IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Райконен бе безапелационен в Мелбърн

Финландецът стартира сезона във Формула 1 с победа

Райконен бе безапелационен в Мелбърн

Кими Райконен спечели първото състезание от световния шампионат във Формула 1 за 2013 г. Финландският пилот на Lotus бе безапелационен за Голямата награда на Австралия и показа, че има шансове да се бори за втора световна титла в кариерата си.
Райконен бе безапелационен в Мелбърн
Кими стартира от седма позиция, но избра по-правилна стратегия от съперниците си – с две влизания в бокса, докато останалите претенденти за титлата заложиха на три. Така в крайна сметка Кими триумфира, като остави зад себе си Фернандо Алонсо (Исп) с Ferrari и спечелилият тренировките за място Себастиян Фетел (Гер) с Red Bull.

След тримата се наредиха Фелипе Маса (Браз, Ferrari), Люис Хамилтън (Вбр, Mercedes) и Марк Уебър (Авл, Red Bull). Много добро състезание направи и Адриан Сутил (Гер, Force India). Той стартира от 12-а позиция, но в един момент се озова начело на колоната. В крайна сметка германецът остана седми в крайното класиране.

В зоната на точките влязоха още Пол ди Реста (Шот, Force India), Дженсън Бътън (Вбр, McLaren) и Ромен Грожан (Фр, Lotus).

Следващото състезание от шампионата е на 24 март – Голямата награда на Малайзия.

Непосредствено преди старта в Австралия пък се появиха твърдения, че настоящият световен шампион Себастиян Фетел е продължил договора си с Red Bull до 2016 г. и по този начин се слагат край на спекулациите, според които германецът от догодина ще кара за Ferrari.

Новината за новия контракт на германеца бе съобщена от вестник Kleine Zeitung, който цитира шефът на Red Bull Кристиян Хорнер. Самият той е продължил договора си с тима и ще остане негов ръководител до 2017 г. Никой от Red Bull, в това число и самият Фетел, обаче не пожела да потвърди, но и не отрече твърдението на Хорнер.

Снимка: gpupdate

0 от 500
  • #50
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Мога да ти кажа,че преди доста време и Ферари се пройзвеждаше в Англия,а в Италия само ги боядисваха и хората се бъзикаха че жабарите не им разрашаваяха да правят болидите,но ти си бил на баща си в проекта по това време.
  • #49
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъчвар,ти си уникално ***.И малките деца знаят,че развитието на моторите е замразено от сума ти време.Какво общо има това с темата кой е по технологичен?Нали условията за всички са едни и същи,какво искаш да кажеш че само за Бенц ли са са замразили развитието на моторите.А що се отнася до това че всички болиди се правят в Англия е ясно.Мога да ти цитирам в кой град е фабриката на всеки един отбор.
  • #48
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Другото което е Рено има няколко собсвени шампионати клио къп, меган къп, формула рено, рали крос. Отделно Рено са предпочитани рали автомобили за частни и малки отбори.
  • #47
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ей тоя бъчвар е отвратителен. Човека по долу му е изброил толкова факти той тъпана продължава да си вярва в неговия филм. А относно le mans сериите пежо губи само един път от ауди за сериите говоря демек шампионата. И през това време колата е има ни минимални промени от първоначалната концепция, докато ауди всеки сезон с нов болид. За дакар като се почне от т 16 до кангото сметнете колко години са се френска доминация. За група б има ли смисъл да говорим.
  • #46
    4 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 12 години )
    бъчвяря - пишеш глупости колегааа...
  • #45
    1 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    И я погледни пак, къде е базата на Лотус, с който Кими спечели. Ще ти подскажа. Enstone, Oxfordshire, United Kingdom. Това ще рече, Англия. Виж сега и колко от отборите са базирани там и тогава изказвай умни мисли.
  • #44
    2 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Видя се какво направиха Рено през годините, когато взеха това име. Нищо. Вместо това биковете им вдигнаха рейтинга, а те преди това бяха Форд. А сега кажи, кой от кого открадна?
  • #43
    2 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Абе ***, не съм казал, че съм за Мерцедес. Казах просто, че си ***. Моторите са замразени от 7 години и нямат никакво развитие. Каквито са били през 2006 година, такива са и сега. Кой каквото направил, направил. Развива се главно шасито, аеродинамиката и естествено се правят спънки с гумите така, че всеки се налага да настройва шасита и аеродинамика към гуми, а не към мотор, който никаква роля реално не играе. При него дори картите са регламентирани така, че няма мърдане.
  • #42
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Сто коментара с факти съм ти дал селчо,чети и веднъж завинаги спри с твоя Kromatek.И с кроматек и без кроматек мазния *** на мерцедес ще върти до дупка.
  • #41
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Отново, официалното отсъствие на Renault ще бъде кратко. В началото на 2001 официално се обявява, че компанията е купила отбора на Benetton и ще се върне като заводски отбор. Името на Renault се връща като доставчик на двигатели през същия сезон, а през 2002 отборът е прероден като Renault F1 Team. Развойният отдел за шасито продължава да е базиран в Енстоун, Великобритания, който работи в тясна връзка с двигателния департамент във Вири.