IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Откри ли Volkswagen "Светия Граал" в автомобилостроенето?

Авторът на идеята за единна модулна платформа в концерна е на път да стане легенда

Откри ли Volkswagen

Анализът, който публикуваме е на агенция Automotive News, която се опитва да обясни причините за огромните успехи, които Volkswagen Group отбелязва през последните години.

Улрих Хакенберг засега не е сред най-известните топ-мениджъри на Volkswagen AG, но може да стане легенда в автомобилния бранш наравно с Хенри Форд и двама гениални ръководители – Алфред Слоун (General Motors) и Тайити Оно (Toyota). Именно Хакенберг е човекът, който „измисли” новата модулна платформа MQB (на снимката), в която VW вложи $ 70 млрд.
Откри ли Volkswagen „Светия Граал в автомобилостроенето?
За справка, Алфред Слоун ръководи General Motors около 30 години, като за този период внедрява редица новости. Сред тях са ежегодното пускане на нови модели, индустриалния дизайн, плановата смяна на остарелите модели и др. Всичко това преобръща автомобилната индустрия и позволява на GM да стане най-голямата авто-корпорация на света.

Тайити Оно пък се счита за „баща” на производствената система на Toyota - Toyota Production System (TPS). Именно той въвежда система за управляване на разходите, многобройните проверки на качеството и други методи, които позволяват на компанията да се превърне в най-големия автомобилен производител на света.

Тези хора са пионери в своята област. Такъв може да се нарече и Улрих Хакенберг, който в момента е член на Съвета на директорите във Volkswagen AG, като отговаря за разработките в концерна.

Наскоро стана ясно, че Volkswagen планира да добави още една марка по пътя към създаване на автомобилна империя. От времето на известния Ford Model T, който е създаден от Хенри Форд и който става първият масов автомобил в света, компаниите считат „глобалния автомобил” за „Светия Граал”. И са убедени, че с неговото намиране, ще получат огромно могъщество. Идеята е проста – на една база има коли с различни каросерии, дизайн и технически елементи, които се продават на различни пазари.

Ако се приложи тази концептуална идея и се разпространи върху много класове и типове автомобили от различни марки и размери, които след това се пускат в многомилионен тираж, може да се добие ясна представа за стратегията, която използва Volkswagen с пускането на „мега-платформа” и нейното влияние върху конкурентите.

Самият Хакенберг избистря идеята в продължение на 30 години, но за този период така и не намира поддръжка от шефовете на автомобилни производители. В крайна сметка обаче той е толкова упорит, че намира човек, който приема идеята му. Това е шефът на Volkswagen AG Мартин Винректорн. Именно неговата намеса дава тласъка, от който концернът се нуждае, за да може да изпълни крайната си цел – през 2018 г. да бъде най-големият производител на автомобили в света.

Любопитното е, че макар и само в началото на пътя, големите конкуренти на Volkswagen веднага разбират за какво става въпрос, и бързо започват да правят същото. Това важи и за Toyota Motor Corp. и Ford Motor Co. „Би било лудост, да не кажа направо самоубийство, ако не бяхме направили същото”, твърди представител на Ford, пожелал анонимност.

Volkswagen стартира работа над „мега-платформата” с абревиатура MQB през 2007 г., а нейното реализиране започва две години по-късно. Инвестициите на концерна, според водещи икономически анализатори като Morgan Stanley се оценяват на $70 млрд. Потенциалът на MQB, отново според финансови експерти, е снижаване на разходите с около $19 млрд. годишно към 2019 г.

Очаква се Volkswagen да обяви печалба от $30 млрд. за 2012 г. А това не е случайно, тъй като концернът има най-висока унификация на елементите, които могат да се използват при различни модели.

Преди 5 години ръководството на Renault-Nissan се събира в Япония и поставя на едно място няколко различни коли на VW Group, като сред тях има Audi, Skoda, Seat и разбира се, Volkswagen. След като вдигат капаците, откриват, че всички елементи под тях са напълно еднакви. Това е такова ниво на унификация, което в Renault-Nissan не могат да си позволят.

Две години по-късно облаците над концерна PSA Peugeot-Citroen се сгъстяват и Бордът на директорите провежда същата демонстрация. Това става в охраняем изследователски център в Париж. Там техниците свалят всички части от предницата на два автомобила на VW Group, след което ги разменят. Всичко пасва. Един от участниците признава, че всички са били ошашавени, тъй като пред тях се е открил един съвсем нов път.

След 6 години съзряване Volkswagen едва започва да внедрява своята платформа. При това тя вече е базова в най-различни като размери модели. Какво ще се получи предстои да разберем, но идеята на Халкенберг е на път да се превърне в едно от най-големите открития на автомобилостроенето.

