IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС принуждава производителите да залагат на хибриди и електромобили

До 2025 г. половината коли в Европа трябва да бъдат хибриди

ЕС принуждава производителите да залагат на хибриди и електромобили

Ново изследване, проведено от британската консултантска компания Ricardo-AEA по поръчка на екологични организации, показва, че е почти невъзможно автомобилните производители да спазят планираните в страните от Европейския съюз бъдещи нива на въглеродни емисии. Еврокомисията вече потвърди намерението си от 2020 г. средните нива СО2 емисии за нови автомобили да не превишават 95 г/км.
ЕС принуждава производителите да залагат на хибриди и електромобили
Към момента разрешената норма за нови автомобили е 130 г/км., като това правило важи до 2015 г. А според еколозите нивото на вредните емисии през 2025 г. трябва да падне до 60 г/км.

Цялото това планиране, според агенция Reuters, ще даде време на автомобилните производители да се адаптират, тъй като производственият цикъл на един нов модел е около 5-7 години.

Според изследването на Ricardo-AEA, резултат от 60 г/км може да се постигне единствено, ако 24% от новите транспортни средства в Европа бъдат електрически. Сега резултатът в страните от ЕС на такива машини е едва 0.1%, докато хибридите са около 11%.

Резултат от 70 г/км може да бъде постигнат през 2025 година ако половината от новите автомобили в Европа са хибриди. Или хибридите са 22%, а електромобилите – около 7%.

За да може да се постигне всичко това се очаква съвсем скоро Еврокомисията законодателно да утвърди минимално количество електрически, водородни и газови зарядни станции, задължителни за всяка страна от ЕС.

0 от 500
  • #12
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да де, бензин ще е ,ама бензинов хибрид от Япония.
  • #11
    6 rate up comment 10 rate down comment
    FMC ( преди 12 години )
    Даге. Ще измислят пак нещо. То и бензина не можеше да гори колкото дизел, ама ей на, на стенд може! Ако трябва и с 500 кибикови мотори ще караме, ама ще е бензин.
  • #10
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Защо ли ЕС не залага на дизелите,А? Пак японците поведоха автомобилната промишленост в бъдещето,а германците си тракат в миналото.
  • #9
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Plovdiv>pazarjik ( преди 12 години )
    За съжаление у нас няма електростанции за зареждане. А и у някои градове като Сливен и Пазарджик, където живеят лоши хора и *** биха ги изпочупили.
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    v4era kato vi pisah, 4e na DVG dnite mu sa prebroeni, mi nahakahte minusite...e, 4etete sega statiqta!
  • #7
    10 rate up comment 7 rate down comment
    сс ( преди 12 години )
    Както писах преди време .Въпрос на 1-2 години е забрана на коли с ДВГ да влизат във градовете въобще. Но ,,,,постепенно .Напъна за "хората с бензин в кръвра ше е дзверски " и се очаква някой да не издържат психически.
  • #6
    32 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Европа като изисква, да поеме поне 50% от стойноста на един ел. автомобил, за да може да станат масови. Европа хубаво изисква ама Европа е малко континентче с малко население, Едва ли тези норми ще бъдат приети в Азия,Африка,Австралия, южна и северна Америка. Само в Азия живее повече от половината население на планетата а Китайската икономика бълва най-много въглероден двуокис следвана от САЩ, същевременно и двете държави отказват да подпишат договора от Киото, за намаляване на вредните емисии. Ква файда че тука не тровим а навсякъде другаде тровят планетата? Все едно да си запушиш носа и да дишаш през устата в тоалетната и да си мислиш, че не дищащ смрадливите миризми а чис въздух.
  • #5
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Проблема е, че в европа хибридите ги ловят сумати акцизи данъци и т.н. особенно батериите им. Ама какво да правиш, хем искат екология хем не приемат затворения цикъл на производство и рециклиране на батериите на тойота. Европейска му работа - объркана работа - един дърпа с лобито си към едно, друг към друго и накрая потребителите хващат дедовия и то на висока цена. Да живее EU и управляващите им, непряко избрани от европейците.
  • #4
    12 rate up comment 3 rate down comment
    drianov ( преди 12 години )
    Не всички хибриди са с *** външен вид. Например Lexus CT200h е приличен. Opel Ampera също изглежда добре. Проблема е във високата цена и във факта че разхода не е чак толквоа по-нисък от конвенционалните модели особенно извънградския.
  • #3
    9 rate up comment 26 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    тоиота пазар в европа няма и няма да има,защото каквото трябва наще производители ще направят.но японците стилна кола-никога.само вижте това ъъъъъъъъъъъъъ нещо дето е в статията за сервизната акция на тоиота.това недоразумение паркирано в европа само усмивки на съжаление към странния собственик ще буди.но тои няма да се усети щото ще си мисли че всички се учат от него(понеже освен практичност друго в сивата му глава няма)и всички са щастливи.