IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дистрибуторът на Hyundai в България с рекордна глоба от 16 млн. лв.

Според КЗК компанията е сключвала забранителни споразумения

Дистрибуторът на Hyundai в България с рекордна глоба от 16 млн. лв.

Дистрибуторът на Hyundai в България с рекордна глоба от 16 млн. лв.
Снимка: Reuters

Рекордна глоба в размер на 15,988 млн. лв. наложи на официалния дистрибутор на автомобилите Hyundai в България "Индустриал комерс" Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Според ведомството компанията е сключвала забранителни споразумения, довели до ограничаване или нарушаване на конкуренцията при дистрибуцията на нови автомобили с южнокорейската марка и при дистрибуцията с резервни части за тях. Именно за това глобата е в размер на 10% от оборота за 2011 г.

Това е максималната санкция, която комисията има право да налага, но досега се въздържаше от тази крайна мярка заради продължаващата икономическа криза. Комисията е установила наличието на утежняващо обстоятелство - ответните страни КАРМОБИЛ, КАБИ КАР и ТЕХНОКАР са възпрепятствали КЗК при извършване на проучването, като са съгласували с "Индустриал комерс" изготвянето на отговорите на изисканата от комисията информация. По този начин те са предоставили невярна информация за своите права и задължения във връзка с дистрибуцията на нови коли от корейската марка, дистрибуцията на оригинални резервни части, както и извършването на сервизно обслужване на автомобилите.

По-конкретно нарушенията се изразяват във фиксиране на препродажни цени на нови автомобили, резервни части и сервизни услуги, което представлява едно от най-тежките вертикални ограничения на конкуренцията.

От компанията също така за забранили на дилърите да осъществяват продажби на конкурентни марки нови коли, както и на конкурентни марки резервни части. Дилърите също така са нямали право да извършват кръстосани доставки помежду им на нови автомобили и резервни части, а това вертикално ограничение също е едно от тежките вертикални ограничения на конкуренцията. Дилърите не са имали право да продават коли и резервни части и в други административни области.

От иззетите от КЗК в началото на тази година от офисите на официалния дистрибутор за България на автомобили Hyundai "Индустриал комерс" ЕООД и на дъщерното му дружество "Hyundai лизинг" ЕАД документи става ясно, че след старта на проверката официалният дистрибутор и дилърите започват да обменят активно информация, за да съгласуват отговорите на дилърите на поставените им от КЗК въпроси. В част от разменените имейли служители на дилърите (ТЕХНОКАР и „Евро Кар“ ЕООД) съгласуват с управителя на„Индустриал комерс“Савина Константинова отговорите, които трябва да предоставят в на КЗК за наличието на определени задължения, произтичащи от договорите за дилърство. Така например в имейл, изпратен на 20.12.2011 г. от Димитър Крайчев (служител на Технокар) до Савина Константинова, озаглавен “proverka kzk” се съдържа следният текст:

„Савинче, какво правим с КЗК,че срока е до 23.12.
Чакам напътствия какво да правим.
Поздрави:
Димитър Крайчев
HYUNDAI - Технокар
9000 Варна, България
бул. Вл. Варненчик 310

В друга част от кореспонденцията по електронна поща между служители на вносителя се съдържат приложени променени договори за дилърство, които дилърите да представят в отговор на искането на КЗК.

Продължението на материала четете в Investor.bg

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    масури ( преди 13 години )
    ПП:А колкото до имейла от Крайчев по-горе.. Горкия човечец, все не му върви...
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    масури ( преди 13 години )
    2007-2008 бях дилър в ТЕХНОКАР ЕООД Варна.После се върнах пак в хотелите на Патрона -Фиданов. Като гледам за глобите му бачкаме....
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    бъчи, ще ходиш при "бай Петър"-гаража в маалата!
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    На никой, може би. Ама все някой трябва да е първият, нали се сещаш. Дано не остане и последният само. А доколко е перфектна марка...по- добре си запази мнението а другите фенове като теб.
  • #18
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Zapoznat ( преди 13 години )
    Незнам защо сте толкова наивни. На кой ми кажете са лепнали до момента от КЗК такава глоба? Стоят си хората и продават, върви им бизнеса след като са имали такъв оборот. И изведнъж се сещат за тях и хоп -16 млн лева!Нека от КЗК да прегледат договорите на всичкси вносители и тогава да слагат такива глоби.Но това видимо е нормално в България за едни ракия за друки балтия. Дано успеят да се оправят и да си стъпат на краката.А Хюндай е една перфектна марка и достоен конглокент.
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Ти адвокат ли ( преди 13 години )
    си им? Нещо като страдание ли откриваме?Не си струва, просто не си струва.Ако са сгафили, и особенно след като са ги хванали, е нормално да си платят.Такива са правилата на играта и тук няма никаква конспирация.
  • #16
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Лошо няма,трябва да се наказват всички нарушители.Казвам обаче ВСИЧКИ,а не само отделни.Сигурен съм,че повечето вносители у нас са затънали до шия в л******.Доказани далавери от всякъде.Къде са обаче КЗК в случая.Няма ги.Оставам с убеждението,че всичко е подготвено от конглокенцията,за да могат да бият през пръстите неудобните чрез машата КЗК.Типично по български законите са за някой,а за други не важат.С такива действия скоро няма да се оправим...(Не съм фен на Хюндай и не ги защитавам).
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    patanov ( преди 13 години )
    Сигурен ли си, че е само масло и филтри? При мен цената падна от около 220 на 140 (i30). Моите проблеми са само с Хюндай Лизинг.... Най-хубавото е, че остават само 4 вноски :D
  • #14
    15 rate up comment 10 rate down comment
    ( преди 13 години )
    Плюндай и дистрибуторите им са измамници, а повечето им клиенти - баламурници. Наскоро и в Щатите ги глобиха за лъжливо посочен разход на гориво.
  • #13
    21 rate up comment 5 rate down comment
    до PS ( преди 13 години )
    Е ти от какъв зор продължаваш да ходиш в сервиза на дилъра за смяна на консумативи, след като гаранцоията ти е изтекла? Тегли им една майна и ги еви в газа. Поне едни масла и филтри може да ти ги сменят почти навсякъде, дори и да е нов модел колата.