Astra е най-важният модел на Opel. Тя генерира около една трета от всички продажби на марката и немците не могат да си позволят никакви компромиси. Те не спират да разширяват и модернизират семейството от модели на най-новата Astra, за да привличат все повече клиенти. През тази година се появи още една версия на колата - седан с четири врати, която допълва вече съществуващите варианти хечбек с пет врати, комби версията Sports Tourer и купето с три врати GTC, както и неговата гореща версия OPC.
.jpg)
На определени пазари, сред които е и Източна Европа, автомобилите във версия на купето седан се радват на огромен интерес. Това кара много от масовите производители на автомобили да конструират седани на базата на компактните си хечбек модели.
Повечето от тези автомобили обаче не могат да се похвалят със завладяваща визия, най-вече заради формата на багажниците си, които изглеждат като непохватно залепени за каросерията. Един от малкото, ако не и единственият добре изглеждащ такъв автомобил е новата Astra Sedan. Автомобилът има хармоничен дизайн, напомнящ на популярните купета с четири врати, и определено може да се мери по красота с останалите версии на Astra.
Именно за това в Opel са взели решение да предлагат този модел не само на типичните пазари като Русия и Турция, но и на далеч по-взискателните пазари на Западна и Централна Европа. Предлагат го и в България и ние в АМ вече имахме възможността да се запознаем с него.
Красотата е субективно нещо, но трябва да признаем, че новата Astra Sedan хваща окото. Силуетът й е мускулест, а задната част допълва идеално визия на колата. Формите са едновременно смели и елегантни, а страничната линия напомня силно на все по-популярните и скъпи купета с четири врати.
Визията обаче не е основното предимство на Astra Sedan. Този тип автомобили предлагат по-добра шумо- и топлоизолация на купето от хечбеците, както и по-изискан вид. Освен това багажното отделение има по-голям обем и е по-добре изолирано от салона на колата. При Opel Astra Sedan обемът на багажника е 460 литра – с 90 литра повече от хечбека с пет врати. А след сгъване на разделените в отношение 60:40 задни седалки, той може да бъде увеличен до максималните 1010 литра. Размерите на колата са: 4658 мм дължина, 1814 мм широчина и 1476 мм височина, а междуосното разстояние - 2685 мм.
Двигателите, с които се предлага този модел, са седем - четири бензинови агрегата (максимална мощност от 100 к.с. дo 180 к.с.), три от които могат да се съчетаят с шестстепенна автоматична предавателна кутия, както и три дизелови мотора с максимална мощност в диапазона от 95 к.с. дo 130 к.с.
Едни от най-икономичните версии са оборудвани с популярния дизелов агрегат 1.7 CDTI ecoFLEX. Той разполага със система Start/Stop и допълнителни технологии за повишаване на енергийната ефективност, като предлага две версии на мощността (110 или 130 к.с.) и изисква средно по едва 3.7 л/100 км. (99 г/км вредни СО2 емисии).
Към икономичните, но динамични двигатели ще бъде прибавен и нов бензинов мотор, който ще изисква с 13% по-малко гориво в сравнение с настоящия 1.6-литров турбомотор. Той ще се появи на борда на Astra Sedan в началото на следващата година. Двигателят е 4-цилиндров бензинов SIDI ECOTEC с обем 1.6 литра, принудително пълнене с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Ще се предлага в три версии на мощността, като най-силната ще генерира 200 к.с. и 300 Нм.
Що се отнася до пътното поведение на колата, то е аналогично с това на хечбека - добра маневреност в града и уверено, сигурно поведение извън него. В оборудването пък могат да бъдат включени познатите от другите версии на Astra технологии и системи, като най-новата версия на системата на адаптивните предни светлини AFL+ (Advanced Forward Lighting), адаптивното окачване FlexRide, което предлага три режима на работа - „Standard”, „Tour” и „Sport”, които влияят на амортисьорите, спирачките, волана и газта, както и ергономичните седалки, получили знак за одобрение от независимата германска организация от ортопедични специалисти в областта на здравето на гърба AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V”). 
С премиерата на новия седан немската компания представя и модернизацията на цялото семейство Astra. Тя обхваща както визията на модела, така и технологиите и двигателите. Що се отнася до промените в дизайна, те са съсредоточени най-вече в предната част, където виждаме по-отчетливо изразена долна предна решетка, вдъхновена от стилистиката на представената наскоро Astra GTC, както и нова горна решетка с по-забележима хромирана лайстна, чиито краища са извити нагоре. В интериора на Astra хечбек, Sports Tourer и седан е заложено на нови цветови комбинации, тъкани, декоративни елементи и нова боя с повече гланц.
Добавен е и нов дизелов двигател, който познаваме от по-горния клас. Това е 2.0 BiTurbo CDTI със 195 к.с. и 400 Нм. Мощният и икономичен двигател с каскадно пълнене с два турбокомпресора обаче ще бъде наличен само Astra с пет врати, Sports Tourer и GTC.
Opel Astra Sedan вече се предлага в България. Цените стартират от 29 560 лева с ДДС, което с около 1000 лева повече от версията с пет врати.
Оценките на Opel Astra Sedan по десетобалната система
Приложимост в ежедневието - 10 (Просторен автомобил с компактни размери и голям багажник, който е подходящ както за града, така за извън него)
Надеждност - 10 (Astra получи най-висока оценка в годишните отчети на DEKRA 2012 за качеството на употребяваните автомобили)
Оборудване - 9 (Оборудването предлага широк набор от екстри, сред които и адаптивно шаси)
Пространство - 9 (Просторен салон и достатъчно голям багажник - с 90 литра по-голям от този на хечбека)
Цена/Качество - 8 (Качеството изглежда на високо ниво, а цената е с около 1000 лв над тази на хечбека, но с около 500 лв по-малка от комбито)
Качество на материалите - 9 (Доста добро. Меки на допир, приятни материали)
Разход на гориво - 9 (Дизеловата 1.7 CDTI ecoFLEX изисква средно 3.7 л/100 км)
Удоволствие от шофирането - 9 (Стегнато пътно поведение, а благодарение на допълнителното адаптивно шаси, автомобилът се доближава до возилата от по-горен клас)


6