IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota изтегля 2,7 млн. автомобила заради проблеми с волана и водната помпа

Въпреки втория подобен случай в рамките на месец някои анализатори смятат, че реномето на фирмата няма да пострада сериозно

Toyota изтегля 2,7 млн. автомобила заради проблеми с волана и водната помпа

Най-големият японски автопроизводител Toyota обяви, че ще изтегли 2,7 млн. автомобила, продавани в целия свят, заради проблем с кормилната и охладителната системи, съобщи ВВС. Ще бъдат изтеглени коли от 9 модела, сред които Corolla и второто поколение Prius.

Съобщението излезе само 4 седмици, след като компанията изтегли над 7 млн. автомобила, сред които и от моделите Corolla и Camry, заради дефект в механизма на прозорците.

Toyota изтегля 2,7 млн. автомобила заради проблеми с волана и водната помпаГоворителят на компанията Джоичи Тачикава заяви, че проблемът с волана се отнася до „незначителни затруднения със здравината на кормилния вал“.

Тачикава обясни, че шпонките, които свързват кормилния вал с трансмисията, може да се деформират, ако воланът бъде „многократно и силно привеждан в крайна позиция при много бавна скорост“. „С течение на времето това може до доведе до износване на шпонките, което да се отрази в загуба на възможност за управление“, добави той.

Говорителят подчерта, че до момента няма съобщения за инциденти, възникнали поради тази причина.

Изтеглянето на автомобили от страна на Toyota се превръща в тенденция през последните години. Реномето на автопроизводителя пострада през 2009 г., след като от пазара бяха изтеглени 12 млн. автомобила, а американските регулаторни органи му наложиха глоба.

Случаят накара президента на компанията Акио Тойода да се извини на потребителите в опит да си върне тяхното доверие и да възстанови репутацията на компанията. Последните няколко седмици обаче поляха усилията му със студен душ, след като от пазара ще бъдат изтеглени над 10 млн. автомобила.

Някои анализатори обаче смятат, че последните случаи могат да бъдат определяни като временен неуспех и няма да нанесат същите вреди на реномето на Toyota, както този от 2009 г.

„Никой не е перфектен. Днешните моторни превозни средства са много сложни“, заяви Коичи Сугимото, анализатор за автомобилния пазар в токийския филиал на BNP Paribas. „Компанията предприема необходимите мерки за разрешаване на проблемите, така че не смятам, че той ще нанесе значителни вреди на репутацията на Toyota“, добави той.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове: toyota
0 от 500
  • #55
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Toва е голям резил за Тойота , като се има впредвид че се купува за работна кола от бедни фирми и *** , много лошо говори за тях.
  • #54
    5 rate up comment 5 rate down comment
    и какво ( преди 11 години )
    обшо имат VW със 2,7 млн. дефектни Toyota?
  • #53
    9 rate up comment 9 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Не си познал вафлатиквена , VW няма нужда от сервизна акция....колите им си вървят , не ти остава волана в ръцете...
  • #52
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Да, истината е че от Фолксваген никога няма да си признаят и платят такава акция, защото ще ги доведе до фалит. За да не ме обвините, че пиша измислици можете да направите справка във фирменото списание на ФВ - Ауто Билд, бр. 281 от 2.2.2012.
  • #51
    7 rate up comment 8 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Скоро , ама друг път.....
  • #50
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Скоро Фолксваген ще направят сервизна акция за смяна на следните дефектни части на своите автомобили:- инжектори;- дефектни DSG трансмисии;- дефектните турбокомпресори;- разтегнати ангренажни вериги;- запушени филтри за твърди частици;- раздробени двумасови маховици;- спукани цилиндрови глави;- проблемни странични въздушни възглавници;- износени повдигачи и разпределителни валове на 1.9 и 2.0 TDI;- да не забравяме и големия разход на масло!
  • #49
    7 rate up comment 6 rate down comment
    ''' ( преди 11 години )
    Само 2.7млн. :Д
  • #48
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    мисля че при тойота вече е традиция да произвежда дефектна стока.
  • #47
    7 rate up comment 9 rate down comment
    мошо ( преди 11 години )
    Така е, този който си купува трошьота той да му мисли, защото за да купи такава трошка явно няма да има пари за нова кола следващите 20 години мухахахаха
  • #46
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ще си купи друга,не го мисли.Той е милионерче!