IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Осем финалиста за „Автомобил на годината” в Европа

Победителят ще стане ясен на изложението в Женева през март

Осем финалиста за „Автомобил на годината” в Европа

Организаторите на европейския конкурс „Автомобил на годината” обявиха имената на финалистите, които ще се борят за първото място. От първоначалните 34 претендента останаха едва 8 модела.

Финалистите през тази година, както през всяка друга до сега, са представители от всички автомобилни класове. За титлата „Автомобил на годината” в Европа се борят Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes Benz A-Class, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf, Volvo V40.

Победителят ще бъде обявен на изложението в Женева през март догодина.
Осем финалиста за „Автомобил на годината” в Европа
За да попадне даден автомобил в този конкурс, той трябва да отговаря на няколко условия - да е представен на пазара през последните 12 месеца, да се продава в поне пет европейски страни и да има планирано производство от най-малко 5000 екземпляра.

Журито на конкурса е съставено от 58 журналисти от 22 европейски страни. Те са подбрани според размера на пазара на страната, която представляват, както и според популярността на медията, в която работят.

Франция, Германия, Великобритания, Италия и Испания имат най-много представители в журито - по шест. Всеки член на журито разполага с 25 точки, с които трябва да оцени най-малко 5 автомобила, като не може да дава повече от 10 точки на един и същи автомобил.

Изданията, които организират престижния конкурс са: Auto (Италия), Autocar (Великобритания), Autopista (Испания), Autovisie (Холандия), L’Automobile Magazine (Франция), Stern (Германия) и Vi Bilägare (Швеция).

През миналата година първото място бе за Opel Ampera.

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И все пак, мечката си е просто, прехвалена!
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    benz merc ( преди 11 години )
    me4kata si stoi na nai dobre na mqstoto
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    бъчо,май не си сядал в нещо по-голямо от Фиестата.Седни в един Авенсис да видиш огрооомната разлика.Разлика не само отзад,а в каквото се сетиш.До колкото разбирам нямаш семейство,деца и ти е през дедовия кой и какво возиш.Даже в твоя случай и Фиестата ти е голяма,ако питаш мен.При мен,а и при доста други нещата стоят по друг начин.Дето се вика сме си надвили на масрафа и гледаме да ни е мекичко,широкичко и удобничко.Ако ти падне сгода дори и мацка да опънеш на задната седалка,а при теб как е...
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    toyobaru!edinstvenata koncepciq za kef na putq sas zadni sedalki kolkoto za po edno kiselo mlqko...v 4ovkata na ednoobemata utilitarnost!
  • #20
    6 rate up comment 4 rate down comment
    V50 ( преди 11 години )
    Глас за Volvo V40!
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    @до: бъчо, може би си прав, но B-Max не е Фиеста. Най-малкото предлага повече място и ако не си по-висок от 1.85, няма от какво да се притесняваш. Реално, той е дълъг почти колкото Голф 6, но пък предлага доста повече място за багаж, по-висока и удобна позиция на седене...абе изобщо, не може да се сравнява един ван, та бил и той малък, с някаква кола от компактния клас. Хубаво, и аз искам нещо дълго 5 метра, но да се бях родил в друга държава :) Ама като гледам и в Eвропа не са си счупили краката да купуват S и E класи. Хорарата си купуват най-много Голф и Фиеста. Значи, тия размери са им достатъчни. Не е ли така? А B-Max е мааалко по-нагоре от Фиеста. Наистина, предпочитам да взема за 30-35 бона ( не знам точните цени) за един максимално оборудван B-Max с най-мощен мотор, отколкото почти базово оборудван Голф за няколко хиляди отгоре. Какво печеля с тоя Голф? Нито място, нито икономичност, нито пък заради малко по-добрия комфорт си заслужава да понадя доста пари. даже не знам дали е по-добър тоя комфорт, щото пък при Голф се доплаща всичко, включително комфорта на DDC окачването! Не знам какво разбираш под "пича въшка", но мястото отпред за шофьора и пътника при тия автомобили, е почти същото както и в по-горни класове. Разликата е отзад и в багажника, която пък от своя страна вече не е разлика при B-Max. Ако е само заради едното място в багажника и отзад...****ам ти горния клас. Аз возя *** си и ни най-малко не ме интересуват задниците на другите. Ако обаче ме заинтересуват, не виждам по-добър избор от B-Max, щото имам маневрен, обемен и комфортен автомобил, който няма да се даде реално на никой на пътя и то за доста малко пари. Абе...няма как да ме накараш да взема Мондео или Фокус примерно вместо B-Max или Ecospoort, който би трябвало да се появи скоро и в Европа.
  • #18
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    1. Renault Clio2. Ford B-Max3. Mercedes A-Classпочти на 100% съм убеден, че Clio-то ще спечели
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    до: бъчо ( преди 11 години )
    Значи по твоята логика повечето хора са луди,че не карат пичи въшки.То май ти си лудият,че 2 пъти се нашиваш с дърво,като Фиеста.Иначе за коментара за Гоуфа съм съгласен.ВАГ имат много голямо лоби в Европа и сигурно ще са те,ама както винаги незаслужено.А колкото до кризите,нали знаеш,че след кризи богатите хора се увеличават.Сам си направи извода.А малка кола от студентските години не съм карал.Обичам да ми е удобно,широко и комфортно.Ако ще трябва да си броя стотинките по-добре с градския.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    То е ясно кой ще спечели - Голф 7. Иначе съм за B-Max, щото това е точно кола за младото семейство. Колкото и да мисля, няма по-добър избор от тоя Форд - място достатъчно, малки размери и за града, комфортно окачване и отлични мотори за дълъг път, по-илономично няма найъде, цена под 30 бона и то за най-мощната версия в изпълнение Titanium. Kyde e Golf? Над 40 хилки, което автоматично го прави аутсайдер. Същото се отнася и за i30. В тая криза е лудост да се купува нещо повече от Ford B-Max.
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    .......... ( преди 11 години )
    VOLVO V40...