IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ерата на големите двигатели отмина, категорични са експертите

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

В началото на 2013 г. на мнозина им се струва, че ерата на V8 двигателите отдавна е отминала. Правилото "добрият мотор трябва да е голям" вече не действа, като експертите са на мнение, че съвсем скоро същото ще се случи и с V6 агрегатите. Това се казва в анализа на изданието Autoevolution.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Hyundai Sonata. Снимка: Hyundai

"Всичко започна, когато всички разбраха, че турбомоторите с 4 цилиндъра действително могат да бъдат мощни", твърди Дейвид Линдзи, аналитик в изданието IHS. Според него това става факт още през 2010 г., когато корейските производители решават да не поставят V6 мотори в своите седани със средните размери Hyundai Sonata и Kia Optima. Доста смело решение, на фона на борбата на корейците с техните основни конкуренти от Япония - Honda и Toyota, и от САЩ - Ford, които по това време предлагат (а и в момента го правят) своите модели с агрегати с 6 цилиндъра и мощност 200 к.с.

Kia и Hyundai обаче са наясно, че широкият потребител е склонен на компромис. Тогавашните Optima и Sonata бързо се утвърждават на пазара, защото са без конкуренция в съотношението "мощност/разход на гориво". Вярно е, че основна роля за това играе директното впръскване на горивото и турбините на моторите, но не е за пренебрегване и факта, че корейските автомобили са с олекотено шаси. На което не му се налага да носи на гърба си тежкия V6 мотор. Корейците налучкват първи вярната рецепта и 4-цилиндровите двигатели печелят убедително срещу старите 6-цилиндрови агрегати.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ford Taurus. Снимка: Ford

В случая Hyundai и Kia задават модата, по която постепенно се увличат и останалите марки. Модели като Ford Mondeo, новият Chevrolet Malibu и Mazda6, които доскоро се предлагаха с 6-цилиндрови мотори, вече се отказаха от тях. Най-мощното Mondeo, например, използва 2.0 литров турбо-мотор, който разчита на 240 к.с. и 365 Нм въртящ момент. Предишният 6-цилиндров двигател имаше 3.0 литра обем, същата мощност и 65 Нм повече. Разходът му обаче бе много по-висок. Подбно е историята и на Chevrolet Malibu.

Общо взето с V6 моторите става това, което се случи с V8 през миналото лято - бавно започват да се оттеглят от масово производство. В момента те се използват единствено за скъпи коли, 7-местни кросовъри и големи всъдеходи. В същото време 4-цилиндровите агрегати с турбина стават все популярни. Масово SUV-моделите от среден клас са с такива мотори.

Възниква обаче въпросът: "Дали те са толкова надеждни, колкото и старите 6-цилиндрови мотори?" За да се отговори на него, трябва да мине известно време. Да, Ford се опита да провери това с грандиозни тестове на мотори EcoBoost, които в хода на изпитанията навъртяха повече от 160 000 км. И техният ресурс позволява още използване за години напред. Само, че в случая говорим за тестове, а истинската проверка трябва да бъде извършена в реални условия.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ford Mustang. Снимка: Ford

Ford стана един от първите, който залага на малки мотори. Четири цилиндъра в момента работят под капака на Mondeo (в САЩ той се казва Fusion), Escape и Taurus. Съвсем скоро тези агрегати ще се появят и на Chevrolet Camaro, и на Ford Mustang. Производителите на двата масъл-кар отлично разбират, че за да може тези машини да се продават масова, се нуждаят от 4-цилиндрови мотори.

Съдбата на V6 моторите за масова употреба не е никак розова. С оглед на развитието и масовото навлизане на 4-цилиндровите агрегати нещата изглеждат предрешени. Възможностите на по-малките мотори изглеждат безгранични, когато имат турбина и директно впръскване на горивото. Какво ли ни очаква тогава? Може би камион на 4 цилиндъра?
 

