IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ерата на големите двигатели отмина, категорични са експертите

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

В началото на 2013 г. на мнозина им се струва, че ерата на V8 двигателите отдавна е отминала. Правилото "добрият мотор трябва да е голям" вече не действа, като експертите са на мнение, че съвсем скоро същото ще се случи и с V6 агрегатите. Това се казва в анализа на изданието Autoevolution.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Hyundai Sonata. Снимка: Hyundai

"Всичко започна, когато всички разбраха, че турбомоторите с 4 цилиндъра действително могат да бъдат мощни", твърди Дейвид Линдзи, аналитик в изданието IHS. Според него това става факт още през 2010 г., когато корейските производители решават да не поставят V6 мотори в своите седани със средните размери Hyundai Sonata и Kia Optima. Доста смело решение, на фона на борбата на корейците с техните основни конкуренти от Япония - Honda и Toyota, и от САЩ - Ford, които по това време предлагат (а и в момента го правят) своите модели с агрегати с 6 цилиндъра и мощност 200 к.с.

Kia и Hyundai обаче са наясно, че широкият потребител е склонен на компромис. Тогавашните Optima и Sonata бързо се утвърждават на пазара, защото са без конкуренция в съотношението "мощност/разход на гориво". Вярно е, че основна роля за това играе директното впръскване на горивото и турбините на моторите, но не е за пренебрегване и факта, че корейските автомобили са с олекотено шаси. На което не му се налага да носи на гърба си тежкия V6 мотор. Корейците налучкват първи вярната рецепта и 4-цилиндровите двигатели печелят убедително срещу старите 6-цилиндрови агрегати.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ford Taurus. Снимка: Ford

В случая Hyundai и Kia задават модата, по която постепенно се увличат и останалите марки. Модели като Ford Mondeo, новият Chevrolet Malibu и Mazda6, които доскоро се предлагаха с 6-цилиндрови мотори, вече се отказаха от тях. Най-мощното Mondeo, например, използва 2.0 литров турбо-мотор, който разчита на 240 к.с. и 365 Нм въртящ момент. Предишният 6-цилиндров двигател имаше 3.0 литра обем, същата мощност и 65 Нм повече. Разходът му обаче бе много по-висок. Подбно е историята и на Chevrolet Malibu.

Общо взето с V6 моторите става това, което се случи с V8 през миналото лято - бавно започват да се оттеглят от масово производство. В момента те се използват единствено за скъпи коли, 7-местни кросовъри и големи всъдеходи. В същото време 4-цилиндровите агрегати с турбина стават все популярни. Масово SUV-моделите от среден клас са с такива мотори.

Възниква обаче въпросът: "Дали те са толкова надеждни, колкото и старите 6-цилиндрови мотори?" За да се отговори на него, трябва да мине известно време. Да, Ford се опита да провери това с грандиозни тестове на мотори EcoBoost, които в хода на изпитанията навъртяха повече от 160 000 км. И техният ресурс позволява още използване за години напред. Само, че в случая говорим за тестове, а истинската проверка трябва да бъде извършена в реални условия.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ford Mustang. Снимка: Ford

Ford стана един от първите, който залага на малки мотори. Четири цилиндъра в момента работят под капака на Mondeo (в САЩ той се казва Fusion), Escape и Taurus. Съвсем скоро тези агрегати ще се появят и на Chevrolet Camaro, и на Ford Mustang. Производителите на двата масъл-кар отлично разбират, че за да може тези машини да се продават масова, се нуждаят от 4-цилиндрови мотори.

Съдбата на V6 моторите за масова употреба не е никак розова. С оглед на развитието и масовото навлизане на 4-цилиндровите агрегати нещата изглеждат предрешени. Възможностите на по-малките мотори изглеждат безгранични, когато имат турбина и директно впръскване на горивото. Какво ли ни очаква тогава? Може би камион на 4 цилиндъра?
 

Тагове: v6
0 от 500
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да 6 цилиндровите няма да изчезнат, както не са изчезнали 12 и 16 цилиндровите но само ще четем за тях. Ще са в някакви екзотични коли, а в стадартните модели няма да ги има и точно това казва тази статия. И аз карам 6 цил. редови но вече виждам как се замества от 4 цил с 2 турбини даващ дори по-висока динамика. Единственото което ще ми липсва е звука но като ми дава с 2 литра по-малко разход ще го преглътна :)
  • #17
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Бъдещето ( преди 11 години )
    Бъдещето принадлежи на електромобилите захранвани от собствена енергия чрез малолитражен високооборотен турбо генератор работещ на био гориво или водород! Допълнително ще има батерии които винаги поддържат резерв от енергия, а вместо боя целия автомобил ще бъде покрит с фотоволтаична повърхност която ще генерира постоянно електричество(при наличие на светлина), и ще зарежда батериите дори когато автомобила е паркиран.При нужда ще може да се зарежда и от електрическата мрежа!
  • #16
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    БМВ е много прав. Шестако нема умре! Както и v8 и v12. Това са най-истинските и балансирани двг. Грохот и power!!!
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 11 години )
    До БМВ:има, има още един тип мотори, които са редом с това, което си изброил. 6 или 12 цилиндров боксер.
  • #14
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Минува42 ( преди 11 години )
    Не съм съгласен, че поддръжката на големия двигател е по-скъпа.Двигателите с принудително пълнене имат един огромен недостатък(консуматив) - турбото.Кой каквото ще да говори турбината разказва играта на маслото (по-чести интервали) и самото то се скапва на 100-150К км, а всички знаем колко струват... За това аз предпочитам по-голям атмосферен двигател.
  • #13
    16 rate up comment 2 rate down comment
    БМВ ( преди 11 години )
    ОБЗАЛАГАМ Се,че ШЕСТАЦИТЕ няма да изчезнат!Винаги ще има ценители заради които те ще съществуват и производители които разбират това!НЯМА по-балансиран и по-невероятно звучащ ДВИГАТЕЛ от редовия шестак и v12!
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Nick ( преди 11 години )
    Уви още следващото поколение трябва да се предлагат и с 4 цилиндрови турбо мотори. Ето и линк: http://mustangsdaily.com/blog/2012/10/03/2015-ford-mustang-to-get-2-3-liter-ecoboost-4-cylinder-with-310-horsepower/Дано никога не решат да ги правят и дизеляци.
  • #11
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Когато Fiat(Uno,Croma),и Lancia(Y,Thema)са правили Турбо,тогава SAAB,беше на командно дишане,именно с помощта на Италианците.А, G-компресора на VW,беше закъснял и пълен провал!
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    EmoXide ( преди 11 години )
    ...аз не съм убеден, че Camaro ZL1 или Mustang Shelby GT500 ще бъдат някога с 4 цилиндров мотор. Надали ще слязат под V6 Supercharged + ел.мотори и под 650к.с.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    EmoXide ( преди 11 години )
    ...корейците откриха, че без турбина 4-цилиндровите са слаби и не стават за модерни автомобили от среден клас.