IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Golf VII e "Автомобил на 2013 г. в Европа"

Събра два пъти повече точки от класирания на второ място Toyota GT 86/Subaru BRZ

Volkswagen Golf VII e

Volkswagen Golf VII бе избран за "Автомобил на 2013 г. в Европа". Победителят в конкурса се обявява традиционно в навечерието на Международното автомобилно изложение в Женева.
Volkswagen Golf VII e
Volkswagen Golf VII. Снимка: Volkswagen

Най-продаваният автомобил в Европа е набрал общо 414 т., което е с 212 т. повече от класирания на второ място Toyota GT 86/Subaru BRZ (202 т.). Третата позиция е за Volvo V40 със 189 т. 

Извън първата тройка останаха финалистите - Ford B-Max (148 т.), Mercedes-Benz A-Class (138), Renault Clio (128), Peugeot 208 (120) и Hyundai i30 (111).

До финалната част на конкурса се добраха само 8 от общо 34 претендента, които трябваше да отговарят на няколко условия - да са представени на пазара през последните 12 месеца, да се продават в поне пет европейски страни и да имат планирано производство от най-малко 5000 екземпляра. Автомобилите не се разпределят по групи.

Журито на конкурса е съставено от 58 журналисти от 22 европейски страни. Те са подбрани според размера на пазара на страната, която представляват, както и според популярността на медията, в която работят.

Франция, Германия, Великобритания, Италия и Испания имат най-много представители в журито - по шест. Всеки член на журито разполага с 25 точки, с които трябва да оцени най-малко 5 автомобила, като не може да дава повече от 10 точки на един и същи автомобил.

Изданията, които организират престижния конкурс са: Auto (Италия), Autocar (Великобритания), Autopista (Испания), Autovisie (Холандия), L’Automobile Magazine (Франция), Stern (Германия) и Vi Bilägare (Швеция).

Миналата година победител стана Opel Ampera. През 2011 година наградата грабна Nissan Leaf, а преди него с отличието бяха удостоени Volkswagen Polo (2010 г.), Opel Insignia (2009 г.), Fiat 500 (2008 г.), Ford S-Max (2007 г.), Renault Clio (2006 г), Toyota Prius (2005 г), Fiat Panda (2004 г), Renault Megane (2003 г), Peugeot 307 (2002 г), Alfa Romeo 147 (2001 г), Toyota Yaris (2000 г), Ford Focus (1999 г), Alfa Romeo 156 (1998 г), Renault Megane Scénic (1997 г), Fiat Bravo/Brava (1996 г), Fiat Punto (1995 г) и Ford Mondeo (1994 г.).
 

Тагове: volkswagen golf vii
0 от 500
  • #55
    12 rate up comment 3 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    ....заблуда е мисълта "ще си взема японско,то не се чупи" - пълни глупости ,не се чупи да ,те правят коли за 50 000 евро но ги продават за 30 000, смешно е
  • #54
    14 rate up comment 10 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    Леле колко глупости изчетох,такава била онакава била,ама е на 1-во място с над 2 пъти повече точки от втория,нали!? Е,ако са платили едва ли щеше да е такава разликата."Нищо ново" еми какво ново от една класика,за някои икона ,порше да не би да си сменя дизайна-не, в европа това работи и никога няма да се смени кардинално. Задръстени били сервизите,ааабе смотан,кой модел или марка има повече продадени коли в Европа,никой /я ,нормално е да има и най-много посещения в сервиз.А най-голямата....
  • #53
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нормално за Европа, все пак тука факторът Германия не може да се избегне. Всичко е маркетинг момчета. Докато не направят ясни критерии по които да се оценява даден автомобил, всичко ще е в ръцете на група *** гласуващи според собствените си пристрастия.
  • #52
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Знаем, да.Toyota-Das ***!
  • #51
    10 rate up comment 11 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    имаше наистина поне 3 по-добри кандидата от тоя Голф сред финалистите, включително втория - Toyota GT86. Не знам и Volvo V40 как се е промъкнало до третата позиция. Вероятно новите системи за сигурност са причина. Уж досега се избираха автомобили, допринасящи нещо за хората - я да дишат по-леко, я да им е по-пълно портомнето...а сега изведнъж хоп, скъп Голф! Ама иначе ревем, че нямаме пари! Май и тия на Запад трябва да бъдат изритани завинаги като нашите политици!
  • #50
    6 rate up comment 11 rate down comment
    IT ( преди 11 години )
    Ако ще да го направят кола на десетилетието пак няма да ми хареса :) Моят личен избор за автомобил на годината от предложените в класацията е Рено Клио :))...за мен това е най-свежарското стилно и забавно ново предложените :))
  • #49
    9 rate up comment 10 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    А тоя Голф може да бъде автомобил на годината, само ако и предлага достъпна цена. Обаче не предлага. Вместо това скъсани ангренажни вериги, а скоро и скъсани ангренажни ремъци, заменили скъсаните ангренажни вериги :)
  • #48
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дали са на голфа допълнителни точки за коланно окачване. Все пак VW първи въведоха технологията и си заслужиха приза "КолаН на Годината"
  • #47
    10 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Абе сещате ли се в един брой, как се издадоха Ауто Билд с това, че тестваните от тях коли са преглеждани допълнително за някакви проблеми? Естествено отнася се до Фолксваген. Вече всяка тествана кола се преглежда преди да се предаде на Ауто Билд, за да не станат фалове. Да, но пак стават фалове и то точно заради некадърните механици :) Аз отдавна вече не им вярвам. Ако има нещо и някой, на който вярвам, то са големите технически прегледи. Само там има смисъл човек да се загледа.
  • #46
    13 rate up comment 12 rate down comment
    до Germany ( преди 11 години )
    Ако наистина си в Германия , разходи се до дилърите на Ауди и ФВ. Тук където съм аз сервизите им са винаги пълни и няма места на паркингите от чакащи коли за сервиз! Това е което съм видял.Има дилъри на почти всички марки , но пред другите сервизи е ПРАЗНО. От 4 колеги с Ауди , 3 вече са си патили на тема двигател.