IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nokian постави световен рекорд за скорост на лед

Тест-пилот на компанията с Audi RS6 вдигна 335.173 км/ч.

Nokian постави световен рекорд за скорост на лед

Компанията Nokian отново влезе в Книгата на рекордите Гинес, след като автомобил с нейни гуми постигна скорост от 335.173 км/ч. Това е най-доброто постижение за скорост върху лед.
Nokian постави световен рекорд за скорост на лед
Опитът бе проведен в замръзналия Ботаническия залив край Стокхолм, където тест-пилотът на Nokian Tyres Яне Лайтинен регистрира рекорда с гуми Nokian Hakkapeliitta 8 с шипове и размер 255/35 R20. За постижението финландската компания избра Audi RS6 с мощност 580 к.с. и система за задвижване на четирите колела.

За да може официално да бъде регистриран рекордът, опитът трябваше да отговаря на няколко условия. Основното от тях е гумите да бъдат в серийно производство и съответно да са одобрени в страната, в която се записва постижението. Освен това ледът трябва да е натурален – без никакви химикали върху него и без обработка от страна на машини.
Nokian постави световен рекорд за скорост на лед
При достигнатата скорост, която за да бъде призната, трябва да бъде постигната поне два пъти в противоположни посоки, всеки шип от гумата се е врязвал в снега 43 пъти в секунда.

По този начин Лейтинен подобри постижението си от март 2011 г., когато с предишната модификация на гумите - Nokian Hakkapeliitta 7, успя да постигне 331.61 км/ч. Тогава той прати в историята постижението на легендарния рали-пилот Юха Канкунен, който зад волана на Bentley Continental GT успя да развие 330.950 км/ч.

Снимки: Nokian

Тагове: nokian
0 от 500
  • #73
    3 rate up comment 0 rate down comment
    amateur ( преди 11 години )
    и рекламна кампания за милиарди, за да може трудът ти да си възвърне капиталовложенията! А това вече е много далече от вас! Вие карайте и хвалете каквото си искате! И не забравяйте изпращеняци и най-високотехнологичните неща на този, а и във вашия свят, какъвто и да е той ги ражда човешкият мозък, а това е високоинтелектуален труд, който се заплаща много скъпо и прахосването му , каквото ние си позволяваме струва ниемоверно, несъразмеримо много!
  • #72
    2 rate up comment 0 rate down comment
    amateur ( преди 11 години )
    Всички останали са крадци и ***! Каквото са направили тези нации в световен аспект не е направила друга! Защо са им такива автомобилите на японците, ами защото някои неща от геополитическото разположение на родината им е такова, ако не сте на ясно! Същото важи и за германците! Кога ще разберете,че да направиш свръх бърз автомобил не е проблем за почти нито една марка, обаче каква ще е ползата от него и как ще се обслужва това драги мои е цяла философия, проучвания,хиляди експерименти
  • #71
    3 rate up comment 0 rate down comment
    amateur ( преди 11 години )
    отне ми 10000 часа да чета простотий, и на едните и на другите. Защо Nokian и защо AUDI? Ами защото и едната и другата марка са достатъчно мощни на световния пазар, разбирачи! И двете марки са дали линия и еталон на подражание и развитие на не малко компании по света! Защо ли? Защото могат да си позволят всичко в рекламния бизнес, а това се прави не само със глупави сравнения, каквито прочетох тук! И помнете и знайте, че има само две наистина технически нации на света-немци и японци!
  • #70
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    Папа Корлеоне ( преди 4 часа )ГЕРМАНУТУ е болно ****еругче без капка мозък -мнение на интелигентен и хитър японски фен." Ха, ха с въжен механизъм теглят Аудито нагоре по склона!"-покажи ми НЕЩО ако ще и бмп да е което може да качи шанца.ясно е за всички че е реклама,но креатевна,като ударението е че и ауди са креативни.ясно за всички,но не и за теб.а ако прочетеш по-долу ще установиш че съм го казал преди тебе.според вас всеки успех на ауди е платен.банално и невярно,но успокоително.смешни сте.
  • #69
    7 rate up comment 0 rate down comment
    И ..... ( преди 11 години )
    Рекорда е реклама на гуми а не на Ауди!Сега ще кажеш а защо с Ауди.Защото сигурно са си платили!Напиши в ю-тюб Ауди реклама на гуми и ще видиш как е снимана рекламата на ски шанца. Ха, ха с въжен механизъм теглят Аудито нагоре по склона!
  • #68
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    добре не осъзнавате ли че сте на губещата страна.защо си причинявате това?и на пътя и тука все губите.не сте наред.жал ми е за вас.
  • #67
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    рекорда от статията що не е направен с лексус.щото не може.трябва им стабилно четворно и това е куатро.а лексус нама никакво.или тия от нокиан са ***.или купени от ауди.не,хората са избрали класика сред четворните в премиум сегмента-там където японците нямат представител,защото лексус е несериозен вариант пък и е рядко срещан като динозавър-куатро.можеше да изберат субару-то пък грозно и слабо,не става.и отиват при наи - добрите.ауди.напредък чрез техника.не чрез сервизни акции.
  • #66
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    до: "И ....."рено и ферари са европеиски марки.не съм казал нищо против тях-едната дори спаси нисан.но щом питаш-и аз да запитам-къде въобще са джапанките?ъ?тоиота 10 години се занимава с опити и издъхна.отиде в 24-те часа,там пък я наби ауди-то,да е живо и здраво и се така кораво.та японци и високи технологии...са несъвместими работи.нали тоиота много разбира от хибриди.е що 918 разби лфа на ринга.и то по-тежко.щото е правено с мозък -затова.техника от европа-германия,чалга-от японско.хаха.
  • #65
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    бръмчи си не ме касаеш.
  • #64
    9 rate up comment 1 rate down comment
    И ..... ( преди 11 години )
    Айде стига ревахте немски поклонници!Защо няма статии за ф-1 ?Да видите днес моторите и колите на РЕНО и ФЕРАРРИ как правиха гъзобрък на МЕРЦЕДЕСА? Къде са немците бре? Къде е АУДИ,БМВ,МЕРЦЕДЕС,ОПЕЛ??????????Нали в Ф1 са новите технологии а немеца е в технологиите?Къде са в моторните спортове?..........