Френският алианс PSA Peugeot-Citroen обяви мерките, които предприема, за да се измъкне от кризата. Най-важните от тях са разработката и производството на по-технологични автомобили и ориентиране на продажбите извън Европа. .jpg)
Само преди няколко дни стана ясно, че алиансът търпи загуби от над 5 млрд. евро. На пресконференция в Париж шефът на PSA Peugeot-Citroen Филип Варан обяви, че надеждите на алианса са до края на годината загубите да бъдат намалени с 50%, а през 2014 г. да бъдат сведени до нула. За целта ще бъде съкратен със 17% френския персонал на концерна, а голяма част от продажбите – около 50%, ще бъдат насочени към държави извън Европейския съюз.
Надежди за намаляване на загубите се възлагат и на съюза с General Motors, както и на унификация на компонентите на Peugeot и Citroen.
Според Варан целта е Peugeot да си изгради „по-съвременен имидж”, като основна роля за това ще изиграят GT-версията на модела 208 и кросовъра 2008. Шефът на алианса е на мнение, че марката трябва съществено да увеличи продажбата си на премиум-автомобили, които през миналата година са представлявали едва 18%.
Варан допълни, че предстои пускането на общо 17 модела на двата френски производителя, като те ще се различават съществено. Това обаче в никакъв случай не означава, че Citroen ще се превърне в евтина марка.
Снимка: PSA


4