Концернът Volkswagen взе решение да увеличи инвестициите си в разработката на нови модели и да разшири производствените мощности, за да може стане производител №1 в света. Германците пострадаха най-малко от спадането на търсене на автомобили в сравнение с европейските си конкуренти PSA Peugeot-Citroen и Fiat. И сега планират влагането на още средства, за да укрепят своето приемущество.
Съветът на директорите на концерна утвърди стратегията си за развитие за периода 2013-207 г., като реши да увеличи обема на инвестициите в 12 свои марки на 70 млрд. евро. Това е с 12% повече от преди това гласуваната стратегия, която бе за периода 2012-2016 г. Сумата все пак е по-малка от тази, която от Volkswagen обявиха през 2011 г. Тогава намерението на германския производител бе да увеличи финансирането с 20.9%.
Намеренията на Volkswagen са да измести General Motors от първото място в класацията за най-голям автомобилен производител в света до 2018 г. Заради това германците ще увеличат своето присъствие на европейския пазар, но и ще разширят производствените си мощности в Китай, Мексико и Русия. През миналата година немците продадоха 8.27 млн. автомобила в цял свят, докато GM се отчете с 9.05 млн.


3