Само преди няколко дни видяхме първите официални снимки на новото поколение Lexus IS, а днес луксозната японска марка разкри колата напълно. Това се случи в Детройт, където в момента потича северноамериканското автомобилно изложение NAIAS.
Под прожекторите на салона са представени както стандартната версия на колата, така и спортното изпълнение F Sport. Тези модели, които ще предлагат задвижване към задните или към четирите колела, ще стъпят на пазара в средата на 2013 година, а малко по-късно към тях трябва да се присъедини и комби версия.
На северноамериканското автомобилно изложение присъстват две бензинови версии и един хибриден вариант на Lexus IS. В моделната гама ще има и дизелови предложения, но те ще се продават изключително в Европа и ще бъдат представени по време на европейската премиера на спортно-луксозния модел.
Базов за пазара на САЩ ще бъде IS 250, който е оборудван с 2.5-литров V6 двигател. По-високата версия - IS 350 - също разполага с V6 двигател, но неговият обем е 3.5 литра. Тези модели се предлагат с 8-степенната трансмисия на IS-F, която вече може да задвижва задните или четирите колела.
Моделите са оборудвани със система, която предлага няколко режима на работа - ECO, NORMAL и SPORT, като при версията IS 350 със задно предаване е наличен и режим SPORT S+.
Хибридното предложение носи инициалите IS 300h и ще се предлага както в Япония и САЩ, така и в Европа. Под капака на Lexus IS 300h работи хибридна система, съставена от четирицилиндров 2.5-литров двигател (178 к.с. / 221 Нм), електрически двигател (143 к.с. / 300 Нм) и литиево-йонни батерии. Общата мощност на колата е 220 к.с.
Към момента няма информация за динамичните показатели на новия Lexus IS. Потреблението на гориво също не се съобщава.
Ясно се вижда обаче, че новата кола е станала още по-привлекателна, благодарение на чисто новия си дизайн, който е вдъхновен от концепцията LF-CC. Вижда се голяма решетка на радиатора, отличителни LED светлини и странични прагове, чиято линия е продължена от задните светлини. Интериорът пък е повлиян от суперколата LFA, като се отличава с висококачествени материали и модерни технологии.
Моделите с добавка F Sport пък получават отличителни брони, уникални 18-инчови джанти и по-спортен интериор. Те също така се оборудват със спортно окачване и кормилна система с различни настройки. Като опция се предлага и адаптивно окачване.
Сред системите за безопасност можем да изброим автоматични фарове (превключват автоматично от къси на дълги и обратно), система следяща за обекти в сляпата зона на страничните огледала, както и такива, които предупреждават при нежелателно напускане на лентата на движение или опасност от сблъсък.
Важно е да се отбележи, че Lexus IS е пораснал и на размери. Междуосието е увеличено със 70 мм, а широчината на колата - с 10 мм. Това доставя с 85 мм по-голямо пространство за краката на возещите се на задните места, като също така увеличава обема на багажника с 30 литра до 480 литра.