IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette

Моторът е с обем 6.2 литра и мощност от 450 к.с.

Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette

Chevrolet официално показа 8-цилиндровия двигател, носещ името LT1. Той ще бъде поставен на следващото поколение на суперколата Corvette, чиято премиера е насрочена за автомобилното изложение в Детрой през януари.
Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette
Обемът на новия мотор (5-то поколение small block), който е с алуминиев блок на цилиндрите, е 6.2 литра, а мощността му е равна на 450 к.с. Максималният въртщ момент достига 609 Нм, като по-голямата част от него – 542 Нм, е на разположение на шофьора в диапазона 2000-4000 об/мин.

Това означава, че двигателят е с 20 к.с. по-мощен от аналогичния 8-цилиндров LS3, когото ще наследи в суперколата. Въртящият момент на новия агрегат пък е близък до този на друг мотор на Chevrolet – 7.0 литровия LS7, който разполага с 507 к.с.
Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette
От Chevrolet съобщават още, че новият агрегат е с 18 кг. по-лек и със 101 мм по-къс от 4.4 литровия туин-турбо на BMW, който също е с 8 цилиндъра. Очаква се средният разход на LT1 да бъде около 9 л/100 км.

Двигателят също така е снабден с директно впръскване на горивото. Освен това той разполага със система за изменение на фазите на газоразпределение, както и с възможност за блокиране на половината от цилиндрите при по-малко натоварване.

Според представители на Chevrolet, от 0 до 96 км/ч. (60 мили) Corvette с LT1 ще може да ускорява за по-малко от 4 секунди. Настоящият Corvette Z06 с мощност 505 к.с. се нуждае от 3.7 секунди за същото упражнение.
Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette

Тагове: chevrolet corvette lt1
0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Toni ( преди 13 години )
    Мисля, че от Шевролет не залагат много на развойната дейност при този модел, защото тя струва пари. Т.е. така цената на Корвет остава ниска.В САЩ, базовоя корвет е на цена от 50 000$ т.е. колкото едно Порше Бокстер!А *** е класически спортен автомобил, с осанка и присъствие. Като добавиш, че е V8 и 450 конски сили...само за 50 000$ Той затова се харчи толкова добре зад океана, и хората си го купуват.А нали знаете - нещо като работи, не го поправяй. Сменяш само дизайна...и всичко 6 ;)
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    frankofon ( преди 13 години )
    Не можах да разбера защо в тази статия ни в клин, ни в ръкав сравняват този агрегат с мотора на БМВ , според мен единственото общо по м/у им е, че и двата двигателя са ДВГ-та.Ако се разгледа малко снимката на този мотор всеки разбиращ малко от коли, ще забележи остарелите технически решение например: като долно разположен разпределителен вал,по 2 клапан на цилиндър, наличие на дроселова клапа( при БМВ) има валвтроник с-тема и т.н
  • #7
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до: :) ( преди 13 години )
    От твоя коментар се разбра,че точно ти страшно много разбираш от коли.Ама много разбираш,като те гледам.***!
  • #6
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Голям кютюк е този мотор.Типично по хАмерикански-голям,тежък,тромав,голяма кубатура и малко коне.Що не си наемат японци да им ги конструират не мога да разбера?Защо изобщо се мъчат,като не става.Едно време бяха вървежни,защото никой не бъркаше толкова разхода на гориво и екологията.Сега обаче времената са други и тъпите хАмериканци бавно изпадат от борда.Японци,корейци и немци бавно ги изхвърлят от борда дори в собствената им родина.Бавно,но славно отиват в историята.
  • #5
    9 rate up comment 8 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    Тука от тия 3 коментара стана ясно, че грааам не разбират коли, най-вече от Американски... Карайте си 20годишните си коли!!! И не коментирайте като не знаете
  • #4
    20 rate up comment 0 rate down comment
    ПрофесионалистА ( преди 13 години )
    Няма средния разход да е 9/100, ами там от където сте преписали се казва, че ще е малко над 9 извънградско. Блокиране на половината от цилиндрите?Нали би трябвало да знаете какво значи да блокира цилиндър=блокирал мотор.Деактивиране на цилиндрите е друго нещо - спира се подаването на гориво и запалване към някои от цилиндрите/до 4 в случая/ с цел горивна икономичност.Това при постоянна скорост или липса на натоварване.
  • #3
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Obrut ( преди 13 години )
    Ей, няма да се откажат от тоя умрял Corvette, ей...
  • #2
    11 rate up comment 9 rate down comment
    GFY ( преди 13 години )
    ...но не могат да извадят такъв въртящ момент от атмосферен литър ;)
  • #1
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Стефан ( преди 13 години )
    Напредък ама слаб, италянските и японските колеги отдавна вадят 100Кс от атмосферен литър.