IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

AGM - компанията, която ще произвежда електрически возила в България

Шефът на новосъздаденото дружество разкри подробности за стартиращото догодина производство

AGM - компанията, която ще произвежда електрически возила в България

AGM - компанията, която ще произвежда електрически возила в България
eBUS-12 - Изцяло електрически автобус на BYD. Снимка: BYD

Както ви съобщихме вчера, в България ще стартира производството на автомобили и автобуси на още една китайска марка. Само година, след като заработи предприятието в ловешкото село Баховица, където се сглобяват коли на Great Wall, в град Брезник ще стартира изграждането на електрически возила - коли и автобуси, на марката BYD (Build Your Dreams).

Вчера представители на двете компании са подписали договор за съвместна работа, с който решават да учредят съвместно дружество, „под шапката на което“ ще започне и производството. Съвместната компания ще се казва Auto Group Motors, или накратко AGM, а неин изпълнителен директор ще бъде сегашният ръководител на завода на „Булминерал“ в Брезник - Михаил Иванов.

Двете страни водят преговори за съвместен бизнес от половин година насам. Официалното откриване на завода, в който ще се извършва дейността, ще се състои през следващата година. Първоначално за производствената дейност ще бъдат използвани звената на „Булминерал“, а в последствие вероятно ще бъдат изградени нови мощности, които да отговорят на пълния обем от работа.

Investor.bg се свърза с Иванов за да потърси повече информация около предстоящия старт на производството, неговите очаквания и прогнози. 

Иванов заяви, че отварянето на изцяло нов завод, отделно от този с който разполагат в момента в Брезник, зависи изцяло от бъдещите договорки между „Булминерал“ и BYD. Тепърва ще бъде решено например кои компоненти ще се правят у нас и кои ще се внасят от Китай.

„Все още водим преговори, но вероятно в близкия месец ще стане напълно ясно какви ще бъдат производствените ни нужди. Ако заводът ни в Брезник се окаже, че няма нужния производствен капацитет ще открием ново звено най-скоро“, обясни Иванов.

Изпълнителният директор уточни, че първоначално в новосъздаденото дружество ще бъдат ангажирани минимум 150 човека, като през следващата година ще се разкрие потенциал за наемането на още много работна ръка. Служителите, които ще отговарят за сглобяването на електрическите автобуси и коли, ще бъдат изцяло българи, но първоначално у нас ще пристигнат представители на BYD, които ще извършат определени обучения на персонала.

„Щом производството е в България и работниците да бъдат българи - ние държим на това. За нас е важно да дадем работа на колкото се може повече наши специалисти, които да се развият в областта на автомобилостроенето“, коментира Иванов.

На този етап все още не е ясен размерът на инвестициите, с които двете компании ще участват в новосъздаденото дружество AGM. По думите на Иванов нашата и китайската компания ще имат равни дялове в AGM, съответно българската страна ще отговори със сума на направената инвестиция равна на тази, която ще бъде осигурена от BYD.

“Какъвто и да е размерът на направените вложения, със сигурност ще бъде оправдан. Очакваме българският пазар да бъде изключително заинтересован от производството ни, защото ние ще можем да предложим коли и автобуси с нисък енергиен разход, които ще спестят много пари на домакинствата у нас“, обясни той.
AGM - компанията, която ще произвежда електрически возила в България
BYD F3 Su Rui - автомобил, който може да се управлява с дистанционо. Снимка: BYD

В началото продуктите на AGM ще целят изцяло пазара в България. В последствие ще бъдат предлагани и в страни, като Русия и Украйна, както и в Централна и Западна Европа.

„Ние няма да бързаме да изнасяме продукцията си, защото първо ще се опитаме да се наложим на българския пазар. BYD имат много голям опит в сферата на автомобилостроенето и те също са съгласни, че нашият пазар вече е „годен“ да посрещне "по-зелени" и по-екологични автомобили, които да променят коренно потребителското поведение и нагласа“, заяви Иванов.

Във връзка с бъдещите планове за разрастване, той бе категоричен, че има голяма вероятност BYD и „ Булминерал“ да започнат съвместна работа по производството не само на електрически автобуси и коли, но и на останалото продуктово портофолио на китайската компания, а именно батерии и LED светлини, които са предназначени изцяло за употреба в градски условия и са енергоспестяващи.

Иванов уточни, че това е част от втория етап за съвместно партньорство между двете фирми, който най-вероятно ще бъде осъществен през следващата година. Все пак той отказа да коментира повече подробности за конкретна дата.

Още по темата:
BYD започва производство в България
Кратка история на марката BYD

Тагове: byd auto group motors agm
0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Повечето от пишещите деца тук нямат никаква представа за какво става въпрос. В Западна европа има тъй наречения закон за рекуармент 50%, демек ако компонентите на автомобила в по- голямата си част са произведени другаде не се брои за европейска. Тук китайците ще наемат отбор заварчици, които ще сглобяват това, което китайските заводи произведат. А колко мито ще спечелят, ми сметнете в един контейнер може да се побере един цял автомобил или няколко на части, вижте какво е митото и смятайте.
  • #7
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    вече само пълен *** може да мисли за китайските коли като за стоки от 1 лев, които нямат бъдеще.Китайците се взимат на сериозно ,през 2006 бях в шанхай,единствената местна кола по улиците беше пасат '81 произвеждана за масите с 25 години закъснение, по-заможните караха тойоти ,а мафията- немски лимузини..сега съсъ сигурност картинката е различна, стотици милиони китайци са хвърлили колелетата и си имат "БИД" , "Гр.Уол" , "Джели", "Чери" и незнам си колко още марки..
  • #6
    29 rate up comment 0 rate down comment
    гуй ( преди 11 години )
    до песимист: Защо да не стане? Кой е казал че този завод ще е за селяните там? Брезник е близо до Перник и София. Качествената работна ръка ще пътува или ще се премести в Брезник. В европа хората пътуват по 200км до работа. Ти с твоето селско мислене сигурно на 100метра от селската ти дупка е далече за работа.
  • #5
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не са 3 милиарда,а 1,5 !
  • #4
    33 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ясно е че китайците не са тука заради Българския пазар както пише в статията. Просто е абсурдно от 3 милярден пазар в Китай да дойда в БЪлгария - земята на 6 милиона бедняци. На всеки му е ясно, че идеята е да наводнят европейския пазар като произвеждат в ЕС и не плащат мита за внос на готови коли и в същото време да имат евтин труд. Това разбирасе не е лошо и ще е плюс за БГ безспорно.
  • #3
    37 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 11 години )
    Ставаме врата на китайското автомобилостроене в Европа! Много работни места и ръст на икономиката ни! По добро от това здраве му кажи !
  • #2
    6 rate up comment 18 rate down comment
    песимист ( преди 11 години )
    Това може да стане на всяко друго място,но НИКОГА не може и няма да стане в Брезник!Там освен "соц"дограма може да се произвежда мляко,сирене и кукерски празници.Никога нищо не е успяло друго да пробие при тези гроавци.
  • #1
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дано стават тея китайски коли. Аз лично бих си взел такава за 2ра кола за градско. Важно е обаче да не е много скъпа естествено.