IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nokian постави световен рекорд за скорост на лед

Тест-пилот на компанията с Audi RS6 вдигна 335.173 км/ч.

Nokian постави световен рекорд за скорост на лед

Компанията Nokian отново влезе в Книгата на рекордите Гинес, след като автомобил с нейни гуми постигна скорост от 335.173 км/ч. Това е най-доброто постижение за скорост върху лед.
Nokian постави световен рекорд за скорост на лед
Опитът бе проведен в замръзналия Ботаническия залив край Стокхолм, където тест-пилотът на Nokian Tyres Яне Лайтинен регистрира рекорда с гуми Nokian Hakkapeliitta 8 с шипове и размер 255/35 R20. За постижението финландската компания избра Audi RS6 с мощност 580 к.с. и система за задвижване на четирите колела.

За да може официално да бъде регистриран рекордът, опитът трябваше да отговаря на няколко условия. Основното от тях е гумите да бъдат в серийно производство и съответно да са одобрени в страната, в която се записва постижението. Освен това ледът трябва да е натурален – без никакви химикали върху него и без обработка от страна на машини.
Nokian постави световен рекорд за скорост на лед
При достигнатата скорост, която за да бъде призната, трябва да бъде постигната поне два пъти в противоположни посоки, всеки шип от гумата се е врязвал в снега 43 пъти в секунда.

По този начин Лейтинен подобри постижението си от март 2011 г., когато с предишната модификация на гумите - Nokian Hakkapeliitta 7, успя да постигне 331.61 км/ч. Тогава той прати в историята постижението на легендарния рали-пилот Юха Канкунен, който зад волана на Bentley Continental GT успя да развие 330.950 км/ч.

Снимки: Nokian

Тагове: nokian
0 от 500
  • #43
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    абе колко алфи и рена сте видели наживо.а нисан гт-р?щото аудита-много.и р-8ци въпреки цената.това какво ще да рече.скъп автомобил,а го има масово.евтини коли-според анонимния теоретик,и по-добъри-а ги няма.странно.или си имаме форумен фанатик.
  • #42
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    леле анонимен много си зле-първо по-голям фантазьор няма.ти си анимационен шофьор.второ - я си траи.
  • #41
    11 rate up comment 10 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Добре дървен философ , с многото опит зад волана..Ауди R8 GT 7:34 , R8 V10 7:44 , Audi RS4 7:58..питам те къде е рено...какво ще искараш от рено..и двигателя на ламбото е доработения осмак на Ауди , добавени са му два цилиндъра , имаше цяло предаване за това по-ауто мотор и спорт...ти си оставаш некадърен хейтър..
  • #40
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    пак рекорд ,пак ауди.пак плюене .ауди са яко *** *** професионалистите ги тачат."вземи почети"-е наи честата реплика тука.кола приятелю-библиотекар се оценява на пътя,при натоварване докраи,не с четене.както винаги-теория срещу практика.
  • #39
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Айде като искаш високотехнологично говори за Алфа 4C? Кажи нещо за нея ? 1750 кубика 230-270 коня и динамика по-добра от тъпата R8мица, която е в пъти по скъпа ? Колко примера да ти дам, за да разбереш че си глупав? Говориш, че било срамно за GTR-a да го бие някво ауди с чип? Какво бие ? да не би да набира до 100 за под 3 сек ? Фантазиор форумен. Фалирала марка, премиум ще ми я правят. Те свестен двигател немогат да сглобят та да не се разпада, за автомобили тръгнали да мислят.
  • #38
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Шперплат за врата, жалък си мой човек, карал съм много повече от теб коли. И ти сам казваш, че били велики заради бързия си седан. Не ми обяснявай фафли фактите говорят ! По-бърз по евтин --> РЕНО . Скапано бавно чупливо АУДИ. А за разработката на двигателя на Ламбо вземи почети повече, че още преди да ги купят този двигател е създаден. Нито 4.2 дв. е на ауди нито V10 ... Това само говори колко са кадърни всъщност в ауди.. Сами немогат доказали са го хиляди пъти. А бъбреци имаш,ама в главата!
  • #37
    8 rate up comment 10 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Провери продажбите на фокус ST , голф R и меган RS и ще разбереш че никой не иска рендето...що ли..не е лошо да ми останат бъбреци за след това..
  • #36
    8 rate up comment 8 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Нормално е да не разбираш какво ти казвам...карал ли си автомобил някога..килограми срещу конски сили...съотношението дава динамиката..то не случайно реното е най-добрия хеч на Нордшлайфе...никво накланяне в завой и шперплат за врата
  • #35
    9 rate up comment 12 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Пич , никое Ауди не е леко понеже са ползвани материали покриващи определени изисквания за качество...това не ти е плексигласа на рено...изкопираното ламбо е направено от Ауди-Германия...не от ламбо-италия...можеш да провериш ако си грамотен...при Германските автомобили получаваш качество , не като *** на който Джерами кларксон затвори багажника и той се огъна на вътре..а той е доста по-солиден от Рендето-плексиглас и мушама..
  • #34
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Малкото с V8 и цена колко пъти по голяма ? За каквъ комфорт ми говориш като сравняваш хеч с R8? ТИ чуваш ли се какви глупости говориш бе ? Леко като леген? Че незнам кой оскъпява всичко като ползва алуминии за почти всичките си модели ? Много заблудени хора сте ей. Малко R8 е ауди, другото е изкопирано ламбо с двигател от ламбо. Толкова си могат от Ауди, RS4 са го конструирали да е тежко или какво ми казваш ? Прекалено почна да се излагаш от нерви.