IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette

Моторът е с обем 6.2 литра и мощност от 450 к.с.

Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette

Chevrolet официално показа 8-цилиндровия двигател, носещ името LT1. Той ще бъде поставен на следващото поколение на суперколата Corvette, чиято премиера е насрочена за автомобилното изложение в Детрой през януари.
Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette
Обемът на новия мотор (5-то поколение small block), който е с алуминиев блок на цилиндрите, е 6.2 литра, а мощността му е равна на 450 к.с. Максималният въртщ момент достига 609 Нм, като по-голямата част от него – 542 Нм, е на разположение на шофьора в диапазона 2000-4000 об/мин.

Това означава, че двигателят е с 20 к.с. по-мощен от аналогичния 8-цилиндров LS3, когото ще наследи в суперколата. Въртящият момент на новия агрегат пък е близък до този на друг мотор на Chevrolet – 7.0 литровия LS7, който разполага с 507 к.с.
Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette
От Chevrolet съобщават още, че новият агрегат е с 18 кг. по-лек и със 101 мм по-къс от 4.4 литровия туин-турбо на BMW, който също е с 8 цилиндъра. Очаква се средният разход на LT1 да бъде около 9 л/100 км.

Двигателят също така е снабден с директно впръскване на горивото. Освен това той разполага със система за изменение на фазите на газоразпределение, както и с възможност за блокиране на половината от цилиндрите при по-малко натоварване.

Според представители на Chevrolet, от 0 до 96 км/ч. (60 мили) Corvette с LT1 ще може да ускорява за по-малко от 4 секунди. Настоящият Corvette Z06 с мощност 505 к.с. се нуждае от 3.7 секунди за същото упражнение.
Chevrolet разкри двигателя на следващия Corvette

Тагове: chevrolet corvette lt1
0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    fero ( преди 13 години )
    enzo 6te mu razmaje debeliq zadnik na corveta,a za F70 nqma da spomenavam,prosto !
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Беше то навремето, когато американските коли не завиваха. Тоя мотор се произвежда вече над 50 години и аз лично очаквах да го отведат в пенсия, каквито информации имаше по време на кризата, но явно големият ръст на продажбите в Щатите са променили плановете. А спортната кола не е само мощност, въртящ момент и окачване. Има и нещо друго, ако сте забелязали, понякога дори по-взжно за купувача - визия и звук! А звукът на тоя V8 рядко се среща при малките моторчета на японци и европейци ;)
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    BadKid ( преди 13 години )
    Не знам на кое викате талига, но Corvette ZR1 пръска шушоните на разни набедени бегачки. Тая кола е брутална... там, където другите им свършва пауъра, тая размазва... който не вярва нека погледне в youtube..
  • #16
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да се сравнява Бокстер с Корвет е доста несериозно.Бокстера е къде,къде по добро.Най-малкото е много по-надеждно.Говоря за времето преди да ги вземе ВАГ.Сега под шапката на ВАГ може и да са се окензали работите не знам,но винаги бих взел Порше пред някоя американска талига,която не може да завива и е тромава,тромава...Онзи дето разправя,че тези двигатели били вечни да отиде да се гръмне някъде!Това са едни от най-тегавите ДВГ.Много желязо по тях,тежки и ненадеждни.
  • #15
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Американските талиги, които все още ползват *** за направата на двигателите си, мудните им трансмисии с жили (без да споменавам предавателните им числа какви са), окачването подобно на лада, вдлъбващи се части направени от пластмаси,евтино изпълнение на интериора. Типично по хамерикански колите им не обичат завоите. Но да почакаме и да видим, може да са подобрили автомобила от предишните поколения. И все пак Порше бокстер Ес има по-добро време от корвет на някои писти, а е със същата цена.
  • #14
    9 rate up comment 4 rate down comment
    жоси ( преди 13 години )
    Тея двигатели са практически безсмъртни. Може да не са най-леките и най-пъргавите, но пък са безсмъртни и обслужването им е доста по-евтино отколкото на други спортни автомобили с подобма мощност. Както и по-долу колегата е писал - това е спортна кола с име, традиции и на достъпна цена и именно това им е играта на Шевролет с този модел. А и който е настъпвал американски V8 мотор той си знае какво уникално усещане е!
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    frankofon ( преди 13 години )
    За съжаление ,,иновациите" в този двигател не са много и не са иновации.Но все пак има напредък дросела можеше да не е електрически, а механичен(със жило) :-) Друг е въпроса, че този двигател е изпълнен напълно в американските традиции за ДВГ на масъл кар .
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    KKK ( преди 13 години )
    Добре звучи- по мое мнение, най- добрата американска спортна кола
  • #11
    1 rate up comment 7 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    До Паляка карай си 20годишния си Опел или Голф и не пиши хаха излагаш се по този начин... А и от коментара се разбира, че даже и книжка май нямаш...
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    ПрофесионалистА ( преди 13 години )
    Бил тромав, а?Остаряла конструкция, малко коне...поне коне има, а не магарета като вас.Я попрочетете малко в любимите си списания, а вижте в любимия си ТГ как тръгва на 5-та и от 0 до 200 е все на една предавка.Казваш бмв-то нямало дроселова клапа, а ангренажни вериги сменят още във гаранция на техните ве-осмаци.