IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС принуждава производителите да залагат на хибриди и електромобили

До 2025 г. половината коли в Европа трябва да бъдат хибриди

ЕС принуждава производителите да залагат на хибриди и електромобили

Ново изследване, проведено от британската консултантска компания Ricardo-AEA по поръчка на екологични организации, показва, че е почти невъзможно автомобилните производители да спазят планираните в страните от Европейския съюз бъдещи нива на въглеродни емисии. Еврокомисията вече потвърди намерението си от 2020 г. средните нива СО2 емисии за нови автомобили да не превишават 95 г/км.
ЕС принуждава производителите да залагат на хибриди и електромобили
Към момента разрешената норма за нови автомобили е 130 г/км., като това правило важи до 2015 г. А според еколозите нивото на вредните емисии през 2025 г. трябва да падне до 60 г/км.

Цялото това планиране, според агенция Reuters, ще даде време на автомобилните производители да се адаптират, тъй като производственият цикъл на един нов модел е около 5-7 години.

Според изследването на Ricardo-AEA, резултат от 60 г/км може да се постигне единствено, ако 24% от новите транспортни средства в Европа бъдат електрически. Сега резултатът в страните от ЕС на такива машини е едва 0.1%, докато хибридите са около 11%.

Резултат от 70 г/км може да бъде постигнат през 2025 година ако половината от новите автомобили в Европа са хибриди. Или хибридите са 22%, а електромобилите – около 7%.

За да може да се постигне всичко това се очаква съвсем скоро Еврокомисията законодателно да утвърди минимално количество електрически, водородни и газови зарядни станции, задължителни за всяка страна от ЕС.

0 от 500
  • #22
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не ги превъзнасяме ние. Дори ЕС вече ги превъзнасят. А водородните автомобили оптново ще трябва да разчитаме на японците за тях. Ако чакаме германците ще си тракаме със допотопни дизелчета,които вече и ЕС ги отхвърля.
  • #21
    1 rate up comment 10 rate down comment
    ПП ( преди 12 години )
    Стига сте превъзнасяли тея хибриди бе, какво толкова екологично има, като скапаните им батерии са баси ***, самото им производство е баси ***, разхода им е с 1-2 литра по-нисък от конвенционалните съвременни турбо мотори и реално преминаването от едното към другото е точно "от трън, та на глог". Лично на мен много по-екологично ми се струва преминаването гъм водородните двигатели, ама нали се сещате кога енергиините лобита ще позволят това да се случи...
  • #20
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    то единствения резултат ще е,че Япония ще загуби пазара си за този тип автомобили в САЩ! Ама ти съвсем откачи бе момче
  • #19
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не знам кой има жълто около устата, но като прочетох коментара ти съм сигурен, че имаш кафяво в гащите. Не знам какво искаше да кажеш, но това което *** позамириса...Истината е ако все още кухата ти кратуна не го е разбрала е, че ще се наложи рано или късно в Европа да се дадат приоритет на чистите автомобили, а на тракторите мястото им е на полето. Всъщност дори най-добрите трактори са хибриди. Ако не го знаеш потърси. Така, че колкото и да не им се иска на такива, като теб хибрида е бъдеще
  • #18
    2 rate up comment 19 rate down comment
    до "анализатори ( преди 12 години )
    с жълто около устата и "жълти" пристрастия - ако с директиви Европа реши да стимулира производството на хибриди и електроавтомобили,то единствения резултат ще е,че Япония ще загуби пазара си за този тип автомобили в САЩ!
  • #17
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да се строи Белене означава да се намърдат руснаците и да станем руска република,а Румен Офчаров да си пълни гушката.Това значи Белене непросветени люде.Централата ще ни зароби и ще е на наш гръб и ще е плащаме само ние,защото цената и ще бъде включена в цената на тока,а той няма да е никак евтин.Ние и до сега имаме АЕЦ,но плащаме по-скъп ток отколкото населението на съседните държави в които го изнасяме.Ха познайте защо.Иначе хибридите и ел.колите са бъдещето.Отдавна на умните хора е извесно.
  • #16
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако имаш пари,строй. Какво значи да строиМЕ. Комунизмът падна отдавна. Който иска, да инвестира
  • #15
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Наблюдател ( преди 12 години )
    Нищо не твърдя, ама се чудя дали тази тенденция в EU има нещо общо с факата, че изведнъж германските премиуми някакси напоследък взеха да се надпреварват да сключват сътрудничество със "нискотехнологичните" японски автопроизводители?
  • #14
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ОК, ще караме ел.автомобили от Япония.
  • #13
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Илиянски ( преди 12 години )
    Според деректива от ЕС в България трябва да се построят 7 000 зарядни станции с фотоволтаични панели за ел автомобили до 2020г.Ще видите че електрическите автомобили ще прескочат хубридите и ще станат масови и евтини.Въпрос на време