Тагове: v6
0 от 500
  • #48
    2 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Но пък Ауди влачи негативите от VW-предно предаване, оттам инесен много напред двигател, оттам недозавиване. Ангренажен ремък и др. Ауди са чудесни коли - луксозни, пипнати, направени. Но им лисва още една идея, за да се нарекат премиум. Като манджа, която изглежда добре, ухае добре, но и липсва някоя подправка за да е вкусна.
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Бентли било на платформата на Ауди, а те видиш ли, споделяли една платформа с Пасат... С това мислене много нашенци си накупиха Ауди и после взеха едва ли не с цената на живота си да защитават марката. Далаверка бе, брат! Караш премиум кола, а поддържаш Фиклсваген - частите евтини! Да, ама не! Платформите може да са едни, но ако щеш болтовете на джантите вземи и ще видиш че са различни. Ауди не е VW и Бентли не е Ауди. И поддръжката съответно е различна.
  • #46
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Nick ( преди 11 години )
    Ламборгини, Бентли, Бугати, Порше и те ли не са премиум? Я чакай, ама те май са собственост на ФВ.Не съм казал че БМВ или Мерцедес са лоши. Обаче не трябва да се отричат и другите марки. А Мерцедец ако не продават камиони и таксита, живи трябва да ги ожалиш, защото може и да фалират. Не че нещо но като млад човек (който също е карал и Мерцедес), не намирам как може да се впиша в стереотипа с МБ, освен ако не е купе или кабрилет.
  • #45
    6 rate up comment 2 rate down comment
    777 ( преди 11 години )
    DA той файтона мн.се продаваше дааааа..няма що!за това го обявиха за един от най-неуспешните модели на фауве!БЕНТЛИ Е ДРУГА тема, правят го на базата на ауди защото шефовете от ваг така казват!Фолксваген използва общи платформи за да пести от разработката на нови не че са мн.подходящи за бентли примерно!БЕНТЛИ загуби от блясъка си заради ВАГ.Купуват го позьори който не разбират!Разбиращите ползват РОЛС-РОЙС!
  • #44
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Жорко-Борко ( преди 11 години )
    и си купуват НОВИ и СКЪПИ коли не било от толкова голямо значение, че това, което карат е на платформата на гадно Ауди. Айде толкова от мен. Със здраве и без хейтене.
  • #43
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Жорко-Борко ( преди 11 години )
    ако всичко това дето го казвате е истина защо ли тази фирма би си рискувала бизнеса, използвайки компоненти от непримиум марка. Вярно е, че са собственост на Volkswagen, но все пак. Аааа... забравих и в добавка е добре да споменем, че откакто Бентли са собственост на немците нон-стоп им растат продажбите и последните 4 години са им най-добрите в историята. И още една подробност - Volkswagen Phaeton и Continental GT също споделяха една платформа. Та май за хората, които имат наистина пари...
  • #42
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Жорко-Борко ( преди 11 години )
    Хубаво де, ама не мога да разбера ще трябва да хейтите толкова много една или друга марка. Като харесвате МБ и БМВ, ми, карайте си ги тях. Обаче да вметна едно нещо относно това как Ауди не са примиум марка и за нищо не става. Bentley Continental GT се прави на платформата, която използват от Ауди като V8 моторът също е разработка на Ауди. Не че нещо, но принципно Бентли е една идея по-скъпата и примиум марка в сравнение с МБ и БМВ. Та ми е чудно...
  • #41
    8 rate up comment 1 rate down comment
    777 ( преди 11 години )
    НЕ МУ ОБЯСНЯВАЙ КОЛЕГА, ТОЙ Е ОТ ТИПА МЕЧТАЯ ЗА *** ОТ АУДИ И НЕНАВИЖДАМ ВС.ДРУГО РАЗЛИЧНО ОТ АУДИ!ИСТИНСКИТВ ПРЕМИУМ СА БМВ И МЕРЦЕДЕС И НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА СЕ МЕРИ С ТЯХ!ВЯРНО,ЧЕ НА АУДИ МН.ИМ СЕ ИСКА ДА СА ПРИ ГОЛЕМИТЕ,АМА ЗА СЕГА НЯМА КАК ДА СЕ СЛУЧИ ТОВА!ТЕ СА В КЛАСА ПРЕМИУМ "ДВЕ",КЪДЕТО СА ЛЕКСУСИ,ИНФИНИТА,АКУРИ И РАЗНИ ДРУГИ ДЕТО МНОГО СЕ НАПЪВАТ! ВИЖТЕ КАКВИ КОЛИ ПОЛЗВАТ ПОВЕЧЕТО ПРАВИТЕЛСТВА В ЕВРОПА И ВЛЕЗТЕ В ЧАС!БМВ И МЕРЦ,АУДИ ОБАЧЕ ГИ НЯМА НИКАКВИ.ЗАЩО ЛИ?
  • #40
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до: :) ( преди 11 години )
    Ква КИА и Дачия бе ***!Карам МБ.Или искаш да кажеш,че Аудитата са нещо от МБ ли?Ама ти верно си много зле.Немските премиум марки са 2.Така е било,така и ще бъде.Ауди никога не е била премиум марка и няма да бъде.Това е една фалирала компания,която е подмятат,като ***.Ако не и знаеш историята пусни търсачката и ще разбереш.Значи ти ще ми сравняваш Ауди-фалиралият двоен *** с истинските премиум МБ и БМВ.Наистина трябва да си много *** да си го помислиш АудиБилд читателю.
  • #39
    9 rate up comment 1 rate down comment
    777 ДО NICK ( преди 11 години )
    ПИЧ АЗ КАРАМ БМВ,А ИМАМ И КАМИОН МЕРЦЕДЕС!БРАТ МИ ИМА И СЕРВИЗ ТА ЗА ТОВА ТЕ СВЕТНАХ ЗА НЯКОЙ МОМЕНТИ СВЪРЗАНИ С АУДИ!