IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Урок по дизайн от Opel

Немската марка представи у нас Astra Sedan

Урок по дизайн от Opel

Astra е най-важният модел на Opel. Тя генерира около една трета от всички продажби на марката и немците не могат да си позволят никакви компромиси. Те не спират да разширяват и модернизират семейството от модели на най-новата Astra, за да привличат все повече клиенти. През тази година се появи още една версия на колата - седан с четири врати, която допълва вече съществуващите варианти хечбек с пет врати, комби версията Sports Tourer и купето с три врати GTC, както и неговата гореща версия OPC.
Урок по дизайн от Opel
На определени пазари, сред които е и Източна Европа, автомобилите във версия на купето седан се радват на огромен интерес. Това кара много от масовите производители на автомобили да конструират седани на базата на компактните си хечбек модели.

Повечето от тези автомобили обаче не могат да се похвалят със завладяваща визия, най-вече заради формата на багажниците си, които изглеждат като непохватно залепени за каросерията. Един от малкото, ако не и единственият добре изглеждащ такъв автомобил е новата Astra Sedan. Автомобилът има хармоничен дизайн, напомнящ на популярните купета с четири врати, и определено може да се мери по красота с останалите версии на Astra.

Именно за това в Opel са взели решение да предлагат този модел не само на типичните пазари като Русия и Турция, но и на далеч по-взискателните пазари на Западна и Централна Европа. Предлагат го и в България и ние в АМ вече имахме възможността да се запознаем с него.
Урок по дизайн от Opel
Красотата е субективно нещо, но трябва да признаем, че новата Astra Sedan хваща окото. Силуетът й е мускулест, а задната част допълва идеално визия на колата. Формите са едновременно смели и елегантни, а страничната линия напомня силно на все по-популярните и скъпи купета с четири врати.

Визията обаче не е основното предимство на Astra Sedan. Този тип автомобили предлагат по-добра шумо- и топлоизолация на купето от хечбеците, както и по-изискан вид. Освен това багажното отделение има по-голям обем и е по-добре изолирано от салона на колата. При Opel Astra Sedan обемът на багажника е 460 литра – с 90 литра повече от хечбека с пет врати. А след сгъване на разделените в отношение 60:40 задни седалки, той може да бъде увеличен до максималните 1010 литра. Размерите на колата са: 4658 мм дължина, 1814 мм широчина и 1476 мм височина, а междуосното разстояние - 2685 мм.
Урок по дизайн от Opel
Двигателите, с които се предлага този модел, са седем - четири бензинови агрегата (максимална мощност от 100 к.с. дo 180 к.с.), три от които могат да се съчетаят с шестстепенна автоматична предавателна кутия, както и три дизелови мотора с максимална мощност в диапазона от 95 к.с. дo 130 к.с.

Едни от най-икономичните версии са оборудвани с популярния дизелов агрегат 1.7 CDTI ecoFLEX. Той разполага със система Start/Stop и допълнителни технологии за повишаване на енергийната ефективност, като предлага две версии на мощността (110 или 130 к.с.) и изисква средно по едва 3.7 л/100 км. (99 г/км вредни СО2 емисии).

Към икономичните, но динамични двигатели ще бъде прибавен и нов бензинов мотор, който ще изисква с 13% по-малко гориво в сравнение с настоящия 1.6-литров турбомотор. Той ще се появи на борда на Astra Sedan в началото на следващата година. Двигателят е 4-цилиндров бензинов SIDI ECOTEC с обем 1.6 литра, принудително пълнене с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Ще се предлага в три версии на мощността, като най-силната ще генерира 200 к.с. и 300 Нм.
Урок по дизайн от Opel
Що се отнася до пътното поведение на колата, то е аналогично с това на хечбека - добра маневреност в града и уверено, сигурно поведение извън него. В оборудването пък могат да бъдат включени познатите от другите версии на Astra технологии и системи, като най-новата версия на системата на адаптивните предни светлини AFL+ (Advanced Forward Lighting), адаптивното окачване FlexRide, което предлага три режима на работа - „Standard”, „Tour” и „Sport”, които влияят на амортисьорите, спирачките, волана и газта, както и ергономичните седалки, получили знак за одобрение от независимата германска организация от ортопедични специалисти в областта на здравето на гърба AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V”). 
Урок по дизайн от Opel
С премиерата на новия седан немската компания представя и модернизацията на цялото семейство Astra. Тя обхваща както визията на модела, така и технологиите и двигателите. Що се отнася до промените в дизайна, те са съсредоточени най-вече в предната част, където виждаме по-отчетливо изразена долна предна решетка, вдъхновена от стилистиката на представената наскоро Astra GTC, както и нова горна решетка с по-забележима хромирана лайстна, чиито краища са извити нагоре. В интериора на Astra хечбек, Sports Tourer и седан е заложено на нови цветови комбинации, тъкани, декоративни елементи и нова боя с повече гланц.

