IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford закрива най-големия си завод в Европа

Общо 3 предприятия на компанията ще бъдат затворени, а близо 6000 души ще останат без работа

Ford закрива най-големия си завод в Европа

Компанията Ford Motor разкри намеренията си за увеличаване на приходите в Европа, като основна част в плановете за това е реструктурирането на производството, въвеждането на нови продукции и повишаване на рентабилността.
Ford закрива най-големия си завод в Европа;
Всичко това обаче преминаване през закриването на три от заводите на компанията на Стария континент, в това число и на най-големия – в Генк (Белгия). Той ще бъде затворен през 2014 г., а преди него ще бъдат ликвидирани още 2 предпрития във Великобритания – това за сглобяване на автомобили в Саутхемптън, както и завода за щамповане и инструментална обработка в Дагенъм.

Всички тези мерки ще доведат до намаляване с около 18 % на производствените мощностти на Ford, което ще спести средства на компанията. Без работа ще останат близо 6000 работници, като се очаква общо годишните разходи да бъдат намалени с около $450-500 млн.

Мерките, които предприема компанията, се дължат най-вече на намаляването на търсенето на нови автомобили в Европа. В момента продажбите на Стария континент са на най-ниското си ниво от 20 години насам и производителите търпят сериозни финансови загуби.

Във Ford обаче са на мнение, че могат да компенсират намалените продажби в Европа с активно разширение на развиващите се пазари в Русия и Турция. Моделите, които досега се произвеждаха в Генк, ще бъдат насочени към заводите във Валенсия (Испания) и в Сааруис (Германия).

0 от 500
  • #14
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Голфу 3-ка с МР 3-ка ( преди 13 години )
    Най-добрия Форд е продадения Форд.*** и Форд не боледуват! Те внезапно умират.
  • #13
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Форд както и останалите производители страдат от почти нулевия интерес към лимозините.Завода в Белгия е родното място на Мондео и е съвсем нормално да му ударят кепенците.
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    В България се продава Фиеста, произведена в Кьолн. Баничарките по традиция вече се произвеждат 30 години само в Турция. Това не им пречи да са номер едно не само в България. В Турция все пак се произвежда и най-надеждният модел според TuV - Тойота Версо. C-Max ако не греша се доставя от Испания. ПОне с такова впечатление съм останал от статии в Ауто Мотор. В Белгия доколкото знам се произвежда главно Мондео, а Форд скоро спонемаха, че ще почнат производството на новото Мондео едва след като са сигурни в качеството. Вече разбирам какво са имали предвид затварянето на завода в Белгия и преместването на производството в други заводи. В Румъния се ползва стария завод на Деу за производство на автомобили като B-MAX и новите еднолитрови мотори. В България от скоро се произвеждат и части за тия мотори, както и за поне още 10 автомобилни фирми, между които Мерцедес, Ауди и френските марки. Колкото и да се радвате на статията, та си има своето логично обяснение. Форд от поне 6 години съкращават работници и заводи. Това не го направиха други навреме и се видя докъде стигнаха покупка на компаниите им от други играчи, държавни заеми и така нататък.
  • #11
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не им е читава работата на Форд. Хюндай като продават един модел на различни пазари го продават с почти никакви изменения, а за справка през 80-те Европейския Ескорт е пълна каруца в сравнение с Американския Ескорт/Lynx. За съжаление германските трошки Фокус и Клозеста започнаха и там да ги пробутват.
  • #10
    21 rate up comment 19 rate down comment
    Опелджия ( преди 13 години )
    РС1600 слага яко минуси защото е разочарован.То пък като имат заводи в Румъния представям си какво ще им е качеството,още по кекаво нещо като Дачиите,ужас !
  • #9
    21 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Е то ако преместят заводите в Румъния, Гърция и България качеството от посредствено ще стане трагично хахаха То между другото у нас се продават Фордове правени в Турция и Испания, може би това обяснява донякъде защо са толкова "качествени" и "здрави".
  • #8
    19 rate up comment 2 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    Добре правят. Заплатите в Западна Европа са високи, заводите на по 50 години, а синдикатите силни. динственото решение е спиране на производството и изнасянето му в страни като нашата. Защо никой н е спомена за новите договори и заводи на Форд в Румъния и България? Били затворили в Белгия завод...ами ще го затворят. Всеки с малко ум в главата би го направил.
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Ford is American ( преди 13 години )
    Истинските Фордове са (по-скоро бяха) американските. Тези които ги продават в Европа с емблемата на Форд са си масовки, със все по-падащо качество. Нищо чудно - проектират ги в родината на Гоуфа.
  • #6
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Къде е RS1600,бъчваря,бавареца и другите роми?
  • #5
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Опелджия ( преди 13 години )
    Къде се скрихте момчета,където настоятелно писахте че Форд са на печалба,и само тях хвалихте всяка статия за форд публикувана!