Снимка: Volkswagen

Тагове: MQB
0 от 500
  • #62
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Мисля че статията е много образна, щом като инженерите на автомобилните компании са се оцъклили, щом като са били ошашавени, това да ошашавиш инженер не е лесна работа, мисля че ФВ печелят адмирации. А това че останалите поемат по същия път, показва че това е правилната посока. Сега тука някакви хора, които не знаят как да си сменят гумата, да разтягат локуми е направо смешно. Които разбират от правене на коли са го оценили и са поели по същия път а че *** не разбира и търси под вола теле е др
  • #61
    7 rate up comment 4 rate down comment
    въртим се в кръг... ( преди 12 години )
    Един преподавател по политикономика може би ви е познат- Иван Костов. Бивш премиер на РБ. Същия е и автор на много помагала и таблици за унифициране във финансовата област. Всъщност всички РАЦИОНАЛИЗАЦИИ по времето на соца бяха успешно приложени САМО, ако бяха с цел унифициране, за да има по-малко разходи. В крайна сметка обаче стана така, че всички продукти носеха "едни и същи болести". Еми нормално- те се произвеждаха на 33% (поне) с едни и същи елементи... После се сетихме, ама беше късно!!!
  • #60
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Напротив соца спъва прогреса а тука се има предвид именно това прогреса. В соца имаш избор на 3 марки коли, чакаш 10години да ти дойде ред да си закупиш автомобил. Имаше само един вид хладилник Мраз! Имаше една пералня Перла. Докато тука става въпрос само за части, Естествено че няма как да има двигатели, трансмисии и спирачки от ФВ на Ауди,Порше,Ламборджини,Бугати и Бентли. Старите модели на Ауди А4 стават нови СЕАТ Леон, Стария Голф е нова ИБИЗА. Който не може да вземе нов Голф взема, стар, но като чисто нов модел ИБИЗА на половин цена. Нищо не се хвърля. Мисля че за това ФВ имат 30 милиарда печалба, въпреки, че са концерна с най-много работна ръка. Не съкращават хора, както правят останалите концерни а оптимизират разходите максимално.
  • #59
    13 rate up comment 0 rate down comment
    ген.майор ( преди 12 години )
    През социализма мили деца, всички авт. "Волга" се водеха на отчет във Военното окръжие, и в случай на война,се знаеше на кой адрес, има превозни средства,които могат да послужат за части,на УАЗ-ките(военен и цвилен джип), повечето камиони,имаха взаимно заменяеми части с военната техника.
  • #58
    9 rate up comment 3 rate down comment
    въртим се в кръг... ( преди 12 години )
    Форумите са запазена територия за по-млади хора, но точно заради това понякога залитате в погрешна посока... "Унифициране на производството" Какво е това? Една от най-големите амбиции на развитото социалистическо общество, грешката на горбачовата перестройка и "прът в колелото" на научно-техническия прогрес. Сега виждам, че се връщаме 30 години назад. Тая статия е написана точно, като учебника по ПОЛИТИКОМОМИКА за инженери! Същия го няма в интернет и затова ви се струва странно, но си е така.
  • #57
    7 rate up comment 11 rate down comment
    fsb ( преди 12 години )
    Смешни сте братлета и прости - всички които плюете най-големия евро производител на коли, цялата конглокенция им се възхищава на успеха във времена на криза, само вие се намерихте големите разбирачи... жалки сте :ДДДДД
  • #56
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    ама тоиотаджиите пикаят продукт известен като газ.немога да разбера заплата ли им плащат да защитават нереална позиция ,или толкова им е развитието на дефицитния им мозък.идеите идат от германия.качествената реализация-също.и бачкането на кило върху безформени ламаринени грозотии от азия.и верно бачкат яко.кои няма в главата има в краката.просто и ясно.кое е трудно за разбиране.
  • #55
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Obrut ( преди 12 години )
    Не е революционно, а направо нагло от страна на ВАГ!
  • #54
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Статията е много показателна "Откри ли Volkswagen "Светия Граал" в автомобилостроенето?", "големите конглокенти на Volkswagen веднага разбират за какво става въпрос, и бързо започват да правят същото. Това важи и за Toyota Motor Corp. и Ford Motor Co. Би било лудост, да не кажа направо самоубийство, ако не бяхме направили същото", "Един от участниците признава, че всички са били ошашавени, тъй като пред тях се е открил един съвсем нов път." А тука Дошовците се присмиваха преди време, Дошо може да се смее, той не разбира нищо от коли, а специалистите и инжинерите са ошашавени, защото са разбрали колко са напред ФВ. Хареса ми и мнението на инжинерите на Рено-Нисан след като видели унификациата на ФВ Това е такова ниво на унификация, което в Renault-Nissan не могат да си позволят. За инжинерите постиженето не е велико а направо революционно.
  • #53
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Напротив в Русия ФВ имат ръст от 38% и в момента строят завод в който ще се произвеждат 150000 двигателя годишно. Експанзията е повсеместна. В Западна Европа заради кризата пазара се е свил но в останалите части на света ФВ вдига продажби главоломно. Сигурен съм че ако не догодина, то по следващата ще станат производител 1. Виж само печалбата 30 милиарда за 2012г. Дали Тойота като най-голям производител има печалба поне на половината от ФВ? Е сега като копнат платформата и те ще вдигнат печалби