IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви нови BMW-та се карат у нас?

Статистиката сочи - българинът залага на дизели и модели от Х-сериите

Какви нови BMW-та се карат у нас?

В България се продават предимно дизелови нови модели на BMW. Това разкриха от BMW Group Bulgaria по време на среща с медиите, на която представиха резултатите си от миналата година.
Какви нови BMW-та се карат у нас?
Българинът предпочита X-серията на BMW. Снимка: BMW

Оказва се, че 91% от продадените чисто нови автомобили от българските дилъри на премиум-марката са дизелови, а едва 9% - бензинови. За 2012 г. нито един български клиент не си е закупил хибридна модификация. Общо 70% от машините са с фирменото 4х4 задвижване на баварците - xDrive.

Като цяло BMW Group Bulgaria отчете ръст на продажбите в сравнение с 2011 г. Дилърите на баварците у нас са реализирали 775 машини BMW, като увеличението е със 7.04%. При марката Mini продажбите са 79, като ръстът с предходните 12 месеца е 27.42%.

Общо 51% от продадените автомобили BMW на територията на България са от серията X. Това са моделите Х1, Х3, Х5 и Х6. При останалите модели най-популярна е 5-Series с 23%, следвана от 3-Series с 13%, като тук е включена и старата версия на модела. Най-малкият модел на компанията - 1-Series, е с 8%.

Отделно, по време на организираните от BMW Group Bulgaria изложения Premium Selection нови собственици са намерили 149 автомобили на марката. Като цяло, поне според неофициални данни, в България към момента има над 65 000 автомобили BMW, като около 80% от тях са на възраст над 10 години.

Тагове: bmw group bulgaria
0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Bezraboten ( преди 12 години )
    Интересно ще ми е другите марки колко коли са продали за 2012.Предполагам рекордъори ще са от ниския клас модели на рено, форд, шкода и т.н. А ианче от тези 775 сигурно полвината са софийски.
  • #25
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Добре, да зарежем марките. Ако имаше възможност нов Фокус ли ще вземеш, дето тоя новичкия прилича на издуто ла*но или първия Фокус RS или фейслифта на предното поколение 2008-2011? Новият ли Сивик или предния, който беше по-красив? Новата гадна Фиеста (която след фейслифта стана още по-грозна) или онази с по-изчистени линии и не толкова издути врати от 2002-2008?
  • #24
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Албания е страната с най-много мерцедеси на глава от населението.Там се кара само тази марка предимно независимо колата колко е стара и на колко години е.В Германия турците са същата работа.Само мерцедес и бмв карат.Нямат пари обаче вземат някоя кола от марките които споменах на лизинг,отиват си в Турция да ги видят колко са напред с матряла и после,като се приберат връщат колата и плащат неустойки.Пълни *** са,но като гледам и у нас ситуацията не е по-различна.НА това му викам комплексарщина
  • #23
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Пацо ( преди 12 години )
    2007г си купих 4г. S320 cdi за 45к лв. на 120к км.На жената купих от магазина Фокус 1.4бенз. 25к лв. Та Понеже всичко смятам за потдръжка на мерцедеса съм налял 15к лв, а във форда 10к лв.В момента Мерцедеса е на 400к км а форда на 160к. Мерцедеса струва около 15клв а форда 5к лв. та като сметна форда ми е излезнал повече на километър, плюс това е сандък а и един път го прибирах на рапатрак. Дали ще купя пак нова кола?? по добре 3-4г C-класа да взема на жената от нов хюндай рено или ...
  • #22
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да де, ама жените се заглеждат по мъжете с премиум кола, пък била тя и на 10 години. Защото едно е да каже на приятелките си, че нейният кара BMW, друго е да каже "А пък моя има Форд" примерно.
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    западен чичка ( преди 12 години )
    Неприятното в България е че не само 80% от баварците са над 10 годишни, ами 80% от целия автопарк на държавата.. Българина има странно мислене, явно е част от мисленето на бедня човек. Същото се наблюдава при турците в германия. Иска да си купи "Премиум" и си купува такъв на 4-5 и повече години, навъртял 100-200 хиляди километра. Изхабена кола. И дава пари колкото за нова от евтините модели. И докато това не се промени няма да се оправи автокултурата. В германия този феномен е само при турците..
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Още един... ( преди 12 години )
    който смята, че най добрата стратегия е да се купуват премиуми на 3-4 години и да се сменят на 3-4-5 години. Така хем караш автомобил, хем извънредните разходи са минимални, като изключим покупко-продажбите и свързаните с това разходи.
  • #19
    2 rate up comment 8 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    kolegi, poslednata mazda 3 e dooosta po-hubava...ot li4en opit govorq!no koi sme nie da kazvame na firmite kak da si razvivat design-a...da ne bi bmw 5 gt da vi haresva, a, ama 4estno!? tova ne im pre4i da kurtqt mivki i da nabivat obra4ite na 0000 i mb postoqnno!
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Корекция - от японското преди 2005-та, че и преди 2000-та няма по-здраво. Какво им е японското на Тойотите и Хондите произведени в Европа?
  • #17
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Най-хубавата кола,като изключим новата служебна е тази,която човек може да си позволи да си е купи,да може да е поддържа и най-вече да му служи по предназначение.В БГ въпреки бедността се купуват скъпи коли на старо,с много скъпа поддръжка,ненадеждни,но вървежни пред чалготеките.На такива коли собственика им става роб,а трябва да е обратното,т.е. колата да служи на собственика.Каква марка ще е сам си решава всеки.Аз първо тачех немските,но после открих,че от японското по-здраво и надеждно няма.