IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските концерни намаляват двойно производството си в Китай

Най-силно пострадалата заради конфликта японска компания засега е Toyota

Японските концерни намаляват двойно производството си в Китай

Японските концерни намаляват двойно производството си в Китай
По време на протестите в Китай демонстрантите разрушаваха всеки изпречил се пред тях японски автомобил. Снимка: Ройтерс

Големи японски автомобилни производители планират да намалят наполовина производството си в Китай заради резкия спад на търсенето. Причина за слабите продажби в момента е островният спор между двете държави.

Както пише местният икономически вестник Nikkei в броя си от понеделник, Toyota, Nissan и Honda планират да произвеждат значително по-малко автомобили в страната.

Така например Nissan ще отмени нощните смени и в двата си завода. Toyota и Honda планират да въведат по-къси смени и така да намалят значително производството.

Още през миналата седмица Ройтерс предаде, като се позова на свои вътрешни за компаниите източници, че продажбите на Toyota в страната са се сринали с 40 на сто. От това са се възползвали конкуренти като BMW и Hyundai.

Китай е най-големият пазар на автомобили в света. Toyota прави там единадесет процента от глобалните си продажби, Honda – 18%, а Nissan – цели 27%.

Китай и Япония спорят за група от необитаеми острови, за които се предполага, че крият големи находища на минерали. В събота и неделя в много китайски градове избухнаха антияпонски протести. Протестиращите поискаха дори обявяване на война.

Представителство на Toyota в Жиндао бе подпалено. Китайци нападнаха и унищожиха японски автомобили, а в четвъртък ситуацията се поуспокои. Отношенията между двете страни са сложни още от времето на японската окупация през Втората световна война, когато милиони китайци са били убити.

Още по темата:
Протестите в Китай ще струват на японските автоконцерни милиони

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    ВАГиналният с мокрите сънища, я кажи кога ВАГ планират да изритат Тойота от САЩ и Япония че да се посмеем малко?
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Поне ,единия от вас тримата е 52гущера/миризмата!
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти продължаваш да твърдиш че сте двама а? Ами я прочети какво е писал той и какво ти. Вече установих, че нямаш капацитет, за да разбереш кога се дъниш, но чак да настояваш на това е малко прекалено. Излагаш се! И още нещо, прави си кавали на който искаш, но не намесвай сексуалние си фетиши във всеки коментар. А щом според теб слабо развито и бедно общество може да е втората най-силна икономика и се очудваш, когато някой се изсмее на това, значи умствения ти багаж е малък. П.П. тоя с матряла не съм аз. Това, че ти се правиш на много хора, не означава че и другите го правят.
  • #9
    10 rate up comment 7 rate down comment
    до:чукчата от Африка ( преди 11 години )
    И ти си от кофтия матрял неграмотнико.Нарекох те кавал,защото много добре ти пасва това име.После видях,че и този под мен те е нарекъл така.Мисли си,че сме едно и също лице,мисли си,ама като гледам мисленето май не ти се отдава много.Разбрах го,когато намеси общество с пазар и икономика.Май ти е трудно да направиш разликата.Всъщност ти си онзи ВАГ*гинал,който,като чуе нещо за японски коли и най-вече Тойота започва да генерира невероятни дивотии.Продължавай все така да ни забавляваш!
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кофти е матряла Рарата,кофти.Напълно си прав,но има надежда.Трябва инвеститора да е достатъчно печен да накара бай *** да бачка както трябва.Началниците и контрола трябва да е чужд.За всяка издънка да се реже от заплатата.Бръкнеш ли му в джоба на българина най го боли.Няколко пъти,като се случи ще влезе в правия път.Аз моите работници така съм ги научил.За закъснение режа от заплатата,за цигара или нерегламентирана почивка също.При 3 нарушения на борсата.Бързо свикнаха и са пружинки сега.
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И накрая един съвет от мен, когато решиш да се правиш на двама различни хора не пиши едни и същи неща, защото се издаваш. Разбирам че обичаш да правиш кавали, но моля те не го повтаряй във всеки коментар. И не знам дали Китай са слабо развито общество, но са втората най-силна икономика в света след САЩ. И както чета в статията, са най-големия пазар за коли в света.
  • #6
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ако ти е трудно да разбираш какво пишат хората не коментирай. Действително коментирах африканците и чукчите, като евентуален последен пазар на Тойота, защото богатите и големи пазари ги изритват. И остава да се наврът в малките и бедни пазари. И тогава ти написа че африканците и чукчите си купували нови коли за разлика от мен. За това ти писах, че ако за теб е невероятно да си купиш нова кола това е нещо нормално за мен, Ако за теб чукчите са богати, аз не смятам така. И отникаде пишеш че аз съм намесил чукчите и африканците! И да не се правя на паралия. Но ти ги изкара богати, аз просто оборих твърдението ти. А щом за теб е паралия този който може да си позволи кола, мога да си представя колко си окаян.
  • #5
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Papapa ( преди 11 години )
    какъв завод какви пет лева?Кой българин ще работи.Толкова сме мързеливи ,че няма повече накъде.Само акъл можем да даваме на другите.Ниска ние ефективността.Винаги гледаме да откраднем малко от работното време.Било то за цигара или за лафче с колегите.Не сме дисциплинирани и не обичаме да спазваме правила.Кой луд ще дойде да отвори завод при такъв материал?
  • #4
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Слабо развитите и бедни общества реагират по такъв див,варварски и нецивилизован начин.Хората са отишли там,инвестирали са,произвеждат,създават работни места,дават хляб на бедните оризчовци,които нямат благодарност.Това са инсценирани според мен конфликти от правителството и мълчаливото му одобрение на случващото се.Едва ли има толкова глупави хора да си загубят работата,заради някакъв междудържавен спор за необитаеми острови,които изобщо обикновения човек не го касае.
  • #3
    19 rate up comment 7 rate down comment
    до:чукчата от Африка ( преди 11 години )
    Аве кавал захлупен,кой ги е изхвърлил от Китай?Това,че смотаните(като теб)китайци са прости,означава ли,че са изхвърлили някого?Просто си режат клона на който седят,закривайки заводи,работни места,производства,отблъсквайки инвестиции и т.н.Това е един много лош сигнал за всички компании,имащи намерение да инвестират там.Инвеститорите искат сигурност,а такава явно в Китай няма.Какво общо имат японските автомобилостроители с политиката?Нищо!В тях дори държавно участие няма,а са частни.