BMW завърши изминалата 2012 година като лидер по продажби в луксозния сегмент в САЩ, пише Automotive News, позовавайки се на данни от Bloomberg. Мюнхенската марка реализира ръст от 39% при продажбите си през декември, което й осигури лидерското място в края на годината.
През последния месец на 2012 година BMW са продали 37 399 нови коли в САЩ, достигайки ръст от 39 на сто. Най-голям принос за това има 5-Series, която бележи ръст при продажбите си от цели 72%.
Второто място в класацията остава за Mercedes-Benz, чиито продажби също се увеличават, но с едва 9.5%. Най-успешният модел на марката през месец декември е E-Class, който бележи ръст в търсенето от 32%. Продажби в САЩ на Mercedes-Benz за последния месец на 2012 година достигат 28 145.
Малко по-добре от Mercedes-Benz през същия месец се представя третият в класацията - Lexus, който бележи ръст от 21% до 30 607 единици.
За цялата 2012 година BMW има 281 460 продажби в САЩ, а Mercedes-Benz - 274 134. Увеличението при BMW спрямо 2011 година е 14%, а при Mercedes-Benz - 12%.
Японската луксозна марка Lexus, която беше лидер в тази класация в продължение на цели 11 години, е продала 244 166 автомобила, регистрирайки увеличение спрямо 2011 година от 23%. Припомняме, че Lexus отстъпи позицията си на германските премиум марки през 2011 година след природните бедствия в родината си.
Важно е да се отбележи, че в тези цифри на са включени моделът Springer на Mercedes, както и марката Smart. MINI, която е собственост на BMW, също не се бори. Причината е, че тези модели и марки не се определят като луксозни.
Цялата класация за продажбите на автомобили в САЩ за 2012 година вижте ТУК