IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какви нови BMW-та се карат у нас?

Статистиката сочи - българинът залага на дизели и модели от Х-сериите

Какви нови BMW-та се карат у нас?

В България се продават предимно дизелови нови модели на BMW. Това разкриха от BMW Group Bulgaria по време на среща с медиите, на която представиха резултатите си от миналата година.
Какви нови BMW-та се карат у нас?
Българинът предпочита X-серията на BMW. Снимка: BMW

Оказва се, че 91% от продадените чисто нови автомобили от българските дилъри на премиум-марката са дизелови, а едва 9% - бензинови. За 2012 г. нито един български клиент не си е закупил хибридна модификация. Общо 70% от машините са с фирменото 4х4 задвижване на баварците - xDrive.

Като цяло BMW Group Bulgaria отчете ръст на продажбите в сравнение с 2011 г. Дилърите на баварците у нас са реализирали 775 машини BMW, като увеличението е със 7.04%. При марката Mini продажбите са 79, като ръстът с предходните 12 месеца е 27.42%.

Общо 51% от продадените автомобили BMW на територията на България са от серията X. Това са моделите Х1, Х3, Х5 и Х6. При останалите модели най-популярна е 5-Series с 23%, следвана от 3-Series с 13%, като тук е включена и старата версия на модела. Най-малкият модел на компанията - 1-Series, е с 8%.

Отделно, по време на организираните от BMW Group Bulgaria изложения Premium Selection нови собственици са намерили 149 автомобили на марката. Като цяло, поне според неофициални данни, в България към момента има над 65 000 автомобили BMW, като около 80% от тях са на възраст над 10 години.

Тагове: bmw group bulgaria
0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    http://fakti.bg/avto/58911-bmw-s-42-kolela-19-motora-i-8721-ks
  • #35
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Харесвам Форд Фокус, но ако трябва да избирам между нов Фокус или Мерцедес CLC на старо ще избера Мерцедеса. Или пък BMW Compact E46
  • #34
    4 rate up comment 1 rate down comment
    смесваме понятия ( преди 11 години )
    Колко смешно звучат някои,които обясняват,как някой си купува кола на старо на 3-4 год.,защото не можел да си позволи нова,макар и от по-нисък клас.Хайде погледнете при официалните вносители на BMW,Mercedes или Audi,колко струват 2-3- и 4-годишните автомобили ,вижте лизинговите им условия,и после ги сравнете с цените и лизинга на новите Renault,Ford,Dacia,Opel Защото не въпрос на манталитет, а на възможности да караш дори и втора ръка премиум автомобил.Останалото са просто комплекси!
  • #33
    4 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Току що направих справка в мобилето. Прав си, БМВ 3 2009 цените започват от 18 хил., но на 2005 не започват от 16, а от 8 хил.! Т.е. за 4 г. колата се е обезценила с 10 хил., а съгласи се че има разлика между 3-4 хил и 8-10 хил.! По-скоро правилото би трябвало да е да се купува модела преди актуалния. Така с излзиането на нов модел цените на вече стария падат осезаемо. Аз лично мога да си позволя и нова кола, но не сматам, че трябва да се загробват толкова пари в нещо, което е на улицата.
  • #32
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пичове това което исках да поясня е следното, проблема на този с новата кола е че си мисли, че неговата кола не остарява и все я вижда като нова. Мисли, че всички коли втора ръка на годините на неговата са по-стари и в по-лошо състояние, вероятно ще е прав за част от тях, но ще бърка за друга част. Много от колите втора ръка са след катастрофи, други са прибрани от лизинговите компании, трети са продадени на безценица, защото собственика е на зор има кредити и първото от което се отървава е колата. Има и такива, които не си знаят парите и днес си купува ЕС-класа а след 4 години си купува Фейстлифта а хвърля старата ЕС-ка в някоя автокъща да не му заема паркомястото в гаража, където блести новия модел. То е като маниаците които си сменят смартфоните на 6 месеца. Има всякакви хора.
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Веднага ти давам пример БМВ 3-та серия 2009г. ЦЕни между 19000-30000лв. в зависимост екстри и двигатели. БМВ 3-та серия 2005г. Цени между 16000-20000лв. БМВ 520 2005г. цени между 16-24000л. БМВ 520 2008г. цени от 26-28000лв. 2009г. излиза вече изцяло новия модел и цените там започват от 44000лв. Но ако е само фейстлифт промените в цените са малки. Догодина най-новия модел вече ще падне може и под 30 хилядарки и ще има малка разлика след време от бъдещия феийстлифт.
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Интересно ми стана за теорията, че трябва да се купуват 3-4 г коли, да се карат 3-4 г и да се подновяват с разлика от 3-4 хил. лв. По принцип съм съгласен, че за БГ това е оптимален вариант, но ми се струва, че разликата между 4 г кола като я купуваш и 8 г когато я продаваш няма да е 4 хил. лв, а доста повече. Как мислите, изпълнимо ли е това с разлика 4 хил. лв?
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Николай Димитров ( преди 11 години )
    защото от кат ако искаш статистика ти искат луди пари а така е по лесно да се праскаме о ние продадохме 775 коли и баламурниците о каква велика компания е БМВ о да всеки дилър на която и да е марка има някакав лимит на продадени коли и той по някакъв начин трябва да го изпълни има по добри коли от БМВ ГОЛФ. извинявам се за двойния коментар
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Николай Димитров ( преди 11 години )
    Мисля че от тея 775 от тази велика премимум марка над 60 процента е рекспорт във други страни вие чуватели се във тая сетгация на българския пазар да се реализират автомобили който са скъпи не знайно защо щото имало три букви защо не се прави статистика на българския пазар защото всичките тея 21 000 продажби миналата година над 80 процента е рекспорт във други страни по мислете малко защо джато дайнамикс не правят статистика за българия както и други компани щото няма яснота на пазара
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Общо 51% от продадените автомобили BMW на територията на България са от серията X."Куцо, кьораво, сакато, джипка има ли е злато...