Добавен е и нов дизелов двигател, който познаваме от по-горния клас. Това е 2.0 BiTurbo CDTI със 195 к.с. и 400 Нм. Мощният и икономичен двигател с каскадно пълнене с два турбокомпресора обаче ще бъде наличен само Astra с пет врати, Sports Tourer и GTC.
Урок по дизайн от Opel
Opel Astra Sedan вече се предлага в България. Цените стартират от 29 560 лева с ДДС, което с около 1000 лева повече от версията с пет врати.
Урок по дизайн от Opel
Оценките на Opel Astra Sedan по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10 (Просторен автомобил с компактни размери и голям багажник, който е подходящ както за града, така за извън него)

Надеждност - 10 (Astra получи най-висока оценка в годишните отчети на DEKRA 2012 за качеството на употребяваните автомобили)

Оборудване - 9 (Оборудването предлага широк набор от екстри, сред които и адаптивно шаси)

Пространство - 9 (Просторен салон и достатъчно голям багажник - с 90 литра по-голям от този на хечбека)

Цена/Качество - 8 (Качеството изглежда на високо ниво, а цената е с около 1000 лв над тази на хечбека, но с около 500 лв по-малка от комбито)

Качество на материалите - 9 (Доста добро. Меки на допир, приятни материали)

Разход на гориво - 9 (Дизеловата 1.7 CDTI ecoFLEX изисква средно 3.7 л/100 км)

Удоволствие от шофирането - 9 (Стегнато пътно поведение, а благодарение на допълнителното адаптивно шаси, автомобилът се доближава до возилата от по-горен клас)

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дизайнът е въпрос на вкус.На мен новата линия на Opel не ми харесва.Не, че предната ми е харесала.
  • #16
    14 rate up comment 1 rate down comment
    11 ( преди 13 години )
    подкрепям колегата под мен 8)
  • #15
    23 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Какъв първи,какъв втори бе ВАГиналчо?За Германия ли говориш?А в световен мащаб къде е смотаната ВАГ фирмичка?Я кажи къде е?Някъде назад нали.Кога ФВ ще мине ГМ по продажби?Кога?Когато станеш малко по-умен,т.е. никога.Опел е била и винаги ще бъде по-класна фирма от ФВ,който продава само китайски ментета.Още повече,че Опел е фирма с история,а не като мъртво родената нацистка фирма рожба на най-големият убиец в света-Хитлер.Така,че гледай си смотаните ВАГини и не се прави на умен!
  • #14
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Das Auto ( преди 13 години )
    Поздрави за вечно 2-рия!И докато "мяза" на Fiat, няма проблеми за вечно 1-вия!
  • #13
    7 rate up comment 11 rate down comment
    az ( преди 13 години )
    I az 6e kaga kato kolegata po dolu 4ista kragba ot Fiat i ne vigdam po princip za kakav dizain se govori Mnogo galko za Opel samo tova moga da kaga predi pone biaxa grozni no po zdravi a v momenta sa kazali tvardo sbogom na ka4estvoto mnogo sa zle BIAGAI OT Hlopel kazva go napatil 4ovek i to s 4isto nova kola da ne dava Gospod bigaite
  • #12
    11 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това тест ли е или просто реклама, както вчерашната реклама за ФВ. Дори не сте се постарали едни снимки да направите, защото не сте се качвали на тази кола, а още по малко карали. Подобни тестове всеки може да направи без проблем стига да може да пише.А Опела са го направили много добре, но централната конзола е меко казано грозна. Всичко останало мисля, че е ОК. По отношение качеството не съм много сигурен дали ще е надежден автомобил. Това не е силна страна на Опел.
  • #11
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Japan Power ( преди 13 години )
    А, колегата ме е изпреварил!
  • #10
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Japan Power ( преди 13 години )
    Георги, CO2 молекулата е продукт на горенето. В нея само въглеродният атом идва от горивото. Двата кислородни атома идват от въздуха. Така че като изгориш 3.1 кг дизел (3.7 литра), всъщност изгаряш и 9.5 кг кислород от въздуха.
  • #9
    21 rate up comment 2 rate down comment
    До Георги ( преди 13 години )
    Когато бензинът гори, към неговото тегло се добавя теглото на кислорода от въздуха и затова CO2 тежи повече от бензина, от който се е получил.
  • #8
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Владо ( преди 13 години )
    колега тази астра верно мяса на фиат