 2013 г. Финландският пилот на Lotus бе безапелационен за Голямата награда на Австралия и показа, че има шансове да се бори за втора световна титла в кариерата си.
Райконен бе безапелационен в Мелбърн
Кими стартира от седма позиция, но избра по-правилна стратегия от съперниците си – с две влизания в бокса, докато останалите претенденти за титлата заложиха на три. Така в крайна сметка Кими триумфира, като остави зад себе си Фернандо Алонсо (Исп) с Ferrari и спечелилият тренировките за място Себастиян Фетел (Гер) с Red Bull.

След тримата се наредиха Фелипе Маса (Браз, Ferrari), Люис Хамилтън (Вбр, Mercedes) и Марк Уебър (Авл, Red Bull). Много добро състезание направи и Адриан Сутил (Гер, Force India). Той стартира от 12-а позиция, но в един момент се озова начело на колоната. В крайна сметка германецът остана седми в крайното класиране.

В зоната на точките влязоха още Пол ди Реста (Шот, Force India), Дженсън Бътън (Вбр, McLaren) и Ромен Грожан (Фр, Lotus).

Следващото състезание от шампионата е на 24 март – Голямата награда на Малайзия.

Непосредствено преди старта в Австралия пък се появиха твърдения, че настоящият световен шампион Себастиян Фетел е продължил договора си с Red Bull до 2016 г. и по този начин се слагат край на спекулациите, според които германецът от догодина ще кара за Ferrari.

Новината за новия контракт на германеца бе съобщена от вестник Kleine Zeitung, който цитира шефът на Red Bull Кристиян Хорнер. Самият той е продължил договора си с тима и ще остане негов ръководител до 2017 г. Никой от Red Bull, в това число и самият Фетел, обаче не пожела да потвърди, но и не отрече твърдението на Хорнер.

Снимка: gpupdate

0 от 500
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    В края на 1997 Renault официално се оттегля от Формула 1. Williams, Benetton и впоследствие новият отбор BAR използват базирани на Renault двигатели, разработвани под имената Supertec, Mecachrome и Playlife, а работата продължава в малка развойна клетка във Вири.
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ето тапир,чети тук и се просвещавай.Renault Sport F1 е спортното поделение, създадено от Renault да представлява интересите му във FIA Formula One World Championship и е натоварено с проектирането и изграждането на оптимизирани двигатели, които напълно могат да се внедрят в шаси-пакет, създаден от внимателно подбраните партньорски отбори на RSF1. Представен в спорта от 1971, Renault е спечелил 11 Световни титли при конструкторите и 10 Световни титли при пилотите, плюс повече от 200 полпозишъна и 150 победи.Настоящият двигател, RS27, е мощен 750 к.с. V8 агрегат, в употреба от 2007. Идентични двигатели се доставят на четири партньорски отбора; тройните световни шампиони Red Bull Racing; Lotus F1 Team, двойни световни шампиони през 2005 и 2006, когато отборът се състезаваше под името Renault F1 Team; Caterham F1 Team и Williams F1 Team. През 2012 този квартет записа девет победи и общо 839 точки, а Red Bull Racing си осигури двете световни титли при пилотите и при конструкторите.Основната развойна дейност на RSF1 се случва във Вири-Шатийон, Франция, където традиционно е бил техническият център на Renault F1.
  • #38
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    И веднъж вече надълго и нашироко обяснявах,че в момента в който се появи PEUGEOT 205 T16 и пръдливите вурстове веднага прибраха AUDI KUATRO в музея,ни лук яли ни лук мирисали.Може да попиташ мазния чичко ВИНТЕРКОРН,той ще ти обясни къде е *** АВДИ.
  • #37
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе ***,колко пъти да ти обяснявам че Кроматек беше преди 15 години когато в един момент Рено спряха да пройзвеждат мотори.Ти луд ли си или *** селски кавал.От 15 години ли не си чел за F1,стига си *** тук,че мирише много вече.От 5 години поне хората се скъсват да обясяват,че спортния отдел на Рено прави всички разработки.Ще ти го начукам в селската гадна мутра,не ми остроумничи да не ти извадя зъбите.Чети *** не бълвай глупости,че хората се смеят с гъзовете си.
  • #36
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ili ( преди 12 години )
    Не оспорвам,че LANCIA са велики във WRC
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    със задно, моя грешка
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Italy fen ( преди 12 години )
    Audi Quattro, беше наистина добра, НO победена от Lancia Rally 037, която е само с задно предаване, нито един ДРУГ автомобил с един задвижващ мост, не може да се похвали с това!! LANCIA, e с най-велика история в Рали Спорта!!!
  • #33
    1 rate up comment 6 rate down comment
    ili ( преди 12 години )
    Толкова си смотан,че и на фактите минуси даваш,кой знае къв пъпчив дечкар си :D
  • #32
    1 rate up comment 7 rate down comment
    ili ( преди 12 години )
    А за Grand Prix чувал ли си? Да ти обясня,че това е предшественика на Ф1. Та там 10 години Mercedes i Auto union (Audi) са нямали конКУРенция близо 10 години. В Dakar,VW при автомобилите,Mercedes при камионите и BMW при моторите ще си останат едни от най добрите отбори в класовете си!
  • #31
    1 rate up comment 8 rate down comment
    ili ( преди 12 години )
    Ей, "любопитен" виждам колко си запознат с автомобилния спорт щом си пропуснал звярът Audi Quatro или просто умишлено си го пропуснал понеже сам ще си обориш позицията.Opel и Porsche също са ставали шампиони във WRC или и това не знаеш.От тази година VW започват да пишат история. Да ти кажа ли и за Лю Ман кои държат рекордите за най-много победи,Porsche-16 и Audi-11.А за ф1 мога да ти кажа,че Mercedes имат 2 титли като самостоятелен отбор само,че ти това няма как го знаеш.