IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ерата на големите двигатели отмина, категорични са експертите

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

В началото на 2013 г. на мнозина им се струва, че ерата на V8 двигателите отдавна е отминала. Правилото "добрият мотор трябва да е голям" вече не действа, като експертите са на мнение, че съвсем скоро същото ще се случи и с V6 агрегатите. Това се казва в анализа на изданието Autoevolution.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Hyundai Sonata. Снимка: Hyundai

"Всичко започна, когато всички разбраха, че турбомоторите с 4 цилиндъра действително могат да бъдат мощни", твърди Дейвид Линдзи, аналитик в изданието IHS. Според него това става факт още през 2010 г., когато корейските производители решават да не поставят V6 мотори в своите седани със средните размери Hyundai Sonata и Kia Optima. Доста смело решение, на фона на борбата на корейците с техните основни конкуренти от Япония - Honda и Toyota, и от САЩ - Ford, които по това време предлагат (а и в момента го правят) своите модели с агрегати с 6 цилиндъра и мощност 200 к.с.

Kia и Hyundai обаче са наясно, че широкият потребител е склонен на компромис. Тогавашните Optima и Sonata бързо се утвърждават на пазара, защото са без конкуренция в съотношението "мощност/разход на гориво". Вярно е, че основна роля за това играе директното впръскване на горивото и турбините на моторите, но не е за пренебрегване и факта, че корейските автомобили са с олекотено шаси. На което не му се налага да носи на гърба си тежкия V6 мотор. Корейците налучкват първи вярната рецепта и 4-цилиндровите двигатели печелят убедително срещу старите 6-цилиндрови агрегати.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ford Taurus. Снимка: Ford

В случая Hyundai и Kia задават модата, по която постепенно се увличат и останалите марки. Модели като Ford Mondeo, новият Chevrolet Malibu и Mazda6, които доскоро се предлагаха с 6-цилиндрови мотори, вече се отказаха от тях. Най-мощното Mondeo, например, използва 2.0 литров турбо-мотор, който разчита на 240 к.с. и 365 Нм въртящ момент. Предишният 6-цилиндров двигател имаше 3.0 литра обем, същата мощност и 65 Нм повече. Разходът му обаче бе много по-висок. Подбно е историята и на Chevrolet Malibu.

Общо взето с V6 моторите става това, което се случи с V8 през миналото лято - бавно започват да се оттеглят от масово производство. В момента те се използват единствено за скъпи коли, 7-местни кросовъри и големи всъдеходи. В същото време 4-цилиндровите агрегати с турбина стават все популярни. Масово SUV-моделите от среден клас са с такива мотори.

Възниква обаче въпросът: "Дали те са толкова надеждни, колкото и старите 6-цилиндрови мотори?" За да се отговори на него, трябва да мине известно време. Да, Ford се опита да провери това с грандиозни тестове на мотори EcoBoost, които в хода на изпитанията навъртяха повече от 160 000 км. И техният ресурс позволява още използване за години напред. Само, че в случая говорим за тестове, а истинската проверка трябва да бъде извършена в реални условия.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ford Mustang. Снимка: Ford

Ford стана един от първите, който залага на малки мотори. Четири цилиндъра в момента работят под капака на Mondeo (в САЩ той се казва Fusion), Escape и Taurus. Съвсем скоро тези агрегати ще се появят и на Chevrolet Camaro, и на Ford Mustang. Производителите на двата масъл-кар отлично разбират, че за да може тези машини да се продават масова, се нуждаят от 4-цилиндрови мотори.

Съдбата на V6 моторите за масова употреба не е никак розова. С оглед на развитието и масовото навлизане на 4-цилиндровите агрегати нещата изглеждат предрешени. Възможностите на по-малките мотори изглеждат безгранични, когато имат турбина и директно впръскване на горивото. Какво ли ни очаква тогава? Може би камион на 4 цилиндъра?
 

Тагове: v6
0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 9 rate down comment
    първите масово ( преди 11 години )
    бяха SAAB/turbo/ и VW/G kompresor/,само че като четат Дошовците само тук, си мислят.че и това са измислили японците- катто и Otto -мотора,Diezel -мотора,Wankelpмотора,първите хибриди или първите изцяло електрически явтомобили.А когато Audi Quatrro e вадило над 650 к.с. от 5-цилиндров турбомотор с 2.1л в "немските фирмички" твоите корейски "богове" още са правили само тъкачни станове,Дошко глупав.
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Коста ( преди 11 години )
    Ако влезете в Мобиле-то, ще видите, че е пълно с турбинирани бензинки на Ауди и Волво. Та, какво откриха корейците?
  • #6
    13 rate up comment 6 rate down comment
    На всеки километър ( преди 11 години )
    От Форд вече правят 3 цилиндрови мотори, който на мен лично много ми харесват, със своите 136 коня. А в комбинация с хибриден модул могат да достигнат 180 и повече.
  • #5
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Nick ( преди 11 години )
    Е те ония кочини - Ауди са открили топлата вода от началото на 90те, с 2.2 Турбо бензин, по-късно с 1.8Т, 2,7Т и други.
  • #4
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Nick ( преди 11 години )
    Колкото и да харесвам атмосферните V6, няма как да не отчета качествата на 4 цилиндровото турбо. 1. По-голяма еластичност от наличието на НМ от 1500 оборота2. Нисък разход на гориво, по-ниска цена и подръжка на автомобила3. По-леко купе и разпределение на теглото между преден и заден мост. В това число по-добър спирачен път.
  • #3
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    До тук не каза нищо. Пробвай пак ;D
  • #2
    16 rate up comment 32 rate down comment
    Само кошници!! ( преди 11 години )
    Оптима,Соната,Мондео,Малибу,Мазда,Фузион,Ескейп,Таурус до тук не срещнах името на АВТОМОБИЛ!
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 11 години )
    Сега като поевтинеят и станат масови и аз ще си взема мустанг и камаро.