Volkswagen Group обмисля възможността за създаването на нов брaнд, който ще обединява група евтини автомобили, предназначени за пазарите на развиващите се страни. Това призна шефът на Съвета на работниците в концерна Бренд Остерло.
Евтината машина ще се предлага най-вече на пазарите в Юго-Източна Азия и Африка. Нейни основни конкуренти ще бъдат Maruti (индийската дъщерна фирма на Suzuzki) и готвещият се за завръщане на пазара Datsun.
"Ние се нуждаем от евтин автомобил, който ще струва между 5000 и 10 000 евро - заяви пред в. Handelsblatt Остерло. - Подготовката за неговото производство ще отнеме не повече от 2 години. Искам да уточня, че в случая Volkswagen няма да изобрети наново колелото".
От последните думи на Остерло експертите правят извод, че Volkswagen Group смята да използва за новия си модел платформата на VW Up! (на снимката). Самият той допълва, че концернът смята с пълни сили да атакува новия сегмент, който до този момент пропускаше. Създаването на новия брaнд е една от крачките към целта, която са си поставили във Volkswagen - а именно през 2018 г. концернът да бъде абсолютен лидер в света на автомобилните производители.