IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ерата на големите двигатели отмина, категорични са експертите

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

В началото на 2013 г. на мнозина им се струва, че ерата на V8 двигателите отдавна е отминала. Правилото "добрият мотор трябва да е голям" вече не действа, като експертите са на мнение, че съвсем скоро същото ще се случи и с V6 агрегатите. Това се казва в анализа на изданието Autoevolution.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Hyundai Sonata. Снимка: Hyundai

"Всичко започна, когато всички разбраха, че турбомоторите с 4 цилиндъра действително могат да бъдат мощни", твърди Дейвид Линдзи, аналитик в изданието IHS. Според него това става факт още през 2010 г., когато корейските производители решават да не поставят V6 мотори в своите седани със средните размери Hyundai Sonata и Kia Optima. Доста смело решение, на фона на борбата на корейците с техните основни конкуренти от Япония - Honda и Toyota, и от САЩ - Ford, които по това време предлагат (а и в момента го правят) своите модели с агрегати с 6 цилиндъра и мощност 200 к.с.

Kia и Hyundai обаче са наясно, че широкият потребител е склонен на компромис. Тогавашните Optima и Sonata бързо се утвърждават на пазара, защото са без конкуренция в съотношението "мощност/разход на гориво". Вярно е, че основна роля за това играе директното впръскване на горивото и турбините на моторите, но не е за пренебрегване и факта, че корейските автомобили са с олекотено шаси. На което не му се налага да носи на гърба си тежкия V6 мотор. Корейците налучкват първи вярната рецепта и 4-цилиндровите двигатели печелят убедително срещу старите 6-цилиндрови агрегати.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ford Taurus. Снимка: Ford

В случая Hyundai и Kia задават модата, по която постепенно се увличат и останалите марки. Модели като Ford Mondeo, новият Chevrolet Malibu и Mazda6, които доскоро се предлагаха с 6-цилиндрови мотори, вече се отказаха от тях. Най-мощното Mondeo, например, използва 2.0 литров турбо-мотор, който разчита на 240 к.с. и 365 Нм въртящ момент. Предишният 6-цилиндров двигател имаше 3.0 литра обем, същата мощност и 65 Нм повече. Разходът му обаче бе много по-висок. Подбно е историята и на Chevrolet Malibu.

Общо взето с V6 моторите става това, което се случи с V8 през миналото лято - бавно започват да се оттеглят от масово производство. В момента те се използват единствено за скъпи коли, 7-местни кросовъри и големи всъдеходи. В същото време 4-цилиндровите агрегати с турбина стават все популярни. Масово SUV-моделите от среден клас са с такива мотори.

Възниква обаче въпросът: "Дали те са толкова надеждни, колкото и старите 6-цилиндрови мотори?" За да се отговори на него, трябва да мине известно време. Да, Ford се опита да провери това с грандиозни тестове на мотори EcoBoost, които в хода на изпитанията навъртяха повече от 160 000 км. И техният ресурс позволява още използване за години напред. Само, че в случая говорим за тестове, а истинската проверка трябва да бъде извършена в реални условия.

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ford Mustang. Снимка: Ford

Ford стана един от първите, който залага на малки мотори. Четири цилиндъра в момента работят под капака на Mondeo (в САЩ той се казва Fusion), Escape и Taurus. Съвсем скоро тези агрегати ще се появят и на Chevrolet Camaro, и на Ford Mustang. Производителите на двата масъл-кар отлично разбират, че за да може тези машини да се продават масова, се нуждаят от 4-цилиндрови мотори.

Съдбата на V6 моторите за масова употреба не е никак розова. С оглед на развитието и масовото навлизане на 4-цилиндровите агрегати нещата изглеждат предрешени. Възможностите на по-малките мотори изглеждат безгранични, когато имат турбина и директно впръскване на горивото. Какво ли ни очаква тогава? Може би камион на 4 цилиндъра?
 

