IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дистрибуторът на Hyundai в България с рекордна глоба от 16 млн. лв.

Според КЗК компанията е сключвала забранителни споразумения

Дистрибуторът на Hyundai в България с рекордна глоба от 16 млн. лв.

Дистрибуторът на Hyundai в България с рекордна глоба от 16 млн. лв.
Снимка: Reuters

Рекордна глоба в размер на 15,988 млн. лв. наложи на официалния дистрибутор на автомобилите Hyundai в България "Индустриал комерс" Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Според ведомството компанията е сключвала забранителни споразумения, довели до ограничаване или нарушаване на конкуренцията при дистрибуцията на нови автомобили с южнокорейската марка и при дистрибуцията с резервни части за тях. Именно за това глобата е в размер на 10% от оборота за 2011 г.

Това е максималната санкция, която комисията има право да налага, но досега се въздържаше от тази крайна мярка заради продължаващата икономическа криза. Комисията е установила наличието на утежняващо обстоятелство - ответните страни КАРМОБИЛ, КАБИ КАР и ТЕХНОКАР са възпрепятствали КЗК при извършване на проучването, като са съгласували с "Индустриал комерс" изготвянето на отговорите на изисканата от комисията информация. По този начин те са предоставили невярна информация за своите права и задължения във връзка с дистрибуцията на нови коли от корейската марка, дистрибуцията на оригинални резервни части, както и извършването на сервизно обслужване на автомобилите.

По-конкретно нарушенията се изразяват във фиксиране на препродажни цени на нови автомобили, резервни части и сервизни услуги, което представлява едно от най-тежките вертикални ограничения на конкуренцията.

От компанията също така за забранили на дилърите да осъществяват продажби на конкурентни марки нови коли, както и на конкурентни марки резервни части. Дилърите също така са нямали право да извършват кръстосани доставки помежду им на нови автомобили и резервни части, а това вертикално ограничение също е едно от тежките вертикални ограничения на конкуренцията. Дилърите не са имали право да продават коли и резервни части и в други административни области.

От иззетите от КЗК в началото на тази година от офисите на официалния дистрибутор за България на автомобили Hyundai "Индустриал комерс" ЕООД и на дъщерното му дружество "Hyundai лизинг" ЕАД документи става ясно, че след старта на проверката официалният дистрибутор и дилърите започват да обменят активно информация, за да съгласуват отговорите на дилърите на поставените им от КЗК въпроси. В част от разменените имейли служители на дилърите (ТЕХНОКАР и „Евро Кар“ ЕООД) съгласуват с управителя на„Индустриал комерс“Савина Константинова отговорите, които трябва да предоставят в на КЗК за наличието на определени задължения, произтичащи от договорите за дилърство. Така например в имейл, изпратен на 20.12.2011 г. от Димитър Крайчев (служител на Технокар) до Савина Константинова, озаглавен “proverka kzk” се съдържа следният текст:

„Савинче, какво правим с КЗК,че срока е до 23.12.
Чакам напътствия какво да правим.
Поздрави:
Димитър Крайчев
HYUNDAI - Технокар
9000 Варна, България
бул. Вл. Варненчик 310

В друга част от кореспонденцията по електронна поща между служители на вносителя се съдържат приложени променени договори за дилърство, които дилърите да представят в отговор на искането на КЗК.

Продължението на материала четете в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Опа ( преди 13 години )
    Доше, какво стана бе, доше, мазните лъжи на инд пак излезнаха на яве... а ако излезне и на яве че тук се продава продукция второ качество, предназначена за азия какво ли ще стане... СРАМ....
  • #11
    12 rate up comment 5 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Dosho,Dosho mom4e losho!Shto taka be Mime?
  • #10
    29 rate up comment 5 rate down comment
    PS ( преди 13 години )
    Колата ми излезна от гаранция и веднага смяната на масло и филтри от 160 лева скочи на 450. Това явно е основна фирмена политика на сервиза на околовръстното да си задържа клиентите
  • #9
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Ето ме на снимката!Аз съм този с метлата.Покрай тази новина ме разконсперираха, ама сега съм зает със замитане на следите, а после пак ще си цъкам безкрайно.
  • #8
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Не,Дошо! ( преди 13 години )
    Как къде? В офиса: горим документация!
  • #7
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Доше, къде си конспираторе?
  • #6
    57 rate up comment 1 rate down comment
    ОПС ( преди 13 години )
    E те КЗК хубаво глобяват Хюндай, ама кога ще глобят Златев, Лукойл и веригите бензиностанции?
  • #5
    25 rate up comment 5 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    Въпреки, че съм писал доста срещу Хюндай е жалко, че ги наказват. Има къде къде по-важни неща, които трябва да се свършат. Например да се издирят и накажат некоректните работодатели и платци.
  • #4
    22 rate up comment 13 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    Видяла жабата, че подковават коня и вдигнала крак. демек видяхме, че Америка наказва Хюндай, та и ние да го направим. Дълбоко в мен обаче има съмнение, че Хюндай не са единствени. Скоро вероятно ще се чуе.
  • #3
    31 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Преди се чудих защо толкова много се плюе по марката, при условие, че колите не са никак зле. Явно причините не са в автомобилите...