Тагове: v6
0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Nick Do 777 ( преди 11 години )
    Пич, карай КИА и Дачия, щом ти е кеф.
  • #37
    10 rate up comment 1 rate down comment
    777 ( преди 11 години )
    КАЖИ МИ КОЯ НАРОДНА МАРКА ПРОДАВА АВТОМОБИЛИТЕ СИ МАСКИРАНИ КАТО ПРЕМИУМ? НЕ МИ КАЗВАЙ, АЗ ЗНАМ ! АУДИ
  • #36
    10 rate up comment 1 rate down comment
    777 ( преди 11 години )
    А ТИ МИ КАЖИ КОЯ МАРКА Е НАЙ-КРАДЛИВАТА И КОЯ КОПИРА ОТ МЕРЦЕДЕС И БМВ? И НА КОЯ МАРКА ЗА ДА СМЕНИШ АНГРЕНАЖНИЯ И РЕМЪК РАЗГЛОБЯВАШ ПОЛОВИНАТА КОЛА?И КОЯ СЕБЕУВАЖАВАЩА СЕ СЪВРЕМЕННА МАРКА С ПРЕТЕНЦИИ,ЧЕ Е ПРЕМИУМ ПРОИЗВЕЖДА ДВИГАТЕЛИТЕ СИ С АНГР.РЕМЪЦИ?КАЖИ МИ ОЩЕ КОЯ МАРКА ЛЕЖИ НА СТРАТА СИ СЛАВА ЗА ТОВА ЧЕ Е НАПРАВИЛА 4Х4 ОТ ПРЕДИ 30 ГОД.?КОЕТО Е МН.ТЕЖКО И СЪВРЕМЕННИТЕ 4Х4 СИСТЕМИ МУ РАЗКАЗВАТ ИГРАТА ОТ ВСЯКЪДЕ?ЗА СПРАВКА ИНТЕРНЕТ! КАЖИ МИ КОИ СА НАЙ-НЕДОЗАВИВАЩИТЕ ПРЕМИУМ АВТОМОБИЛИ?
  • #35
    4 rate up comment 9 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    И още нещо,това,че нямате пари(в някой случаи и достатъчно акъл) да си купите ауди дори и от 60-те,не означава,че марката не става,а просто,че вие сте си убитаци!Да не говорим,че пак ауди откриват топлата вода и правят спирачните кръгове на диагонал за безопасност и стабилност,или пък че когато през 1994-а излиза комбито RS2,на старт от 0-80км час колата е осезаемо по-бърза от формула 1 колите от това време,но това го знаят само хората дето не карат японски табуретки,или корейски гнилочи!!!!!!!!
  • #34
    4 rate up comment 9 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    спокойно,премиум марките като ауди,бмв и мерцедес,никога няма да дойдат на нивото на форд и да си заменят агрегатите с такива по 4 цилиндъра,никога няма да стане това,това може да го повярва само някой,който няма никаква представа как стоят нещата в автомобилния свят.пак ще си ги има шестаците,осмаците,както и великолепния петак на ауди съчетаващ мощността на 6 цилиндров агрегат с разхода на 4 цилиндров такъв!А звука му е... песен за ухото!
  • #33
    6 rate up comment 10 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Ти кажи,коя марка е имала прокон тен преди еърбега,коя марка е давала 20 години гаранция преди корозия,коя марка е имала мотори по 200 коня с турбо през 70-те години сериино в колите си от 2200кубика,коя марка има най-бързото комби,коя марка печели 24 часа на льо-ман всеки път с дизелови автомобили,коя марка през 1936-а година има състезателни автомобили по 12 цилиндъра 560 коня,коя марка има почти съвършеното 4x4 задвижване и е печелила преди 30 години всички ралита?Ами АУДИ!!!!!
  • #32
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А когато МБ започнаха в края на 90-те да предлагат Kompressor корейците дори нямах разработки на свой двигатели .
  • #31
    12 rate up comment 4 rate down comment
    до Nick ( преди 11 години )
    Инженерен гений на Алуди?Абе я се дръж по-сериозно!
  • #30
    7 rate up comment 2 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    Интересно как така корейците едва ли не са създали модата на 4-цилиндровите двигатели,като това японците го правят от край време?Някой пак си е смукал от пръстите.Аз лично съм на мнение,че от един култивиран 6-так по-хубаво няма.При ниско натоварване се изклЧват част от цилиндрите и готово с икономията.Слага се супер кондензатор,като при Мазда и нещата още повече си идват на мястото.
  • #29
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    AutoBild, през 97год. сравняваше BMW 325 и FIAT Coupe v16 Turbo,и се изказа изключително за Италианския двигател,а това е абсолютна рядкост за това Продажно и НЕОБЕКТИВНО списание!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!